A Super Bowl szünetében hirdetni nagy presztízsértékkel bír. Tudják ezt az amerikai Pfizer gyógyszergyárnál is, amely 1 perces reklámjában a tudományt ünnepelte, illetve érintette tevékenységi körét, az onkológiai kutatásait is a Kansas City Chiefs–San Francisco 49ers mérkőzés televíziós közvetítésének szünetében.
A reklámban a Pfizer alapítói után feltűnt a 2023-ban fiziológiai és orvostudományi Nobel-díjjal elismert kutatóbiológus, Karikó Katalin is – olyan legendás tudósok mellett, mint Albert Einstein, Alexander Fleming, Galileo Galilei vagy Isaac Newton. Karikó Katalin 2020-ban vált világhírűvé, az ő szabadalma alapján készült el – a világon elsőként – a klinikailag is bizonyítottan hatásos, harmadik generációs Pfizer-BioN Tech koronavírus elleni vakcina.
A Pfizer először reklámozott a Super Bowl szünetében. Ennek presztízsértékét az is mutatja, hogy egy félperces reklám 7 millió dollárba, tehát mintegy 2.5 milliárd forintba kerül – ez a hirdetés ráadásul egyperces volt, tehát az is előfordulhat, hogy a cég 14 millió dollárt, körülbelül ötmilliárd forintot fizetett érte. Ez az ára, hogy Amerikában a nagyjából 100 millió ember által követett mérkőzés közvetítésében megjelenhessen egy reklámozó.
AMERIKAI FUTBALL
NFL, SUPER BOWL
Kansas City Chiefs–San Francisco 49ers 25–22 (0–0, 3–10, 10–0, 6–9, 6–3)
Las Vegas, Allegiant Stadium