Utánpótlás: magyar válogatott lenne a Manchester City fiatalja

Utánpótlás: magyar válogatott lenne a Manchester City fiatalja

Tilos a hozzászólásban linket elhelyezni. Ez alól kivétel az online videó-közvetítések linkjei, és hivatalos sportszövetségek linkjei. A szabály megszegése végleges tiltást, és a felhasználó összes hozzászólásának törlését vonja maga után. Bármilyen moderációval kapcsolatos kérdése, észrevétele van, elérhet minket a [email protected] e-mail címen.
Rendezés:
diosgyorioregfiu
diosgyorioregfiu2022. 08. 16. 22:28

Öntjük a milliárdokat az utánpótlás nevelésbe, de külföldön kell keresgélnünk honosítható, külföldi nevelésű játékosokat. Ez olyan, mint az olaszok régen, Angelillo, Maschio, Sivori idején. Csak akkor itthon mit csinálnak azzal a rengeteg TAO pénzzel?

DinhoElMagico
DinhoElMagico2022. 08. 16. 21:08

Nem hallotta a kicsit tusványosról?!

Casual76
Casual762022. 08. 16. 19:58

Kivancsi lennek Roth Antal bacsi milyen kvalifikaciokkal rendelkezik amik alapjan ot iteltek meg a legmegfelelobb szemelynek e roppant fontos poziciora. Tenyleg ennyit nyom a latba, hogy valaki befert a valogatottba a 80-as evekben?

ezsva
ezsva2022. 08. 16. 19:18

Pwell Van igazságod. De mégis: hoyg lehet, hogy a Barcelona Guardiola idején 11 saját nevelésű játékossal is ki tudott állni? De Xaviék is találnak otthon bevethető tehetségeket. A Byernben is a csapat fele német. Még a ManCityben is volt-van nem egy meghatározó angol. És az azerieknél is a csapat fele hazai játékos volt. Persze, lehet ellenpéldákat is találni. Továbbra is úgy vélem: a magyar futball jelenlegi piramisa nem kedvez a hazai futballkultúra újraéledésének. Tökmindegy ebből a szempontból, hogy holnapután a Fradi kiveri-e a Shamrockot vagy sem.

superlat
superlat2022. 08. 16. 19:10

A foci alapelemeire tanítsátok meg inkább a játékosokat, elsősorban megfelelően rúgni, fejelni, helyezkedni: siralmas, amit a meccseken sorozatban lát az ember.

Pwell
Pwell2022. 08. 16. 19:03

Nem könnyű elismerni/hozzászokni, de sajnos ez a pragmatikus hozzáállás. Több trend is ebbe az irányba mutat. Egyrészt a mobilitás jelentősen megnőtt az utóbbi évtizedekben tehát az itthon született tehetségek könyebben kerülnek el már fiatalon nagyobb futballkúltúrával és hatékonyabb UP képzéssel rendelkező országokba. Ez az Ő saját érdekük is, illetve a külföldi klubbok érdeke is. Aki ebben esetleg ellenérdekelt (hazafias érzelmű szurkolók), azoknak nem osztanak lapot a döntéshozatalnál. A másik, hogy egyre több részben magyar felmenőktől származó fiatal születik külföldön, ahol jobb eséllyel kap színvonalasabb képzést, így nagyobb eséllyel fut be karriert. Persze az egész helyzetre megoldás lenne, ha a hazai UP képzést a nyugati szintre fejlesztjük, de lássuk be ez se könnyen se gyrosan nem fog menni.

LakatosBrendon
LakatosBrendon2022. 08. 16. 18:18

JorgeLuisBurruchaga Hát igen, rossz nézni hogy itt egyeseknek semmi sem jó :D De hát ilyen nép vagyunk, úgy tűnik..

davidov
davidov2022. 08. 16. 17:17

Én is magyar válogatott akarok lenni!

ezsva
ezsva2022. 08. 16. 17:01

egyoIvasoember Persze, igazad van, köstóz a korrekciót. A beveztő mondatokat csak tréfának szántam. A lényeget abban látnám: az MLSZ dolga régóta az lenne, hogy a honi futballpiramist alulről szélesítse és erre építkezve megemelje. Ehelyett a csúcs előtt, a magasság mondjuk 9/10-énél szép lassan beépült egy záró réteg, és onnantól (klubszintén) hozott, idegen anyagbl építkeznek tovább. (Mert valamilyen szinten még az a magyar ifista is az, aki tiniként külföldön fut be. Klasszissá ő sem itthon nevelődött. Nem úgy, mint az említett ötösfogat tagjai...).

