F1: „Neked kell az okosabbnak lenned” – Hamilton a legtisztább versenyző lenne
Rendezés:
Tamás7772021. 11. 26. 19:58
Azt, hogy Prost alulmaradt Sennával szemben, a két, McLarennel eltöltött évükre írtam. Mert gyakorlatilag minden mutatóban a brazil volt a jobb pilóta. Több futamot nyert (kevesebb befejezett versenyből), a kvalikon és az esős versenyeken alázta a franciát. Te pedig az a tipikus kommentelő vagy, aki előhúz egy számára kedves témát, aminek köze sincs a cikkhez, csak éppen így próbálja alátámasztani az igazát.
Tamás7772021. 11. 26. 19:53
MiaWallace Hogy is fogalmazzak finoman ? Ne állíts már valótlant !! Hol olvastad tőlem, hogy 1989-ben (legalábbis papíron) nem Prost lett a világbajnok ?
hozso88662021. 11. 25. 18:45
ezt a falmelléki dumát hogy okosan kell versenyezni.!azért löki ki az ellenfeleit.nem viseli el ha valaki jobb nála.nemcsak idén ,az elöző évadokban is.hogy nem sül le a képe.habár ha azt nézzük hogy mindig megúszta,akkor végül is nevezhető okos versenyzésnek mert tudja hogy mindent szabad neki és ezt kihasználja.lehet hogy erre értette.
dilettans2021. 11. 25. 10:35
Hosszú és értelmetlen vitákat folytatunk itt egymással valamennyien, lassan egy teljes napja. Azért értelmetlen, mert mindenkinek van egy alapkoncepciója, aztán a történésekből, tényekből mindenki igyekszik kimazsolázni azokat ugy interpretálni, hogy a saját mondandóját erősitse.
Én azt hiszem, hogy a legfontosabb eltérés nem itt van. Neked az össze szabadidőd arra megy el, hogy azt bizonygasd Schumacher a legnagyobb, a többiek viszont nem akarják elfogadtatni veled, hogy Hamilton az. Én sem. Fogalmam sincs róla ugyanis, hogy hol végezne, ha mindig mindenki azonos időben és autóval versenyezne. Lehet, hogy elől, a középmezőnyben, de azt sem tartom lehetetlennek, hogy hátul. Csak az a baj, hogy ez mindenkire igaz. Schumacherre is...
twinzens2021. 11. 25. 09:13
MiaWallace
Furcsa ellentmondás van abban, hogy F1 gurunak állítod be magad, közben pedig meg vagy győződve róla, hogy Bottas simán legyőzné Hamiltont egyenlő feltételek mellett. Főleg, hogy ezt az utóbbi futamok tükrében mondod. Te tudod...
Tamás7772021. 11. 25. 02:03
Egyébként Prost valóban nem maradt alul Sennával szemben. A brazil csak az időmérőkön verte meggyőző fölénnyel (28:4-re a McLarennél eltöltött két közös év és 32 kvali során. Monacóban pedig az egyik évben 1, majd másfél mp-et adott a Professzornak egy körön), azon kívül az esős versenyeken, valamint a technikás, a versenyzői kvalitásokat előtérbe helyező pályákon, mint amilyen a monacói és a Hungaroring. Ez utóbbin Prost egyszer sem tudott diadalmaskodni, de Monacóban sem nagyon tudott lépést tartani Sennával.
Tamás7772021. 11. 25. 01:38
Hamilton is hibázott idén. Ez tény. De nincs olyan versenyző, aki ne bakizna olykor-olykor. Bár a hiba szó a brit szótárában nem szerepel előkelő helyen. Ha a '80-as években lettek volna bevágások rádión történő kommunikációkból, akkor valószínűleg sokan meglepődnének. A nyavalygás, a hisztizés, a kiborulás nem napjaink sajátossága. Senna például pofon vágta Irvine-t, amiért az pimasz módon vissza merte venni a körét '93-ban Suzukában. Senna a futam után felelősségre vonta, a manőverét veszélyesnek és szükségtelennek ítélve meg. Hát bocsánat, nem azért vannak a pilóták a pályán, hogy megkönnyítsék a másik dolgát, hogy kiszolgálják, ők futják a saját versenyüket, és ha az nem ütközik szabályokba, akkor a panaszos tehet egy szívességet. Nem tudnál mondani egyetlen pilótát sem, aki ne rinyált volna már verseny közben. És ez még a jobbik változat. Nemegyszer tettlegességig is fajult egy-egy ilyen nézeteltérés. Ha esetleg még nem láttad, akkor javaslom megnézni Piquet szabályos, jól kivitelezett karate rúgásait Salazar ellenében az 1982-es Német Nagydíjon, Hockenheimben. Egy harcművész viadalon is megállná a helyét.
