Max Verstappen érezte, hogy nem élete versenyét teljesíti Belgiumban (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton különösebb izgalom nélkül vezette a 44-es számú Mercedest a pole pozícióból indulva egészen a célvonalig, s végül a 89. F1-es győzelmét aratta a Belga Nagydíjon. A verseny talán egyetlen nehezebb pillanata a rajt volt a hatszoros világbajnok számára, amikor egy pillanatra úgy tűnt, hogy elveszítheti az első helyet, de úgy érzi, a szerencse végül az ő oldalára állt.

„A mai napon szerencsések voltunk, mert az utóbbi években ellenszelünk volt az ötös kanyarban. Ezen a hétvégén viszont hátszél volt, ami nagyban segített, hogy Valtterit magam mögött tartsam – emlékezett vissza Hamilton. – A rajtnál nagyon közel volt hozzám, és a kerekeim is kissé kipörögtem, ami miatt vissza kellett váltanom. Ez valójában elég izgalmas volt. Kissé blokkoltak a kerekeim, amikor kijöttem az egyes kanyarból, de az volt a cél, hogy elől maradjam, és előnyt alakítsak ki a mögöttem érkező autóval szemben. Ezúttal nekem jöttek ki jól a dolgok, és a hibám, vagyis jobban mondva a nehézségem a gumikkal nem okozott problémát. Viszont ez egy stresszes mozzanata volt a versenynek.”

A második helyről induló Valtteri Bottas abban reménykedett, hogy a rajtnál el tudja kapni Lewis Hamiltont, végül azonban nem igazán tudta felvenni a versenyt a csapattársával, aki ráadásul hiba nélkül vezetett az egész hétvégén. A finn versenyző tudja, hogy nem hátráltatta semmi probléma a versenyen, mégsem tudott harcba szállni a győzelemért.

„A rajtnál jó esélyem lett volna az előzésre, de Lewis jól alakította a dolgokat. Nem volt túl gyors az egyes kanyarból kijövet, de így sem tudtam elkapni. Ugyanez történt az újraindításkor is, egyszerűen nem tudtam megelőzni az egyenesekben sem. Mivel Lewis hibamentesen vezetett, nehéz helyzetben voltam. A teljesítménye hibátlan volt ma és tegnap is, de legalább az én hétvégém is zökkenőmentesen alakult. Nem jött elő semmilyen nagyobb problémánk, de nagyon akarom már azokat a győzelmeket! – szögezte le Bottas.

65. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:44.493
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:43.744
AUGUSZTUS 29., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:42.255
Időmérő: 1. Hamilton 1:41.252
AUGUSZTUS 30., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 6., 15.10Olasz Nagydíj
Szeptember 13., 15.10 Toszkán Nagydíj
Szeptember 17., 13.10Orosz Nagydíj

Nem éppen élete versenyén van túl Max Verstappen, aki nem igazán tudta tartani a Mercedes tempóját, ezért a futam nagy részében unatkozott. A hajrában ráadásul a gumikat is óvnia kellett, ami biztossá tette, hogy az egyik Mercedest sem tudja elkapni.

„Elég unalmas volt ez a verseny, nem történt semmi izgalmas – vélekedik Verstappen. – Nem igazán tudtam tartani a Mercedes tempóját, így nekem csak arról szólt a futam, hogy a célig vezessem az autót. Az utolsó nagyjából nyolc körömön visszavettem, hogy óvjam az első gumikat. Nem igazán élveztem a versenyt. A közepes gumikon nem volt jó a tapadás, a keményeken pedig először megpróbáltam nyomást helyezni Valtterire, de aztán szóltak neki, hogy növelje a tempót, amit én nem tudtam tartani. Így egyedül autóztam.”

Pont nélkül zárta a spái futamot a Ferrari. Charles Leclerc és Sebastian Vettel az egész hétvégén szenvedett, de az utóbbi szerint nem is várhatott tőlük senki sem csodát. A négyszeres világbajnok a nyugodtságra és az összetartásra buzdítja a csapatát, és máris a soron következő olaszországi versenyekre koncentrál.

