Két Mercedes-defekt a hajrában, Hamilton mégis megmentette a győzelmét
Rendezés:
magic_screen2020. 08. 03. 09:16
Miért kell bántani Vettelt?
Nem csak az autó számít?
A versenyző is?
Gildeferran2020. 08. 03. 00:31
Profing
Akkor tavaly hogy is volt?
Buta is lenne a Ferrari nem Leclercet támogatni idén. Csakhogy jelenleg felesleges, mert elég távol van Vettel magától is. Annyit hibázott tavaly, hogy egy kezdőtől is elég lenne.
vasa2020. 08. 03. 00:19
"Ha meg csak az autó a meghatározó, akkor a csapattársai miért nem verték meg folyamatosan őt?"
_____________________________
Tudom-tudom ebbe a mondatba belecsempésztél egy menekülő "folyamatosan" szócskát, de ugyanazzal az autóval elverte Button (utána is csak 2 ponttal kapott ki Button) is, Rosberg is, Alonso meg ikszelt vele. Szóval közel sem olyan übernagykirály, ezt ugye érezzük. Jó pilóta, aki sokkal szerencsésebben helyezkedett mint pl. Alonso... Ennyi...
Tamás7772020. 08. 03. 00:02
Profing Alonso viselkedésére valóban lehetett panasz, a sebességére azonban aligha. Hamiltont leszámítva szinte az összes csapattársát meggyőző fölénnyel verte. Nézd meg, mennyivel jobban teljesített ugyanazzal a kocsival, mint pl. Kimi. Egyébként pedig melyik pilóta nem nyafog, ha nem a kedve szerint alakulnak a dolgok ? Mansell sem volt egy könnyen kezelhető figura, de kit érdekelt, amikor a a versenyeken lenyűgözően teljesített, és úgy harcolt, mint egy oroszlán ? A sportvilág tele van nehezen kezelhető zsenikkel - mindig is voltak, mindig is lesznek, de engem a háttér nem érdekel. A produkció, na az számít igazán !
Tamás7772020. 08. 02. 23:52
Profing Egyszer pedig MS hagyta győzni Barrichellót (Indianapolis), és Schu is elengedte maga mellett a csapattársat (1999 Sepang - Irvine-t), amikor a helyzet úgy kívánta. Barrichello kifogott olykor egy-egy jobb napot (akárcsak Bottas), ám tartósan nem tudta veszélyeztetni Schumachert. A kvalikon nem tiltották meg a brazilnak, hogy nyomja a gázt, ahogy a csövön kifér, de csak elvétve tudott pariban lenni MS-sel. És mint tudjuk, a lényegi dolgok az időmérőkön dőlnek el.
Tamás7772020. 08. 02. 23:46
A korábban felsorolt csapatok közül (McLaren, Williams, Ferrari, Red Bull) egyetlen sem tett szert akkora hegemóniára, mint jelenleg a Mercedes. Schumacher ferraris korszakában volt három unalmasabb szezon (2001, 2002, 2004), a többi viszont a végletekig kiélezett csatát hozott. 2014 óta viszont nincs komoly kihívója a Mercinek. A szabályváltoztatásokkal elkapták a fonalat, a többieknek esélyük sem nyílt felzárkózni. Persze úgy nem is könnyű, ha megfosztanak a legfőbb fejlesztési lehetőségtől, a teszteléstől.
Tamás7772020. 08. 02. 23:37
Profing A Ferrari kiváló szakemberekben és remek pilótákban ritkán szenvedett hiányt, legalábbis, akit pénzen meg lehetett venni, azt többnyire magukhoz tudták csábítani. Más kérdés, hogy sokan - a feladat súlya miatt, és a kudarc fokozott lehetősége okán - nemet mondtak a Ferrari felkérésére. Nem csak a Ferrarinál voltak kiváló szakemberek. MS ferraris sikerei csúcsán a legnagyobb agytröszt, Adrian Newey mindvégig a konkurenciát erősítette, ez is növeli a vörösök eredményeinek értékét. Barrichello talán ha kétszer kényszerült elengedni MS-t, a csaták többnyire már a kvalikon eldőltek a német javára. 1999-ben Malajziában pedig az élen autózó Schumachernek kellett elengednie Irvine-t, bármennyire is a nehezére esett. Egyébként ezzel az erővel megemlíthetjük Bergert is, aki nem egyszer megszorongathatta volna Sennát, ám inkább lemondott a támadásról, elfogadta, hogy ő csak második számú pilóta a csapaton belül. Ma pedig a startnál Bottas is lehetett volna agresszívabb, azonban Hamilton ellentmondást nem tűrően vette be a kanyart, rákényszerítette az akaratát a finnre.