Nagypenzdeszarfoci
Nagypenzdeszarfoci2022. 08. 16. 16:48

Ja és mi értelme az akademiaknak, ha folyamatosan azt nézik kiket lehet elcsabitani a válogatottba? Ezzel gyakorlatilag elismerik, hogy az akadémiai rendszer totális bukás. Egy kezdő 11 re való focistat nem sikerült kinevelni 20 év alatt. Nem túl pozitív mérleg.

egyoIvasoember
egyoIvasoember2022. 08. 16. 16:30

Hát ezt a hozzászólást sajnos nem lehet figyelmen kívül hagyni... Nem biztos, hogy akkora baj, hogy nem volt gyarmatbirodalmunk (mondjuk tenger nélkül ez eleve egy 100%-osan kizárt opció...), mert akkor most jó eséllyel itt is egyre fokozódó társadalmi és kulturális feszültségekkel sújtott vegyes világ lenne (igaz, jó eséllyel magasabb életszínvonal is). És határozottan rögzítsük: a franciák példája totálisan nem bizonyít semmit. legfeljebb az ellenkezőjét... Ők ugyanis NEM honosítanak külföldről franciákat, hanem saját anyagból dolgoznak. Az más kérdés, hogy a saját(!) anyaguk mostanra nagyon színes lett. A francia futball saját magán kívül ellátja még fél Afrikát is, ugyanis az afrikai országok honosítanak (vissza) a franciáktól arab és fekete játékosokat a válogatottjaikba. Tehát a mondat legfeljebb így lehetett volna helyes: "az irány járható, ahogy pl. azt a tunéziaiak példája is bizonyítja".

aurora borealis
aurora borealis2022. 08. 16. 16:27

Így kell perspektívát kínálni az itthon született és itthon nevelkedő leendő fiatal labdarúgónak . Hajrá! Igaz a magyar utánpótlásban és felnőtt fociban uralkodó "anomáliák"(finoman fogalmaztam) már eleve jó pár tehetséges srácot taccsra tesznek , még mielőtt beteljesíthetnék a bennük rejlő tehetségük alapján a focista pályafutásukat .

joopasi
joopasi2022. 08. 16. 16:20

Drimacus, igy van ahogy irod.Mi a problémád ezzel?

ezsva
ezsva2022. 08. 16. 16:19

Hogy az irány jó és járható, azt pl. a franciák példája is bizonyítja. Kár, hogy nekünk nem volt komoly gyarmatbirodalmunk, most így is profitálhatnánk belőle. Anno a portugálok is hogy kihalászták Eusebiót… Arról egyszer majd talán készül egy komoly, tényszerű elemzés, hogy pl. a Fradinál, ahol évtizedeken át bukkantak elő a saját utánpótlásnevelésből az újabb és újabb nagy tehetségek (vagy olyanok, akik még tinikorban kerültek hozzájuk és világhírű futballisták lettek), hogyhogy – mostanság szinte semmi, senki? És a többi klubnál sem, eltekintve néhány kivételtől, akik aztán rögtön, még szinte ifistaként tovább is állnak külföldre. És ezt mintha egyre inkább természetesnek is vennénk. Hogy a Fradiban, lehet, már sose lesz olyan csatársor, amelynek minden tagja 20 éves kora előtt lett a csapat játékosa: Szőke, Varga, Albert, Rákosi, Fenyvesi… Nem vagyok egyedül, aki úgy véli: valamiért a honi futballpiramis el van cseszve. Lehet, hogy az alján széles gyerektömegek rúgják a labdát a különféle programok keretében, de a csúcsra már alig jut fel magyar vagy ha igen, az is külföldön játszik. Amíg ez nem tud megváltozni, szerintem nincs tartós magyar futballreneszánsz.