Tamás7772021. 11. 25. 01:21
Az első pilóta státuszt ki kell érdemelni, és ha a csapattársad gyorsabbnak bizonyul nálad, hát akkor ne a vezetőséget hibáztasd, csak magadat okolhatod, amiért nem hoztad az elvárt szintet. Márpedig Hamilton legyőzte Alonsót. Tudom, most jössz a pontegyenlőséggel - így próbálva menteni a menthetőt -, de azt, remélem, te is jól tudod, hogy LH számított a tuti favoritnak, két futammal az évad vége előtt. Alonso le volt maradva a brit mögött a pontversenyben. Aztán a saját csapata szúrta el Ham világbajnoki esélyeit, amikor Kínában addig hagyták kint elrongyolódott gumikon, hogy azokon már egyszerűen képtelen volt bevenni a boxutcai kanyart. Ezáltal rendkívül fontos, a bajnoki cím sorsát eldöntő pontoktól esett el.
Tamás7772021. 11. 25. 01:11
MiaWallace Szerintem meg te vagy tévedésben, ragaszkodsz a tévesen felépített érvelésedhez. Hogy hozhatod fel az adatlopást egy olyan témában, ahol annak semmi köze sincsen az Alonso vs Hamilton viszályhoz ? Egyébként pedig már írtam (megint nem figyelsz), hogy egyáltalán nem a kedvencem, de ennek ellenére tisztelem, amit elért, a pályán mutatott teljesítményét. Nem azt írtam, hogy Dennis 2007-ben kapott eltiltást, csak a tényt rögzítettem. Monszunesőben versenyezni szerencsejáték ? Persze, az összes vizes versenyen elért sikere csakis a szerencsének tudható be. Hányat is nyert azokból, amelyeken elindult ? Tudtommal, szép számmal aratott sikereket a nedves pályán futott versenyeken, elég lehengerlő mutatóval rendelkezik. Csak nézz utána ! Ja, persze, Prost nem maradt alul, csak éppen a honfitársa, aki történetesen a FIA elnöke, és az F1 egyik legvitatottabb figurája, elintézte protezsáltjának, hogy annak legnagyobb riválisát kizárják a versenyből, ami csalás volt a javából, barátom ! De ez a tény egyáltalán ne zavarjon.
Tamás7772021. 11. 24. 23:13
MiaWallace Látom, nagyon erőlteted ezt az adatlopást. Erre próbálod kihegyezni a sikereit ? Javíts ki, de ha jól tudom, Dennis kapott hosszú eltiltást, nem pedig a pilótái, akiknek semmi közük sem volt az egészhez. Ők egyszerűen csak versenyezni akartak, nem voltak beavatva a boss piszkos ügyeibe. Alonso senkitől sem zavartatva kicsúszott ? Az az aquaplaning azért betett neki. Milyen furcsa, hogy Hamiltont megkímélte. De biztos ez is csak a véletlen műve, semmi köze a brit legendás, vizes körülmények között nyújtott teljesítményéhez, aminek számos alkalommal tanúságát adta 2007 óta. Hogy az alacsonyabb formaautós géposztályokat nem már ne is említsük. Prost világbajnok lett 1989-ben. Igen, csak azt felejted el, hogy mindössze három versenyt nem fejezett be abban az évben, míg Senna hét alkalommal kényszerült a futam idő előtti feladására, Suzukában pedig, mondvacsinált indokkal kizárták, holott azt a versenyt ő nyerte meg ! És ki hozta meg a diszkvalifikációjáról szóló döntést ? A sors fura fintora, hogy egy bizonyos francia származású Jean-Marie Ballestre, akit - okkal, ok nélkül-, többen Prost iránti elfogultsággal vádoltak. Nem mellesleg Senna hat futamot nyert meg 1989-ben, míg Prost (a több befejezett verseny ellenére) csupán négyet.
dilettans2021. 11. 24. 23:07
Nem, az adatlopás tény volt. Ugyanakkor Alonso és Hamilton csatájáról te is, mint itt mindenki más, csak a felszint ismerheted. Azok pedig semmivel nem támasztják alá a fikcióidat. Eljelentékteleniteni a kettejük közötti edzéseredményt, miközben olyan autójuk volt, hogy egyiküknek világbajnoknak kellett (volna) lenni. Mert nem illett a kirakósodba... Szeződések tartalmát értékelni, miközben még az aláirok sem hiszem, hogy valaha is nyilatkoznának róla.
Ez a nem tudta beállitani az autót városi legenda is remek, mert akkor nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy tényleg a valaha volt legjobb pilóta
Hamilton, mert elég neki megtalálni a kormányt és a pedálokat, már megnyer 7 VB-t.
Az azonos pontszám meg azért alakult ki kettejük között, mert az utolsó két futamban gyakorlatilag behozhatatlan előnyről minden olyan megtörtént Hamiltonnal, amire nem sokan tudnának a szakember részéről elfogadható magyarázatot adni.
dilettans2021. 11. 24. 22:43
MiaWallace! Én azt hiszem, te saját magad hatása alá kerültél. Csak igy történhet, hogy a fikcióidat tényként, csak általad ismert és megerősitett információként tálalod. A vélemény és a tény nem azonos müfaj...
Tamás7772021. 11. 24. 22:27
MiaWallace Nem hallgatok én semmiről sem, csak nem tudok egyszerre ezer témára reagálni. Értem, szóval szerinted az az ominózus adatlopás alapozta meg a brit karrierjét, annak tudható be az összes sikere, valamennyi vb címe. Nekem úgy rémlik, hogy alaposan kikészítette Alonsót szakadó esőben, Fujiban, hibára kényszerítve a spanyolt, aki ennek megfelelően falhoz is csapta a McLarent. Pszichológiai hadviselés folyt a két harci kakas között, aminek végül Alonso lett a kárvallottja, ő bírta kevésbé idegekkel. Ám ezt csak úgy tudod elérni, ha folyamatos nyomás alatt tartod a nagy riválist, ha érezteted vele, hogy te vagy a gyorsabb pilóta, te vagy lélektani előnyben, kedvezőbb helyzetben. Alonso azt tette az év végén, amit Prost 1989-ben, ill. Vettel 2014-ben. Miután látták, hogy alulmaradnak a csapatársukkal szemben, nem erőltették a további megmérettetést, inkább odébbálltak. Prost emellett azt is elkezdte híresztelni - a renoméját próbálván "menteni", hogy a csapaton belül kivételeztek Sennával, a brazil kapta a jobb motort, az újabb fejlesztéseket, és még hasonló alaptalan bs-ek.
Tamás7772021. 11. 24. 22:17
MiaWallace Ahhoz képest, hogy Prost kiöregedőben volt, azért összehozott még egy évet - egy szezon kihagyással. Nem, egyszerűen képtelen volt elfogadni a tényt, hogy egy olyan csapat autójával kénytelen versenyezni, amely esélytelen a bajnoki címre. A Ferrarit sikerre vinni, nem elég csupán pokoli gyorsnak lenni. Számos nagyszerű pilóta megfordult már az olaszoknál, ám általában "mérsékelt sikerre" tellett csak az erejükből. Ez alól volt kivétel Lauda és Schuamcher. Ők ugyanis olyan extrát tudtak hozzáaadni a kocsi teljesítményéhez, amely képességgel csak nagyon kevesek rendelkeznek. Mindketten remekül értettek a technikai részletekhez - a Ferrari később kikérte MS tanácsát, véleményét az utcai kocsijaik tervezése terén -, és rendkívül hasznos visszajelzésekkel tudtak szolgálni, jelentősen megkönnyítve a mérnökök munkáját. Mellette MS képes volt briliánsan uralni egy alul- vagy túlkormányzott kocsit is.
Tamás7772021. 11. 24. 22:08
Amit írtál, az gyakorlatilag mindenkiről elmondható. De Hamilton nem volt mindig bejáratos a királynőhöz, ezért az asztali etikett nem volt az erőssége. Fokozatosan meg kellett küzdenie ezzel a kihívással is. Nem csak a versenypályán szembesül kihívásokkal az ember. A másik pedig, hogy a csapattársainak soha nem volt megtiltva, hogy tövig nyomják a gázt. Többnyire a kvalikon dől el minden, és ha ott nem tudsz lépést tartani a csapattárssal, akkor gyakorlatilag vert helyzetben vagy. Márpedig egyetlen istállón belüli ellenfele sem volt igazi kihívója ezen a téren.
Tamás7772021. 11. 24. 22:02
Eleinte Alonso sem gondolta komolyan, hogy az új csapattárs, a nagy tehetségként elkönyvelt újonc igazán veszélyes lehet rá. Anno Prost is így volt Sennával. Fernando számára azonban kijózanító pofonként hatott, hogy nagyot tévedett, alaposan alábecsülte a britet. Egyszercsak azon kapta magát, hogy a legnagyobb veszély csapaton belül leselkedik rá. Ennél kellemetlenebb meglepetés pedig talán nem is érhet az F1-ben. Nem elég a rivális istállók pilótáival felvenni a kesztyűt, de még azon is kell aggódnod, hogy mi lesz akkor, ha a team mate a fejed fölé nő. És épp ennek az elszenvedője lett a hispán 20007-ben. Végül pontegyenlőség lett kettejük között, de hogyan ? LH egy biztos győzelmet vesztett el, mert a csapata későn hívta ki kerékcserére Kínában. Interlagosban pedig a kocsi babrált ki vele. Ezért kellett végül beérnie a világbajnoki összetett második helyével. A pole, az időmérős szereplés nem jelent semmit ? Ezt Alonso azért nyilván másként gondolja, nem egy csapattársát elpcsázta a kvalikon az évek alatt.
Tamás7772021. 11. 24. 21:52
MiaWallace Ahogy már többször is írtam, nem vagyok a rajongója, sokkal inkább a csodálója. Az, hogy versenyezni merészelt Alonsoval szemben, teljesen természetes, legalábbis egy vérbeli pilótától ez várható el. Sőt az is, hogy olykor öntörvényű legyen, és a maga útját járja. Amíg "szállítasz", eredményeket produkálsz, addig a tenyerükön hordoznak a fejesek. És kétségkívül mindkét csapata sokat köszönhet Hamiltonnak. Folyt. köv.
Tamás7772021. 11. 24. 21:08
MiaWallace Azért azt ne felejtsd el, hogy Prost végül megszégyenülve távozott a Scuderiától. Keményen bírálta a csapatot 1991-ben, amiért az olyan f.o.s autóval látta el. Az olaszok ezt megelégelték, és már a szezon utolsó előtti futamán megköszönték a munkáját, magyarán kirúgták. MS a vörösöknél eltöltött 11 év során soha nem bírálta nyilvánosan a csapatát, nem bélyegezte "szrkupacnak" a kocsit, pedig többször is lett volna oka kritizálni az olaszokat. Nem, ő ment tovább leszegett fejjel, képes volt akár napnyugtáig tesztelni a kocsit, hogy az versenyképesebb legyen. Ennek az eredménye lett végül az az elképesztő, példa nélküli siker, amit elért a Ferrarival.
Tamás7772021. 11. 24. 20:59
Bár soha nem szurkoltam neki, maximálisan elismerem a tehetségét. Már közel 15 éve bizonyítja a rátermettségét az autósportok elit kategóriájában.
Tamás7772021. 11. 24. 20:47
Lehet ellenszenvesnek találni, és - főként a bőrszíne miatt - bírálni, de példaértékű a mentalitása, a győzni akarása, azon vágya és kvalitása, hogy a sportág egyik legjobbja legyen. Minden adottsága megvolt hozzá, és szorgalomnak, kitartásnak sem volt híján. Még MS is elámult azon, amit Isztambulban látott, amikor Hamilton egy elképesztő felzárkózást produkálva biztosította be a kategória bajnoki címét 2005-ben (?). Színesbőrűként természetes, hogy kiáll a feketék jogaiért, épp elég hátrányos megkülönböztetés érte az élete során csupán a származása miatt. Ő az F1 Tiger Woodsa, csak jóval kevesebb magánéleti balhéval.
Azt, hogy Prost alulmaradt Sennával szemben, a két, McLarennel eltöltött évükre írtam. Mert gyakorlatilag minden mutatóban a brazil volt a jobb pilóta. Több futamot nyert (kevesebb befejezett versenyből), a kvalikon és az esős versenyeken alázta a franciát. Te pedig az a tipikus kommentelő vagy, aki előhúz egy számára kedves témát, aminek köze sincs a cikkhez, csak éppen így próbálja alátámasztani az igazát.
MiaWallace Hogy is fogalmazzak finoman ? Ne állíts már valótlant !! Hol olvastad tőlem, hogy 1989-ben (legalábbis papíron) nem Prost lett a világbajnok ?
ezt a falmelléki dumát hogy okosan kell versenyezni.!azért löki ki az ellenfeleit.nem viseli el ha valaki jobb nála.nemcsak idén ,az elöző évadokban is.hogy nem sül le a képe.habár ha azt nézzük hogy mindig megúszta,akkor végül is nevezhető okos versenyzésnek mert tudja hogy mindent szabad neki és ezt kihasználja.lehet hogy erre értette.
Hosszú és értelmetlen vitákat folytatunk itt egymással valamennyien, lassan egy teljes napja. Azért értelmetlen, mert mindenkinek van egy alapkoncepciója, aztán a történésekből, tényekből mindenki igyekszik kimazsolázni azokat ugy interpretálni, hogy a saját mondandóját erősitse. Én azt hiszem, hogy a legfontosabb eltérés nem itt van. Neked az össze szabadidőd arra megy el, hogy azt bizonygasd Schumacher a legnagyobb, a többiek viszont nem akarják elfogadtatni veled, hogy Hamilton az. Én sem. Fogalmam sincs róla ugyanis, hogy hol végezne, ha mindig mindenki azonos időben és autóval versenyezne. Lehet, hogy elől, a középmezőnyben, de azt sem tartom lehetetlennek, hogy hátul. Csak az a baj, hogy ez mindenkire igaz. Schumacherre is...
MiaWallace Furcsa ellentmondás van abban, hogy F1 gurunak állítod be magad, közben pedig meg vagy győződve róla, hogy Bottas simán legyőzné Hamiltont egyenlő feltételek mellett. Főleg, hogy ezt az utóbbi futamok tükrében mondod. Te tudod...
Egyébként Prost valóban nem maradt alul Sennával szemben. A brazil csak az időmérőkön verte meggyőző fölénnyel (28:4-re a McLarennél eltöltött két közös év és 32 kvali során. Monacóban pedig az egyik évben 1, majd másfél mp-et adott a Professzornak egy körön), azon kívül az esős versenyeken, valamint a technikás, a versenyzői kvalitásokat előtérbe helyező pályákon, mint amilyen a monacói és a Hungaroring. Ez utóbbin Prost egyszer sem tudott diadalmaskodni, de Monacóban sem nagyon tudott lépést tartani Sennával.