Gildeferran2020. 08. 02. 23:23
Webbert az RB alázta, multi21. Vettel valamivel jobb volt, őt támogatták. Azzal jönni, hogy Vettellel meg most direkt kitolnak, ezt még a nem túl acélos kommentátorok is megmondták, hogy hülesèg, nem akarnak a csapatbajnokságban magukkal kibaxni. Egyébként tavalyra akkor meg mi volt a magyarázat?
Rajko is megér egy misét a fene nagy motiváltságával, amit lenyomott. Persze motivált, hogy a legtöbb futamon résztvevő legyen. Tavaly első félévben agyonverte Giovanazzit, év végére nagyjából utolérte az olasz, idén meg jobb nála.
vanazúgy2020. 08. 02. 23:18
Miasanmia: szerintem mantrázd még, hátha más is elhiszi.
Tamás7772020. 08. 02. 22:49
Természetesen nem egyedül építette fel a Ferrarit, de kétségbevonhatatlan érdemei voltak a sikerben. Hány világbajnoki címet szerzett a Scuderia azóta, mióta MS elhagyta őket ? Úgy vélem, a válasz mindennél beszédesebb.
Tamás7772020. 08. 02. 22:46
Profing Vettel Webbert valóban "leiskolázta", aztán jött Ricciardo, aki 2014-ben mind a három RB-győzelemből tevékeny részt vállalt, míg Seb hanyatlása egyre szembetűnőbb lett. Világbajnokként 0:3 a futamgyőzelmek tekintetében a csapattárssal szemben, és a kvalikon sem igazán remekelt. Egy örök talány marad, hogy mi történt volna akkor, ha Alonso - kétszeres világbajnokként - elfogadja a Red Bull ajánlatát, és egyik bajnoki címet szerzi a másik után ? Vajon hány vb-elsőségnél tartana most ? Ezért érzem egy kissé igazságtalannak Hamilton privilégizált helyzetét. Meg azt, hogy rohamléptekben dönti meg sorra a rekordokat. A klasszisát nem vitatom, a számok jelentőségét annál inkább.
Celtic19812020. 08. 02. 22:29
Na erről most az a űrhajózási program jutott eszembe, amikor: " és a ***** megnyomja a gombot".
Nincs több mondanivalóm, elmentem sört inni.
De, annyi, hogy Bigfater3 egészségére is iszok egyet, mert tényleg elpi...ztuk a Hamiltont.
Tamás7772020. 08. 02. 22:27
Vajon ki írna most sporttörténelmet, ha a 2000-es évek vége felé látott volna fantáziát a RB-ban, és úgy dönt, hogy a csapat tagja lesz, vagyis hozzájuk szerződik ? Ódákat zengtünk anno Vettel teljesítményéről. Fantasztikus sztár, a valaha volt egyik legjobb, jó irányban halad afelé, hogy Schumacher nyomdokaiba lépjen, és hamarosan a rekordjait is veszélyeztesse. Aztán eltelt pár év, és azt kérdezgetjük : ki ez a pilóta egyáltalán ? Honnan fújta ide a szél ?
Bigfater32020. 08. 02. 22:19
ujcorcovado
:) (talált elsüllyedt!)
Celtic19812020. 08. 02. 22:14
Sporttörténelem, ja, statisztikailag igen. Azért nem kéne ám hasonlítani se Sennához, Prosthoz, Laudához meg pláne nem. Amikor az ember számított többet, nem pedig a gép, leradírozták volna mint a taknyot. Szimulátor,meg gombos kormány, előzni nem is kell, majd a gép eldönti ki a jobb. Egyforma autóba az összest, Minden márka kap egy versenyt, és amelyik pilóta nyer a leggyengébb autóval is az bajnok. Kocka sörbe fogadnék, hogy nem Hamika lenne az.
Tamás7772020. 08. 02. 22:12
Számomra a sporttörténelem kifejezés inkább emlékeztet a legendás Senna vs Prost csatározásokra, vagy Schumacher Ferrarinál töltött 11 kimagasló esztendejére. Azokra az időkre, amikor még valós harc folyt, kerék a kerék elleni férfias, elszánt küzdelemmel, amikor még az F1 világszerte a legnézettebb sportesemények közé tartozott, amikor alig vártuk a vasárnapokat, hogy szemtanúi legyünk a legjobbak csatározásának. Hamilton pechjére, épp akkor döntögeti a csúcsokat és a rekordokat, amikor jelentősen megcsappant a szurkolók száma, amikor már a legnagyobb tradícióval rendelkező autósport nemzetek (GB, ITA, FRA. jövőre Németország is csatlakozik) állami televíziója már nem közvetíti a futamokat, és ahol - az érdeklődés megcsappanása miatt - már csak fizetős csatornákon szenvedhetik végig az F1 eseményeit azok, akik ezt még egyáltalán vonzónak találják.