egyoIvasoember
egyoIvasoember2022. 08. 16. 16:17

Hammerfesttel értek egyet. Ugyanakkor 2 dologban pontosítanám. Az egyik, hogy ezek a külföldről honosított "félmagyar" futballisták nem hiszem, hogy túl sok adót fizetnének itthon. És nem (csak) azért, mert tao meg egyebek, hanem mert nem itthon játszanak (=dolgoznak), nem itthon élnek. (Kivétel kevés akad.) Szóval épp ezért ők nem is bevándorlók ("migránsok"), hiszen nem akarnak itt élni, nem is kell őket ellátni - szerepük annyi, hogy az ő tudásukkal próbálunk büszkélkedni, ha már a sajátunk (mármint amit saját itthoni futballképzéssel alkotunk) igen kevés. A másik, hogy nem éppen 50%:50% az esélye a gyakorlatban(!), hogy egy ilyen srác "Michael Okeke vagy Németh András" lesz (mármint nevében, nem a tudásról beszélek most). Ugyanis a vegyes házasságok túlnyomó része - és ez nem futballszakmai kérdés - a fekete férfi, fehér nő kombinációját jelenti (lásd: Sowunmi, Iyinbor, Otigba, Okeke, sőt még Kembe, Navarrete, stb.), nem pedig a fehér (ez esetben magyar) férfi, fekete nőt (mint Németh András esetében). Magyar nevű félvér srácból eztán se lesz sokkal több. Ez szociológiai, pszichoszexuális, meg hasonló tudományos fogalmak kategóriájába tartozó kérdés. Valamint azt gondolom, ehhez is hozzá érdemes szólni: "Tehát nem a migráció (vándorlás) ténye a kérdéses, hanem hogy az illegális mozgás (kerítésen és tökön paszulyon át), vagy pedig törvényileg szabályozott formában zajlik-e." - ez részben igaz, de egészítsük ki azzal, hogy van az a fajta és irányú migráció (imigráció, tehát BEvándorlás), amely akkor is előnytelen, káros és kerülendő, ha legális formában zajlana. Nem kell mindenkit legálisan sem beengedni, csak azért, mert be akar jönni. Társadalmunk hasonló hátrányait látná ennek, ahogy sok ország már látja és viseli. Okekéről még annyit, hogy remélhetőleg jól futballozik (majd), remélhetőleg szívvel-lélekkel képviselné a színeinket és remélhetőleg több fogalma van Magyarországról és a magyarságról, mint a tavalyelőtt még e téren totálisan fogalmatlan 1/4-es Stylesnak.

Nagypenzdeszarfoci
Nagypenzdeszarfoci2022. 08. 16. 15:37

h4mmerfe5t Adót fizet? Nem sokat. Taobol és állami pénzből vannak kifizetve, ráadásul adót fele annyit sem fizetnek mint egy átlag ember... :))

Batigoool
Batigoool2022. 08. 16. 15:36

Miután az itthoni up nevelés kuka, akkor lehet egy valamire való válogatottunk, ha összeszedjük ezeket az eleve külföldöm született és/vagy időben külföldre került srácokat, akikből egyre több lesz. Minden 6. magyar gyerek születi külföldön vagy hogy is szól a statisztika? Őket kiegészítjük pár extrán tehetséges hazai sráccal, akik a posvány ELLENÉRE érték el a válogatott szintet és így kijöhet egy szerencsés generáció, aminek reális sansza van mondjuk egy vb selejtezőn is. Szomorú, de ez van.

Meowth
Meowth2022. 08. 16. 15:26

Mintafelismeres az elet egyik legerosebb osztone. Nem egyenlo a rasszizmussal.

neeskens81
neeskens812022. 08. 16. 15:21

Mindjárt jön nandorvil és elmagyarázza, hogy ez miért a magyar akadémiai rendszer sikere.

kopika79
kopika792022. 08. 16. 14:59

JozsiBacsi222, nekem Ruud Gullit ugrott be róla 1-ből