Hamilton is hibázott idén. Ez tény. De nincs olyan versenyző, aki ne bakizna olykor-olykor. Bár a hiba szó a brit szótárában nem szerepel előkelő helyen. Ha a '80-as években lettek volna bevágások rádión történő kommunikációkból, akkor valószínűleg sokan meglepődnének. A nyavalygás, a hisztizés, a kiborulás nem napjaink sajátossága. Senna például pofon vágta Irvine-t, amiért az pimasz módon vissza merte venni a körét '93-ban Suzukában. Senna a futam után felelősségre vonta, a manőverét veszélyesnek és szükségtelennek ítélve meg. Hát bocsánat, nem azért vannak a pilóták a pályán, hogy megkönnyítsék a másik dolgát, hogy kiszolgálják, ők futják a saját versenyüket, és ha az nem ütközik szabályokba, akkor a panaszos tehet egy szívességet. Nem tudnál mondani egyetlen pilótát sem, aki ne rinyált volna már verseny közben. És ez még a jobbik változat. Nemegyszer tettlegességig is fajult egy-egy ilyen nézeteltérés. Ha esetleg még nem láttad, akkor javaslom megnézni Piquet szabályos, jól kivitelezett karate rúgásait Salazar ellenében az 1982-es Német Nagydíjon, Hockenheimben. Egy harcművész viadalon is megállná a helyét.
Az első pilóta státuszt ki kell érdemelni, és ha a csapattársad gyorsabbnak bizonyul nálad, hát akkor ne a vezetőséget hibáztasd, csak magadat okolhatod, amiért nem hoztad az elvárt szintet. Márpedig Hamilton legyőzte Alonsót. Tudom, most jössz a pontegyenlőséggel - így próbálva menteni a menthetőt -, de azt, remélem, te is jól tudod, hogy LH számított a tuti favoritnak, két futammal az évad vége előtt. Alonso le volt maradva a brit mögött a pontversenyben. Aztán a saját csapata szúrta el Ham világbajnoki esélyeit, amikor Kínában addig hagyták kint elrongyolódott gumikon, hogy azokon már egyszerűen képtelen volt bevenni a boxutcai kanyart. Ezáltal rendkívül fontos, a bajnoki cím sorsát eldöntő pontoktól esett el.
MiaWallace Szerintem meg te vagy tévedésben, ragaszkodsz a tévesen felépített érvelésedhez. Hogy hozhatod fel az adatlopást egy olyan témában, ahol annak semmi köze sincsen az Alonso vs Hamilton viszályhoz ? Egyébként pedig már írtam (megint nem figyelsz), hogy egyáltalán nem a kedvencem, de ennek ellenére tisztelem, amit elért, a pályán mutatott teljesítményét. Nem azt írtam, hogy Dennis 2007-ben kapott eltiltást, csak a tényt rögzítettem. Monszunesőben versenyezni szerencsejáték ? Persze, az összes vizes versenyen elért sikere csakis a szerencsének tudható be. Hányat is nyert azokból, amelyeken elindult ? Tudtommal, szép számmal aratott sikereket a nedves pályán futott versenyeken, elég lehengerlő mutatóval rendelkezik. Csak nézz utána ! Ja, persze, Prost nem maradt alul, csak éppen a honfitársa, aki történetesen a FIA elnöke, és az F1 egyik legvitatottabb figurája, elintézte protezsáltjának, hogy annak legnagyobb riválisát kizárják a versenyből, ami csalás volt a javából, barátom ! De ez a tény egyáltalán ne zavarjon.
MiaWallace Látom, nagyon erőlteted ezt az adatlopást. Erre próbálod kihegyezni a sikereit ? Javíts ki, de ha jól tudom, Dennis kapott hosszú eltiltást, nem pedig a pilótái, akiknek semmi közük sem volt az egészhez. Ők egyszerűen csak versenyezni akartak, nem voltak beavatva a boss piszkos ügyeibe. Alonso senkitől sem zavartatva kicsúszott ? Az az aquaplaning azért betett neki. Milyen furcsa, hogy Hamiltont megkímélte. De biztos ez is csak a véletlen műve, semmi köze a brit legendás, vizes körülmények között nyújtott teljesítményéhez, aminek számos alkalommal tanúságát adta 2007 óta. Hogy az alacsonyabb formaautós géposztályokat nem már ne is említsük. Prost világbajnok lett 1989-ben. Igen, csak azt felejted el, hogy mindössze három versenyt nem fejezett be abban az évben, míg Senna hét alkalommal kényszerült a futam idő előtti feladására, Suzukában pedig, mondvacsinált indokkal kizárták, holott azt a versenyt ő nyerte meg ! És ki hozta meg a diszkvalifikációjáról szóló döntést ? A sors fura fintora, hogy egy bizonyos francia származású Jean-Marie Ballestre, akit - okkal, ok nélkül-, többen Prost iránti elfogultsággal vádoltak. Nem mellesleg Senna hat futamot nyert meg 1989-ben, míg Prost (a több befejezett verseny ellenére) csupán négyet.
