Premier League: újra rekordot dönt a mezszponzori bevétel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.07.30. 12:26
null
Jesse Lingard (MU, balra), Kyle Walker (M. City) és a „legdrágább mezek” elmúlt idénybeli csatája (Fotó: AFP)
Először emelkedik 300 millió font fölé az angol élvonalbeli labdarúgó-bajnokság (Premier League) csapatainak mezszponzori bevétele – derül ki egy friss kutatásból.

 

A Sportingintelligence kilencedik alkalommal készítette el felmérését, amelynek adatait minden esetben közvetlenül a szerződő felek egyikétől szerzi meg, és publikálás előtt a klubokkal ellenőrizteti.

Az összesített adatok szerint a mez elején megjelenített főszponzori hirdetések összesen 313.6 millió fontot (mintegy 110 milliárd forintot) hoznak a húsz klub konyhájára a 2018–19-es idény során; ez 31.8 milliós emelkedés az előző szezonhoz képest, és több mint 200 millióval haladja meg a 2011-es számot (100.45 millió font).

(A mezek ujjrészére kötött szerződések további mintegy 46 millió fontot jövedelmeznek a következő szezonban.)

A klubok versenyében továbbra is az egyik autóipari óriással együttműködő Manchester United áll az élen évi 47 millió fontos szerződésével, feljött mögé a városi rivális Manchester City (45), és jelentősen ugrott az Arsenal (40), valamint a Liverpool (40) dresszének értéke is (az előző kettő mögött légitársaság, a Pool mögött bank áll).

Mint a mellékelt táblázatból is kitűnik, a „nagy hatos” után szakadék következik: a hatodik helyezett Tottenhamet (35 millió font) követő West Ham United már 25 millióval kevesebbet kasszírozhat ebből a forrásból.

A csapat után a mezszponzor neve (nemzetisége), a szerződés értéke, a mezszponzor iparága és az elmúlt szezonhoz képesti értékváltozás szerepel (Forrás: spotingintelligence.com)
A csapat után a mezszponzor neve (nemzetisége), a szerződés értéke, a mezszponzor iparága és az elmúlt szezonhoz képesti értékváltozás szerepel (Forrás: spotingintelligence.com)

 

Csak három klub (Liverpool, Southampton, Watford) mezszponzora egyesült királyságbeli székhelyű cég, a többiek dresszére egyesült államokbeli, kínai, japán, thaiföldi, arab emírségekbeli, máltai, kenyai, malajziai, gibraltári és Fülöp-szigeteki vállalat logója került. Kilenc klub mezén fogadásszervező cég hirdeti magát.

A mezreklámokból befolyt összegek Közép-Európából nézve csillagászatiak, de messze elmaradnak a televíziós jogdíjakból keletkező jövedelmektől: az előző szezonban a mezbevételek 11.6 százalékát tették ki a tv-s pénzeknek.

Legfrissebb hírek

A hajrában jöttek a gólok, a Manchester City nyert az Everton otthonában

Angol labdarúgás
2 órája

„Néhány percre elfelejthetjük, hogy milyen idényünk van” – Rúben Amorim a drámai El-továbbjutás után

Európa-liga
Tegnap, 8:31

Fergie-time: a Manchester United a 120. és a 121. percekben szerzett gólokkal győzte le a Lyont

Európa-liga
2025.04.17. 23:46

Szalah után Virgil van Dijkkel is hosszabbított a Liverpool – hivatalos

Angol labdarúgás
2025.04.17. 12:07

Átgázolt a Crystal Palace-on a Newcastle, így még van esélye utolérni Szoboszlaiékat

Angol labdarúgás
2025.04.16. 22:39

Kerkez is jelölt a PL Év Csapatába az EA FC 25-ben

Angol labdarúgás
2025.04.16. 19:52

Zirkzee az idényben már nem játszik, Onana védi az MU kapuját a Lyon ellen

Európa-liga
2025.04.16. 19:42

Szoboszlai: Hazudnék, ha azt mondanám, nem gondoltunk a bajnoki címre

Angol labdarúgás
2025.04.16. 17:59
Ezek is érdekelhetik