„A tény az, hogy nem voltunk elég gyorsak – ismerte el Vettel. – Ez ilyenkor nagyon nehéz, és nem rukkolhatunk elő csodákat. Néhány tizedet le lehetett faragni, de nagyon nehéz volt összehozni a megfelelő tempót a versenyen, sőt, az egész hétvégén. Meg kell győződnünk arról, hogy nyugodtak maradunk, és nem leszünk frusztráltak, hiszen az úgysem vezet sehova. Sokat tanultunk ezen a hétvégén, erősnek kell maradnunk és össze kell tartanunk, hogy a lehető legjobban teljesítsünk. A következő két verseny fontos lesz a csapatunk számára, és most erre kell koncentrálnunk. Viszont realistáknak kell maradnunk, hiszen nem számíthatunk csodákra.”

A Ferrari szenvedése természetesen előhozott egy, a téli tesztek után felmerült kérdést. Történt ugyanis, hogy a riválisoknak tavaly feltűnt, hogy a Ferrari trükközhet az erőforrásával, csakhogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a vizsgálata után nem hozta nyilvánosságra az eredményt és azt, hogy szabályos megoldást használt-e a Ferrari. Erről bővebben itt olvashatnak!

Elnézve a maranellóiak idei teljesítményét, sokak gondolják úgy, hogy a szabálytalan erőforrás miatt volt tavaly olykor igen gyors a Ferrari, amire Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is felhívta a figyelmet a Belga GP után.

„Mindenki levonhatja a maga következtetését a Ferrari jelenlegi teljesítményével kapcsolatban. Tavaly vitathatatlanul nyerhettünk volna néhány versenyt, ha nem egy teljesen eltérő motorral mentek volna, amely nagy hatással volt a tavalyi teljesítményükre. Elég nehéz helyzetben vannak most, és úgy gondolom, hogy a rossz területekre koncentráltak az elmúlt években. Ezért szenvednek most azokon a részeken, amelyek szerepeltek abban a bizonyos megállapodásban. Jelenleg egyértelműen a Mercedes a leggyorsabb, a Honda és a Renault meglehetősen közel vannak pályától és körülményektől függően. Utánuk a Ferrari áll a sor végén” – vélekedik Horner.

BELGA NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.
Lewis Hamilton
brit
 Mercedes1:24:08.761
 
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 8.448 mp h.  
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 15.455 mp h.  
4. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 18.877 mp h.  
5. Esteban Ocon francia Renault 40.650 mp h.  
6. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 42.712 mp h.  
7. Lando Norris brit McLaren-Renault 43.774 mp h.  
8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 47.371 mp h.  
9. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 52.603 mp h.  
10. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 53.179 mp h.  
11. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:10.200 p h.  
12. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:11.504 p h.  
13. Sebastian Vettel német Ferrari 1:12.894 p h.  
14. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.920 p h.  
15. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:16.793 p h.  
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:17.795 p h.  
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:25.540 p h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  George Russell brit Williams-Mercedes 9 karambol
  Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 9 kicsúszás
  Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 0 nem indult
A VB-ÖSSZETETT ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖR PONT
1. Lewis Hamilton 5 6 7 2 157
2. Max Verstappen 1 6 6 1 110
3. Valtteri Bottas 1 6 6 1 107
4. Alexander Albon 6 48
5. Charles Leclerc 2 3 45
6. Lando Norris 1 6 1 45
7. Lance Stroll 6 42
8. Daniel Ricciardo 4 1 33
9. Sergio Pérez 5 33
10. Esteban Ocon 4 26
11. Carlos Sainz 4 1 23
12. Pierre Gasly 4 18
13. Sebastian Vettel 4 16
14. Nico Hülkenberg 1 6
15. Antonio Giovinazzi 1 2
16. Danyiil Kvjat 2 2
17. Kevin Magnussen 1 1
KONSTRUKTŐRÖK  
1. Mercedes 264
2. Red Bull-Honda 158
3. McLaren-Renault 68
4. Racing Point-Mercedes* 66
5. Ferrari 61
6. Renault 59
7. AlphaTauri-Honda 20
8. Alfa Romeo-Ferrari 2
9. Haas-Ferrari 1
10. Williams-Mercedes 0
     
*A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva