Pérez nyerte az Azeri GP-t, Verstappen és Hamilton sem szerzett pontot
Rendezés:
twinzens2021. 06. 07. 11:49
Ha ez a magyar F1-es közönség az tényleg full gáz: elfogult érzelmi alapú/szimpátia alapú megnyilatkozások, amik a valósággal köszönő viszonyban sincsenek. 20-30 éves sztorik, amik már senkit sem érdekelnek... A régen minden jobb volt, már nagyon nem menő. Semmivel sem unalmasabb az F1 mint régen, sőt! Picit nézzen mindenki magába, kevesebb billentyűzet, több új gondolat nem fog rosszat tenni!
AemiliusPapinianus2021. 06. 07. 10:30
Hú csávókáim ez nagyon lent van :) közel 20-30 év távlatából próbálnak egyesek vitatkozni, ami senkit nem érdekel. Csak a száraz tények. Nálunk nagyobb szakértők leírták a véleményüket, ne egy 10 milliós kisországból, nulla információval próbáljátok megváltani a világot, Sumiról, Sennáról, bárki másról. Vérciki.
Juve: Nem kockáztatott sem Verstappen, sem az RBR, a Stroll utáni törmelék szétvágta az abroncsot, ahogy Hamiltonnak is 6-7centis vágás volt a futófelületen. Ebben sem kellene megváltanod a világot, releváns tényként közölni valamit, amit valószínűsíteni is necces.
A lényeg: Izgalmas a VB, Hamilton és a Merci nyomás alatt bőven tud hibázni, Bottas taktikájával már nem is foglalkoznak, ha Perez ennyire ráérzett az RBR-re, akkor végre egy olyan csapattársa van Maxnak, akivel taktikázhatnak.
Brekeke6122021. 06. 07. 01:01
Jó volt ez így. Nagy kár lett volna, ha Hamika bemákol egy 2.helyet és visszaelőzi Verstappent.
Ami a régmúltat illeti, Senna pontosan azt csinálta amit kellett (pedig akkor Prost volt a kedvencem).
Hamikával is már régen ezt kellett volna csinálni. nem kell hagyni fickándozni, minden versenyen - oké elég a felén is - valaki kilöki a fenébe és a büdös életben meg sem közelítette volna a 7 VB címet. :-)
elefazssiv2021. 06. 07. 00:12
Nem értem miért bántjátok Bottast, megverte Hamiltont.
Tamás7772021. 06. 06. 22:27
Juve_the_best_in_Italy Ez igaz, viszont Schumacher Prost és Senna vetélkedésén nőtt fel. Azt a negatív példát látta, hogy a pilóták szinte bármit megtehetnek, anélkül, hogy következményekkel kellene számolniuk. Ez egy nagyon rossz üzenet volt a feltörekvő pilóta generáció számára. A mindenáron való győzni akarás, még vesztes szituációkban is, bevett szokássá vált néhány pilóta esetében. Ezért úgy vélem, nem lenne helyes és igazságos az F1 minden akkori vétkét és hibáját az ő nyakába zúdítani.
Tamás7772021. 06. 06. 21:50
Juve_the_best_in_Italy Konkrétan megtorpedózta Prost ferrariját. A végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy mit tett. Tudatában volt a tettének következményeivel. Egyetlen cél lebegett a szeme előtt, amennyiben a rajtnál Prost megelőzi. Ennek pedig még a verseny előtt hangot is adott, nem csinált titkot belőle.
vp19762021. 06. 06. 21:40
Sajna élőben láttam az ORF1-en.
Tamás7772021. 06. 06. 21:40
dilettans Több esetet tudnák felsorolni, amiért még MS-t megfenyítették, Sennát azonban nem. 1985-ben, a monacoi kvalin, Ayrton körökön át autózott szándékos lassúsággal, feltartva a mögötte autózókat, azokat, akik veszélyesek lehettek volna a legjobb köridejére. Mégis megúszta büntetlenül, pedig számos pilóta, többek között Lauda is berágott rá. Estorilt és Suzukát pedig már írtam. Hasonló vétkekért MS-t kíméletlenül megbüntették.
vp19762021. 06. 06. 21:38
Senna-Prost esettel kapcsolatban Tamás777-nek igaza van. Előtte Senna le is nyilatkozta, hogy ha nem Ő lesz elől az első kanyarban, akkor nem fordulnak el.Teljesen egyértelmű volt a szitu. Tényleg nem rántotta rá, csak nem fékezett és nem kanyarodott.
Tamás7772021. 06. 06. 21:33
Juve_the_best_in_Italy Ne csináld már ! Senna maga jelentette ki személyesen, hogy amennyiben nem teszik át az első rajtkockát az ideális ívre, akkor annak a részéről "következményei" lesznek. Ballestre azonban nem ijedt meg a fenyegetéstől, és nem helyeztette át a pole pozíciót jelentő első rajtkockát. Vagyis az ugyanott maradt, mint az összes, azt megelőző suzukai versenyen. De ha nekem nem hiszel, nézd csak vissza a kezdetektől, vagyis 1987-től a suzukai rajtokat. Amikor Senna nekiütközött Prostnak, mindenki tisztában volt vele, hogy mi is történt valójában. A brazil legenda beváltotta a fenyegetését. Senna patrónusa, úgyszólván "pótapja", Ron Dennis csak annyit mondott Ayrtonnak, miután megtekintette az ütközés helyszínét, hogy : Ayrton ! Nagyon csalódtam benned. Egy évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy Senna nyíltan is beismerje, valóban nem ismert könyörületet, ő volt a vétkes. Szándékosan tette.
Tamás7772021. 06. 06. 21:23
Robben5555 Ha megfigyelted, Verstappen nem nyomta eszelős mértékben a gázt, az első három felváltva futotta a leggyorsabb köröket. 3-3,5 mp-nél nagyobb különbséget nem autózott ki a csapattárssal, Perezzel szemben. Ez egyértelmű szabotázs volt a gumik részéről, a többi pilótával is ugyanúgy megeshetett volna az, mint ami a két kárvallottal. Szóval Maxot hibáztatni a defektért, enyhén szólva is túlzás. Ekkora terhelést simán ki kellene bírnia egy jól konstruált guminak. Hogy ez a két eset megtörténhetett, egyértelműen a gumiszállító bűne, felelőssége. Selejtes gumikat hoztak erre a versenyre. Csak a "szerencsén" múlt, hogy a gumiháború nem követelt további áldozatot. Jó pár éve Silverstone-ban történtek hasonló esetek. Ott is többen áldozatául estek a silány gumi minőségnek.
dilettans2021. 06. 06. 21:09
Tamás777! Nem érdemes elválasztani Schumacher és Senna kinos ügyeit. Tényleg csak annyiban, hogy a németet legalább az egyikért megbüntették - bár az is a francot sem érdekelte, hiszen az F1-ben a második hely pont annyit ér a bajnokságban mint a huszadik.
Robben55552021. 06. 06. 21:07
antihistamin37 kedvs akkor mi volt? Hamiltonnál miért nem mentek szét 35 kör után? CSak futotta és futotta a leggyorsabb köröket. Benne volt a gumi tönkremenetelében ezt kár tagadni. Az élen volt simán spórolhatott volna a gumival.
Tamás7772021. 06. 06. 21:05
Nem igaz, hogy
Maxnak mekkora pechje van. De ezúttal Hamiltontól is elpártolt a szerencse. A sors kivételesen igazságot szolgáltatott. Talán ez volt az első GP hétvége ebben az évben, amikor egyértelműen a RB volt a legerősebb csapat. A két vörös bikás sokáig az élen állt, Perez nem sokkal maradt le Verstappen mögött. A Mercinél ezúttal egyértelműen Ham jelentette a különbséget, feledtetve kivételesen gyenge monacoi performanszát. Míg a brit az élen autózókat üldözte, addig Bottas elképesztően szenvedett a másik Mercedesszel. Max hatalmas lehetőséget szalasztott el, de arra, ami vele és Strollal történt, egyszerűen nem lehet felkészülni. A gumija előzetesen a legkisebb jelét sem adta annak, hogy munkabeszüntetésre készül. Értékes pontoktól esett el a holland, ami a világbajnokság kimenetelének a szempontjából is döntő lehet. Némi vigasz, hogy nagyszerű versenyt láthattunk (már nem az elsőt ebben az esztendőben). Ha rajtam múlna, legalább két versenyt rendeznék a versenynaptár leglátványosabb, legszórakoztatóbb pályáján, Bakuban.
Chaky832021. 06. 06. 20:54
Péreznél pár körrel előtte 10%-ot írtak a hátsó gumijaira Verstappen hamarabb volt kint nála . a red bull hamarabb melegíti a gumikat a mercinél de jobban is használja
Tamás7772021. 06. 06. 20:54
Juve_the_best_in_Italy Nézd, semmi nem menti fel Schumit, de az azért túlzás, hogy életveszélyes sebességgel ütközött volna szándékosan JV-nek. Már közvetlenül a kanyar előtt voltak, amikor alacsony sebességnél ráhúzta a kocsiját Villeneuve-ére. Látod, Senna '90-es suzukai hasonló manővere már valóban az eszement, életveszélyes kategóriába tartozott. Ott konkrétan mindketten meghalhattak volna. Mind ő, mind pedig Prost. Az a sokat vitatott jelenet inkább emlékeztetett egy kamikáze akcióra. De a brazil, MS-sel ellentétben, megúszta büntetlenül, mint oly sokszor a karrierje során. MS 2010-es, Barrichellóval szembeni falhoz passzírozását keményen megbüntették, míg Senna hasonló, '88-as estorili esete bármiféle szankció nélkül maradt. Igazságtalan tehát Schumacherre ráhúzni a vizes lepedőt. Ő sem volt rosszabb másoknál. Csak éppen vele akartak példát statuálni.
antihistamin372021. 06. 06. 20:49
A gumikezelési probléma a gumi tapadására van hatással, vagyis ha rossz gyorsabban kopik a futó felület vagy esetleg túlmelegszik a gumi , itt egyik esetnél sem ez történt .
Chaky832021. 06. 06. 20:47
egyébként az FIA a hibás , ők akarnak gyorsan kopó gumit
Chaky832021. 06. 06. 20:45
antihistamin37: gumi problémák az f1-ben 2013-ban voltak amikor egy futamon belül 5 defekt plusz leváló futófelület volt . ez inkább gumikezelési problémának tűnik nekem de meglátjuk mint találnak
antihistamin372021. 06. 06. 20:36
Robben5555 te néz inkább sakkot, ha ez neked gumikezelési probléma volt istenem :).
Ha ez a magyar F1-es közönség az tényleg full gáz: elfogult érzelmi alapú/szimpátia alapú megnyilatkozások, amik a valósággal köszönő viszonyban sincsenek. 20-30 éves sztorik, amik már senkit sem érdekelnek... A régen minden jobb volt, már nagyon nem menő. Semmivel sem unalmasabb az F1 mint régen, sőt! Picit nézzen mindenki magába, kevesebb billentyűzet, több új gondolat nem fog rosszat tenni!
Hú csávókáim ez nagyon lent van :) közel 20-30 év távlatából próbálnak egyesek vitatkozni, ami senkit nem érdekel. Csak a száraz tények. Nálunk nagyobb szakértők leírták a véleményüket, ne egy 10 milliós kisországból, nulla információval próbáljátok megváltani a világot, Sumiról, Sennáról, bárki másról. Vérciki. Juve: Nem kockáztatott sem Verstappen, sem az RBR, a Stroll utáni törmelék szétvágta az abroncsot, ahogy Hamiltonnak is 6-7centis vágás volt a futófelületen. Ebben sem kellene megváltanod a világot, releváns tényként közölni valamit, amit valószínűsíteni is necces. A lényeg: Izgalmas a VB, Hamilton és a Merci nyomás alatt bőven tud hibázni, Bottas taktikájával már nem is foglalkoznak, ha Perez ennyire ráérzett az RBR-re, akkor végre egy olyan csapattársa van Maxnak, akivel taktikázhatnak.
Jó volt ez így. Nagy kár lett volna, ha Hamika bemákol egy 2.helyet és visszaelőzi Verstappent. Ami a régmúltat illeti, Senna pontosan azt csinálta amit kellett (pedig akkor Prost volt a kedvencem). Hamikával is már régen ezt kellett volna csinálni. nem kell hagyni fickándozni, minden versenyen - oké elég a felén is - valaki kilöki a fenébe és a büdös életben meg sem közelítette volna a 7 VB címet. :-)
Nem értem miért bántjátok Bottast, megverte Hamiltont.
Juve_the_best_in_Italy Ez igaz, viszont Schumacher Prost és Senna vetélkedésén nőtt fel. Azt a negatív példát látta, hogy a pilóták szinte bármit megtehetnek, anélkül, hogy következményekkel kellene számolniuk. Ez egy nagyon rossz üzenet volt a feltörekvő pilóta generáció számára. A mindenáron való győzni akarás, még vesztes szituációkban is, bevett szokássá vált néhány pilóta esetében. Ezért úgy vélem, nem lenne helyes és igazságos az F1 minden akkori vétkét és hibáját az ő nyakába zúdítani.
Juve_the_best_in_Italy Konkrétan megtorpedózta Prost ferrariját. A végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy mit tett. Tudatában volt a tettének következményeivel. Egyetlen cél lebegett a szeme előtt, amennyiben a rajtnál Prost megelőzi. Ennek pedig még a verseny előtt hangot is adott, nem csinált titkot belőle.
Sajna élőben láttam az ORF1-en.
dilettans Több esetet tudnák felsorolni, amiért még MS-t megfenyítették, Sennát azonban nem. 1985-ben, a monacoi kvalin, Ayrton körökön át autózott szándékos lassúsággal, feltartva a mögötte autózókat, azokat, akik veszélyesek lehettek volna a legjobb köridejére. Mégis megúszta büntetlenül, pedig számos pilóta, többek között Lauda is berágott rá. Estorilt és Suzukát pedig már írtam. Hasonló vétkekért MS-t kíméletlenül megbüntették.
Senna-Prost esettel kapcsolatban Tamás777-nek igaza van. Előtte Senna le is nyilatkozta, hogy ha nem Ő lesz elől az első kanyarban, akkor nem fordulnak el.Teljesen egyértelmű volt a szitu. Tényleg nem rántotta rá, csak nem fékezett és nem kanyarodott.
Juve_the_best_in_Italy Ne csináld már ! Senna maga jelentette ki személyesen, hogy amennyiben nem teszik át az első rajtkockát az ideális ívre, akkor annak a részéről "következményei" lesznek. Ballestre azonban nem ijedt meg a fenyegetéstől, és nem helyeztette át a pole pozíciót jelentő első rajtkockát. Vagyis az ugyanott maradt, mint az összes, azt megelőző suzukai versenyen. De ha nekem nem hiszel, nézd csak vissza a kezdetektől, vagyis 1987-től a suzukai rajtokat. Amikor Senna nekiütközött Prostnak, mindenki tisztában volt vele, hogy mi is történt valójában. A brazil legenda beváltotta a fenyegetését. Senna patrónusa, úgyszólván "pótapja", Ron Dennis csak annyit mondott Ayrtonnak, miután megtekintette az ütközés helyszínét, hogy : Ayrton ! Nagyon csalódtam benned. Egy évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy Senna nyíltan is beismerje, valóban nem ismert könyörületet, ő volt a vétkes. Szándékosan tette.
Robben5555 Ha megfigyelted, Verstappen nem nyomta eszelős mértékben a gázt, az első három felváltva futotta a leggyorsabb köröket. 3-3,5 mp-nél nagyobb különbséget nem autózott ki a csapattárssal, Perezzel szemben. Ez egyértelmű szabotázs volt a gumik részéről, a többi pilótával is ugyanúgy megeshetett volna az, mint ami a két kárvallottal. Szóval Maxot hibáztatni a defektért, enyhén szólva is túlzás. Ekkora terhelést simán ki kellene bírnia egy jól konstruált guminak. Hogy ez a két eset megtörténhetett, egyértelműen a gumiszállító bűne, felelőssége. Selejtes gumikat hoztak erre a versenyre. Csak a "szerencsén" múlt, hogy a gumiháború nem követelt további áldozatot. Jó pár éve Silverstone-ban történtek hasonló esetek. Ott is többen áldozatául estek a silány gumi minőségnek.
