Hamilton számára ezúttal nem állt össze a kép Kanadában (Fotó: AFP)
49. KANADAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.302
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.198
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.599
időmérő edzés: 1. Vettel :1.10.766
VASÁRNAP
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj

Sebastian Vettel pénteken még úgy nyilatkozott, hogy nem találja a ritmust Kanadában, viszont az időmérőn sikerült magasabb fokozatba kapcsolnia és körrekorddal megszerezte negyedik montreali pole-ját.

„Elvégeztem a munkám. Pénteken még kissé bajban voltunk, hiszen nem voltam elégedett az autómmal, és a ritmust sem találtam, szombaton viszont minden megfordult. A gép csodás volt, és egyre csak gyorsabb lett. Az utolsó körömben vétettem egy apróbb hibát, szóval még egy kicsi maradt bennem, de ez így is fantasztikus" – mondta lelkesen, majd a különböző taktikákra is kitért.

„Eléggé egyértelmű volt a helyzet stratégiailag, hiszen nem gondolom, hogy a hiperlágy jó versenygumi lenne. Kissé meg is lepett, hogy mindkét Red Bull azt választotta, de biztosan megvan az oka ennek is."

Vettel pole pozíciót érő köre:

Formula 1 on Twitter

Incredible work from Sebastian Vettel ...and Ferrari's first pole at the #CanadianGP since 2001 #F1 https://t.co/AvRf2G380D

Valtteri Bottas a harmadik szabadedzésen sokáig Lewis Hamilton ultralágyon futott idejénél sem tudott jobbat menni, aztán a kvalifikáción összeállt számára a kép. A finn egészen közel is került a pole-hoz is, de ezúttal hiányzott az, ami a Mercedes kulcsa volt eddig a sikerhez a pályán, a motorerő.

„Eléggé közel voltunk a Ferrarihoz, és mindig nagyon bosszantó, amikor ennyire szoros a küzdelem, és nem te vagy elöl. Ennek ellenére az első rajtsorból indulok, ami jó kiindulópont a futamhoz, szóval nem lehetek elégedetlen."

„Ez csak feltételezés, de az új erőforrás tényleg előrelépést jelentett volna, és az elsőségért is sokkal nagyobb lett volna a harc" – mutatott rá arra a finn, hogy a német gárda talán pole-t bukott a továbbfejlesztett motorral adódott minőségi probléma miatt.

„Úgy éreztem, mindent kiadtam magamból az első körömön, de mindig lehet még némi időt találni. Sajnos kissé alulkormányzott volt az autó a második menetnél, aminek nem tudom az okát, de szerencsére pozíciót nem buktunk miatta" – mesélte, majd a Pirelli rózsaszín festésű keverékét is szóba hozta.

„Szombaton használtuk először a hiperlágyat, és etapról-etapra fejlődtünk. A versenyen aztán a Ferrarihoz hasonlóan az ultralágyon startolunk, szóval kíváncsian várom, hogy miként boldogulunk vele."

Max Verstappen eddig remekül vezetett Kanadában, első F1-es pole-jára azonban még várnia kell. A holland az első ötösből egyedüliként várhatja a rajtot a hiperlágyon, aminek a jobb tapadását kihasználva azonnal előre törne.

„Úgy tűnik, nem felejtettem el vezetni" – hangoztak a holland szavai a rádión, és Verstappen le sem tagadhatja, hogy mennyire elégedett a hétvégén eddig elért eredményeivel.

„Az autó nagyon jól ment, és tisztában voltunk vele, hogy az időmérőn hiányozni fog a végsebességünk, tehát a harmadik hely nagyszerű számunkra, és a versenyre is jó kilátásaink vannak. Szerintem megvan a tempónk ahhoz, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel küzdjünk, miközben abból is profitálhatunk, hogy a lágyabb abroncsokon kezdünk. Eléggé versenyképesek leszünk."

Max Verstappen szerint a hét végén választ adott azoknak, akik eddig kritizálták (Fotó: AFP)

Hamilton hatszor szerzett már elsőséget Kanadában, azonban a kvalifikáción a negyedik hellyel kellett megelégednie.

