Orlando Terranova áll az élen

Hosszú volt, fárasztó, forró, helyenként nagyon gyors, máshol meg iszonyúan dobálós, hepehupás – a versenyzők szája mégis fülig ért a célban. Rettenetesen élvezték ugyanis a valaha volt leghosszabb magyar szakaszt, amely a maga 208 kilométerével bizony a világkupa élmezőnyének is fejtörést okozott.

A két bitang hosszú szakasz után az argentin Orlando Terranova áll az élen – számára nagyon fontos ez a viadal, hiszen szeretné átvenni a vezetést az összetettben, ahol mindössze négy pont a hátránya Vlagyimir Vasziljevvel szemben.

„Az első szakasz rendben volt, a felénél megelőztük a defektet kapó Vasziljevet, úgyhogy utána mi takarítottuk az utat, ami a magas fűben nem volt könnyű, de én szeretem a kihívásokat – mondta Terranova. – A második szakaszra úgy mentünk ki, hogy leszakadt a hidraulikus emelőnk, ami azt jelentette, hogy ha defektet kapunk, vége a versenyünknek. Ezért úgy mentem, mintha tojásokon lépkedtem volna, el is fáradtam ebben a nagy koncentrációban, no meg a pokoli hőségben. A gondoktól eltekintve jó kis verseny ez – nagyon élvezzük.”

Az a fura helyzet állt elő szombaton Várpalotán, hogy nem csupán az éllovas nem panaszkodott, hanem az üldözői sem. Martin Prokop fogadkozott, hogy így is, úgy is utoléri az argentint, és a pontversenyt vezető orosz Vasziljev sem tett még le arról, hogy győzelemmel ünnepelje meg ötvenedik születésnapját.

Lónyai Pál a negyedik

A legjobb magyar, a Lónyai Pál, Horn Albert kettős a negyedik helyről várja a folytatást, amely ebben a sűrű nemzetközi mezőnyben kiemelkedően jó eredmény: „A negyedik hely nagyon jó, szeretnénk megtartani, erre kezet is adtunk egymásnak a navigátorommal – mondta Lónyai a szombat esti célban. – Nagyon jó a verseny, a rendező kitett magáért, régebbről ismert szakaszokat fűzött össze, ami által világszínvonalú lett a pálya. Ugyanakkor nagyon nagy kihívást is jelent, mindenkinek lógott a nyelve a célban.”

A magyar vk-futam vasárnap két 82 kilométeres szakasszal zárul, vagyis van még lehetőség arra, hogy az üldözők maguk felé billentsék a mérleg nyelvét.

HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM, VÁRPALOTA
Az állás 3 szelektív szakasz után. Autósok:
1. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini John Cooper) 5:00:04, 2. Prokop, Tománek (cseh, Ford Raptor) 46 másodperc hátrány, 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Toyota Hilux) 7:27 p h., 4. Lónyai Pál, Horn Albert (magyar, LPR Porsche Macan) 32:43 p h. Motorosok: 1. Adam Tomiczek (lengyel, Husqvarna) 4:15:27, 2. Svitko (szlovák, KTM) 34 mp h., 3. Giemza (lengyel, Husqvarna) 17:32 p h.