Tamás777! Nem érdemes elválasztani Schumacher és Senna kinos ügyeit. Tényleg csak annyiban, hogy a németet legalább az egyikért megbüntették - bár az is a francot sem érdekelte, hiszen az F1-ben a második hely pont annyit ér a bajnokságban mint a huszadik.
antihistamin37 kedvs akkor mi volt? Hamiltonnál miért nem mentek szét 35 kör után? CSak futotta és futotta a leggyorsabb köröket. Benne volt a gumi tönkremenetelében ezt kár tagadni. Az élen volt simán spórolhatott volna a gumival.
Nem igaz, hogy Maxnak mekkora pechje van. De ezúttal Hamiltontól is elpártolt a szerencse. A sors kivételesen igazságot szolgáltatott. Talán ez volt az első GP hétvége ebben az évben, amikor egyértelműen a RB volt a legerősebb csapat. A két vörös bikás sokáig az élen állt, Perez nem sokkal maradt le Verstappen mögött. A Mercinél ezúttal egyértelműen Ham jelentette a különbséget, feledtetve kivételesen gyenge monacoi performanszát. Míg a brit az élen autózókat üldözte, addig Bottas elképesztően szenvedett a másik Mercedesszel. Max hatalmas lehetőséget szalasztott el, de arra, ami vele és Strollal történt, egyszerűen nem lehet felkészülni. A gumija előzetesen a legkisebb jelét sem adta annak, hogy munkabeszüntetésre készül. Értékes pontoktól esett el a holland, ami a világbajnokság kimenetelének a szempontjából is döntő lehet. Némi vigasz, hogy nagyszerű versenyt láthattunk (már nem az elsőt ebben az esztendőben). Ha rajtam múlna, legalább két versenyt rendeznék a versenynaptár leglátványosabb, legszórakoztatóbb pályáján, Bakuban.
Péreznél pár körrel előtte 10%-ot írtak a hátsó gumijaira Verstappen hamarabb volt kint nála . a red bull hamarabb melegíti a gumikat a mercinél de jobban is használja
Juve_the_best_in_Italy Nézd, semmi nem menti fel Schumit, de az azért túlzás, hogy életveszélyes sebességgel ütközött volna szándékosan JV-nek. Már közvetlenül a kanyar előtt voltak, amikor alacsony sebességnél ráhúzta a kocsiját Villeneuve-ére. Látod, Senna '90-es suzukai hasonló manővere már valóban az eszement, életveszélyes kategóriába tartozott. Ott konkrétan mindketten meghalhattak volna. Mind ő, mind pedig Prost. Az a sokat vitatott jelenet inkább emlékeztetett egy kamikáze akcióra. De a brazil, MS-sel ellentétben, megúszta büntetlenül, mint oly sokszor a karrierje során. MS 2010-es, Barrichellóval szembeni falhoz passzírozását keményen megbüntették, míg Senna hasonló, '88-as estorili esete bármiféle szankció nélkül maradt. Igazságtalan tehát Schumacherre ráhúzni a vizes lepedőt. Ő sem volt rosszabb másoknál. Csak éppen vele akartak példát statuálni.
A gumikezelési probléma a gumi tapadására van hatással, vagyis ha rossz gyorsabban kopik a futó felület vagy esetleg túlmelegszik a gumi , itt egyik esetnél sem ez történt .
egyébként az FIA a hibás , ők akarnak gyorsan kopó gumit
antihistamin37: gumi problémák az f1-ben 2013-ban voltak amikor egy futamon belül 5 defekt plusz leváló futófelület volt . ez inkább gumikezelési problémának tűnik nekem de meglátjuk mint találnak
Robben5555 te néz inkább sakkot, ha ez neked gumikezelési probléma volt istenem :).