„Ez nem volt egy jó időmérő, egyetlen jó kört sem mentem. Pénteken még nagyszerű volt a tempónk, ma viszont egyszerűen nem állt össze, javulni sem tudtam. Az edzéseken még jobban nézett ki, úgy éreztem, hogy a harmadikon a leggyorsabb is lehettem volna. A kvalifikáción viszont közel sem használtam ki az autóban rejlő potenciált. Nem hiszem, hogy kimondottan a régebbi motor lenne ennek az oka. Szoros volt a csata a Ferrarival, de ők jobb munkát végeztek. Ennyi" – értékelt, és a vasárnapi esélyekről is beszélt.

„Eléggé nehéz lenne a negyedik helyről nyerni, de semmi sem lehetetlen. Egy kicsit magamba szállok, és teljes erővel a versenyre fókuszálok."

Kimi Räikkönen az utolsó körén rontott, így már nem tudott javítani. Végül az ötödik pozícióba csúszott vissza.

„Kissé alulkormányzottá vált az autó, szóval megpróbáltam kicsit emelni a tempón, hiszen a másik opció az volt, hogy elemelem, és akkor véget is vetettem volna a körnek. Sajnos nem jött össze, így végül tényleg annyi lett a körömnek" – osztott meg a finn a részleteket az elrontott próbálkozásról.

Daniel Ricciardo monacói pole pozíciója után az első hatos végén zárta az időmérőt Montrealban. Az eredménnyel nem elégedett, mégis bizakodva várja a futamot.

„Papíron egyáltalán nem mutat jól a hatodik hely, mégis úgy hiszem, sokat fejlődtünk. A szabadedzéseken szenvedtem, olyan volt, mintha mindig lépésnyi hátrányban lettem volna. Az időmérőn úgy éreztem, a köreim többet érnek a hatodik pozíciónál, de sajnos nem így volt. Szerintem nem végeztem rossz munkát" – jelentette ki, majd a stratégiájukra is kitért.

„Mi a hiperlágy mellett tettük le a voksunkat, mivel jobban munkára tudjuk bírni. Nem számoltunk azzal, hogy esélyünk lenne a pole-ra, szóval az alapján döntöttünk, hogy tudtuk, előznünk kell majd. A hiperlágy ebből a szempontból alkalmasabb" – magyarázta meg a választásukat.

KANADAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
  1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:10.776 átlag: 221.820 km/ó
  2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:10.857 0.081 mp h.
  3. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:11.096 0.320
  4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.227 0.451
  5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.095 0.319
  6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:11.281 0.505
  7. Nico Hülkenberg német Renault 1:12.038 1.262
  8. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:12.084 1.308
  9. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:12.238 1.462
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.671 1.895
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.606 1.172
12. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:12.635 1.201
13. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:12.661 1.227
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:12.856 1.422
15. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:12.865 1.431
16. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:13.047 1.337
17. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:13.590 1.880
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:13.643 1.933
19. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:14.593 2.883
20. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari idő nélkül  
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
  1. Vettel 1:11.710   1. Ricciardo 1:11.434
  2. Räikkönen 1:11.725   2. Verstappen 1:11.472
  3. Hamilton 1:11.835   3. Bottas 1:11.514
  4. Bottas 1:11.950   4. Vettel 1:11.524
  5. Verstappen 1:12.008   5. Räikkönen 1:11.620
  6. Ricciardo 1:12.459   6. Hamilton 1:11.740
  7. Ocon 1:12.577   7. Hülkenberg 1:11.916
  8. Hartley 1:12.587   8. Sainz 1:12.097
  9. Magnussen 1:12.680   9. Ocon 1:12.141
10. Sainz 1:12.689 10. Pérez 1:12.395
11. Pérez 1:12.702 11. Magnussen 1:12.606
12. Hülkenberg 1:12.795 12. Hartley 1:12.635
13. Leclerc 1:12.945 13. Leclerc 1:12.661
14. Alonso 1:12.979 14. Alonso 1:12.856
15. Vandoorne 1:12.998 15. Vandoorne 1:12.865
16. Gasly 1:13.047      
17. Stroll 1:13.590      
18. Szirotkin 1:13.643      
19. Ericsson 1:14.593      
20. Grosjean idő nélkül