A brit közszolgálati BBC szakértője, David Learmount szerint a pilóta, Eric Swaffer egy igazán nehéz felszállási manővert oldott meg hiba nélkül, hiszen gyakorlatilag vízszintes sebesség nélkül kellett szinte függőlegesen felszállnia, ami az egyik legnehezebb művelet helikopterrel.
„A pilóta a függőleges mászás után túlhaladta a stadion magasságát, majd jobbra kezdett fordulni, ám ekkor történt valami, elvesztette az ellenőrzést a gép fölött és pörögni kezdett a helikopter. Ha ilyenkor a farokrotorral történik valami, akkor a pilótának nagyon korlátozottak a lehetőségei. Szinte csak annyi, hogy mindkét rotort elképesztő gyorsan ki és bekapcsolja, miközben a gép süllyedni kezd – szerencsés esetben vitorlázva. De ha már elkezdett pörögni a gép, akkor ebből a pörgésből ezzel a módszerrel is piszok nehéz kihozni, majdnem lehetetlen, hiszen a jármű ekkor már gyakorlatilag irányíthatatlanná vált” – idézi a BBC David Learmountot.
Egy szerdán előkerült videofelvételen egyébként látható, hogy amikor a pilóta megkezdi a jobbra fordulást az emelkedést követően, valami mintha lerepülne a helikopterről.
A légi balesetek vizsgálatával (AAIB) foglalkozó kormányügynökség mindenesetre már vizsgálja a helikopter adatrögzítőit, amelyekből kiderülhet, hogy mi is történt pontosan a felszállást követően, és mi okozta az öt ember életét követelő tragédiát.
A helikopter roncsait a következő napokban szállíthatják majd el a parkolóból, ahová lezuhant.
A Leicester a hétvégén a Cardiff otthonában lép pályára, a játékosok fekete karszalaggal futnak majd ki a Millennium Stadion gyepére, és egy perc néma tiszteletadással kezdődik majd a meccs. A mérkőzésre a „rókák” autóbusszal mennek a walesi fővárosba, mivel úgy vélik, az imádott tulajdonos halála után egy héttel túl érzéketlen dolog lenne repülővel érkezni.