Nem, az adatlopás tény volt. Ugyanakkor Alonso és Hamilton csatájáról te is, mint itt mindenki más, csak a felszint ismerheted. Azok pedig semmivel nem támasztják alá a fikcióidat. Eljelentékteleniteni a kettejük közötti edzéseredményt, miközben olyan autójuk volt, hogy egyiküknek világbajnoknak kellett (volna) lenni. Mert nem illett a kirakósodba... Szeződések tartalmát értékelni, miközben még az aláirok sem hiszem, hogy valaha is nyilatkoznának róla. Ez a nem tudta beállitani az autót városi legenda is remek, mert akkor nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy tényleg a valaha volt legjobb pilóta Hamilton, mert elég neki megtalálni a kormányt és a pedálokat, már megnyer 7 VB-t. Az azonos pontszám meg azért alakult ki kettejük között, mert az utolsó két futamban gyakorlatilag behozhatatlan előnyről minden olyan megtörtént Hamiltonnal, amire nem sokan tudnának a szakember részéről elfogadható magyarázatot adni.
MiaWallace! Én azt hiszem, te saját magad hatása alá kerültél. Csak igy történhet, hogy a fikcióidat tényként, csak általad ismert és megerősitett információként tálalod. A vélemény és a tény nem azonos müfaj...
MiaWallace Nem hallgatok én semmiről sem, csak nem tudok egyszerre ezer témára reagálni. Értem, szóval szerinted az az ominózus adatlopás alapozta meg a brit karrierjét, annak tudható be az összes sikere, valamennyi vb címe. Nekem úgy rémlik, hogy alaposan kikészítette Alonsót szakadó esőben, Fujiban, hibára kényszerítve a spanyolt, aki ennek megfelelően falhoz is csapta a McLarent. Pszichológiai hadviselés folyt a két harci kakas között, aminek végül Alonso lett a kárvallottja, ő bírta kevésbé idegekkel. Ám ezt csak úgy tudod elérni, ha folyamatos nyomás alatt tartod a nagy riválist, ha érezteted vele, hogy te vagy a gyorsabb pilóta, te vagy lélektani előnyben, kedvezőbb helyzetben. Alonso azt tette az év végén, amit Prost 1989-ben, ill. Vettel 2014-ben. Miután látták, hogy alulmaradnak a csapatársukkal szemben, nem erőltették a további megmérettetést, inkább odébbálltak. Prost emellett azt is elkezdte híresztelni - a renoméját próbálván "menteni", hogy a csapaton belül kivételeztek Sennával, a brazil kapta a jobb motort, az újabb fejlesztéseket, és még hasonló alaptalan bs-ek.
MiaWallace Ahhoz képest, hogy Prost kiöregedőben volt, azért összehozott még egy évet - egy szezon kihagyással. Nem, egyszerűen képtelen volt elfogadni a tényt, hogy egy olyan csapat autójával kénytelen versenyezni, amely esélytelen a bajnoki címre. A Ferrarit sikerre vinni, nem elég csupán pokoli gyorsnak lenni. Számos nagyszerű pilóta megfordult már az olaszoknál, ám általában "mérsékelt sikerre" tellett csak az erejükből. Ez alól volt kivétel Lauda és Schuamcher. Ők ugyanis olyan extrát tudtak hozzáaadni a kocsi teljesítményéhez, amely képességgel csak nagyon kevesek rendelkeznek. Mindketten remekül értettek a technikai részletekhez - a Ferrari később kikérte MS tanácsát, véleményét az utcai kocsijaik tervezése terén -, és rendkívül hasznos visszajelzésekkel tudtak szolgálni, jelentősen megkönnyítve a mérnökök munkáját. Mellette MS képes volt briliánsan uralni egy alul- vagy túlkormányzott kocsit is.
Amit írtál, az gyakorlatilag mindenkiről elmondható. De Hamilton nem volt mindig bejáratos a királynőhöz, ezért az asztali etikett nem volt az erőssége. Fokozatosan meg kellett küzdenie ezzel a kihívással is. Nem csak a versenypályán szembesül kihívásokkal az ember. A másik pedig, hogy a csapattársainak soha nem volt megtiltva, hogy tövig nyomják a gázt. Többnyire a kvalikon dől el minden, és ha ott nem tudsz lépést tartani a csapattárssal, akkor gyakorlatilag vert helyzetben vagy. Márpedig egyetlen istállón belüli ellenfele sem volt igazi kihívója ezen a téren.
Eleinte Alonso sem gondolta komolyan, hogy az új csapattárs, a nagy tehetségként elkönyvelt újonc igazán veszélyes lehet rá. Anno Prost is így volt Sennával. Fernando számára azonban kijózanító pofonként hatott, hogy nagyot tévedett, alaposan alábecsülte a britet. Egyszercsak azon kapta magát, hogy a legnagyobb veszély csapaton belül leselkedik rá. Ennél kellemetlenebb meglepetés pedig talán nem is érhet az F1-ben. Nem elég a rivális istállók pilótáival felvenni a kesztyűt, de még azon is kell aggódnod, hogy mi lesz akkor, ha a team mate a fejed fölé nő. És épp ennek az elszenvedője lett a hispán 20007-ben. Végül pontegyenlőség lett kettejük között, de hogyan ? LH egy biztos győzelmet vesztett el, mert a csapata későn hívta ki kerékcserére Kínában. Interlagosban pedig a kocsi babrált ki vele. Ezért kellett végül beérnie a világbajnoki összetett második helyével. A pole, az időmérős szereplés nem jelent semmit ? Ezt Alonso azért nyilván másként gondolja, nem egy csapattársát elpcsázta a kvalikon az évek alatt.
MiaWallace Ahogy már többször is írtam, nem vagyok a rajongója, sokkal inkább a csodálója. Az, hogy versenyezni merészelt Alonsoval szemben, teljesen természetes, legalábbis egy vérbeli pilótától ez várható el. Sőt az is, hogy olykor öntörvényű legyen, és a maga útját járja. Amíg "szállítasz", eredményeket produkálsz, addig a tenyerükön hordoznak a fejesek. És kétségkívül mindkét csapata sokat köszönhet Hamiltonnak. Folyt. köv.
MiaWallace Azért azt ne felejtsd el, hogy Prost végül megszégyenülve távozott a Scuderiától. Keményen bírálta a csapatot 1991-ben, amiért az olyan f.o.s autóval látta el. Az olaszok ezt megelégelték, és már a szezon utolsó előtti futamán megköszönték a munkáját, magyarán kirúgták. MS a vörösöknél eltöltött 11 év során soha nem bírálta nyilvánosan a csapatát, nem bélyegezte "szrkupacnak" a kocsit, pedig többször is lett volna oka kritizálni az olaszokat. Nem, ő ment tovább leszegett fejjel, képes volt akár napnyugtáig tesztelni a kocsit, hogy az versenyképesebb legyen. Ennek az eredménye lett végül az az elképesztő, példa nélküli siker, amit elért a Ferrarival.
Bár soha nem szurkoltam neki, maximálisan elismerem a tehetségét. Már közel 15 éve bizonyítja a rátermettségét az autósportok elit kategóriájában.
Lehet ellenszenvesnek találni, és - főként a bőrszíne miatt - bírálni, de példaértékű a mentalitása, a győzni akarása, azon vágya és kvalitása, hogy a sportág egyik legjobbja legyen. Minden adottsága megvolt hozzá, és szorgalomnak, kitartásnak sem volt híján. Még MS is elámult azon, amit Isztambulban látott, amikor Hamilton egy elképesztő felzárkózást produkálva biztosította be a kategória bajnoki címét 2005-ben (?). Színesbőrűként természetes, hogy kiáll a feketék jogaiért, épp elég hátrányos megkülönböztetés érte az élete során csupán a származása miatt. Ő az F1 Tiger Woodsa, csak jóval kevesebb magánéleti balhéval.