vanazúgy2020. 08. 02. 22:02
Nem vitatom Schumacher érdemeit, kivételes pilóta volt. De még pár verseny, nem lesz számottevő mutató, amiben jobb lesz, mint Hamilton. Csókoljatok kezet inkább a Jóistennek, hogy sporttörténelmet láthattok. A szerencsésebbek, mint én kétszer is. És ebben se Senna, se Prost, se Lauda, se Alonso, se a többiek nincsenek benne.
vanazúgy2020. 08. 02. 21:56
Miasanmia: és egy grátisz... amikor Rosberg világbajnok lett, mi is történt pl Monaco-ban? Jah, hogy kihozták Hamiltont első helyről pár körrel a vége előtt, és hogyhogynem mégsem az első helyre érkezett vissza, hanem Rosberg mögé? Az az év szimplán gyanús... német márkának német világbajnok kellett. Ennyi év távlatából azt is mondhatnám, hogy Rosberg kapott egy jutifalit, aztán ahhoz már nem volt töke, hogy meg is védje hanem elmenekült.
Tamás7772020. 08. 02. 21:54
Helyesebben : ...Ám a csapat pilótái egyetlen futamgyőzelmet sem szereztek 1996-ban azzal a Benettonnal, amellyel Schumacher - rekordot jelentő - kilenc futamgyőzelmet jegyzett, és világbajnok lett az azt megelőző esztendőben.
vanazúgy2020. 08. 02. 21:52
Miasanmia
Schuminak Ferrari nélkül hány vb címe is van?
Hagyjuk már ezt!
Egyszer odakerult egy bazil aztán csak azért nem verte meg, mert utasították.
Miért kell bántani Vettelt? Nem csak az autó számít? A versenyző is?
Profing Akkor tavaly hogy is volt? Buta is lenne a Ferrari nem Leclercet támogatni idén. Csakhogy jelenleg felesleges, mert elég távol van Vettel magától is. Annyit hibázott tavaly, hogy egy kezdőtől is elég lenne.
"Ha meg csak az autó a meghatározó, akkor a csapattársai miért nem verték meg folyamatosan őt?" _____________________________ Tudom-tudom ebbe a mondatba belecsempésztél egy menekülő "folyamatosan" szócskát, de ugyanazzal az autóval elverte Button (utána is csak 2 ponttal kapott ki Button) is, Rosberg is, Alonso meg ikszelt vele. Szóval közel sem olyan übernagykirály, ezt ugye érezzük. Jó pilóta, aki sokkal szerencsésebben helyezkedett mint pl. Alonso... Ennyi...
Profing Alonso viselkedésére valóban lehetett panasz, a sebességére azonban aligha. Hamiltont leszámítva szinte az összes csapattársát meggyőző fölénnyel verte. Nézd meg, mennyivel jobban teljesített ugyanazzal a kocsival, mint pl. Kimi. Egyébként pedig melyik pilóta nem nyafog, ha nem a kedve szerint alakulnak a dolgok ? Mansell sem volt egy könnyen kezelhető figura, de kit érdekelt, amikor a a versenyeken lenyűgözően teljesített, és úgy harcolt, mint egy oroszlán ? A sportvilág tele van nehezen kezelhető zsenikkel - mindig is voltak, mindig is lesznek, de engem a háttér nem érdekel. A produkció, na az számít igazán !
Profing Egyszer pedig MS hagyta győzni Barrichellót (Indianapolis), és Schu is elengedte maga mellett a csapattársat (1999 Sepang - Irvine-t), amikor a helyzet úgy kívánta. Barrichello kifogott olykor egy-egy jobb napot (akárcsak Bottas), ám tartósan nem tudta veszélyeztetni Schumachert. A kvalikon nem tiltották meg a brazilnak, hogy nyomja a gázt, ahogy a csövön kifér, de csak elvétve tudott pariban lenni MS-sel. És mint tudjuk, a lényegi dolgok az időmérőkön dőlnek el.
A korábban felsorolt csapatok közül (McLaren, Williams, Ferrari, Red Bull) egyetlen sem tett szert akkora hegemóniára, mint jelenleg a Mercedes. Schumacher ferraris korszakában volt három unalmasabb szezon (2001, 2002, 2004), a többi viszont a végletekig kiélezett csatát hozott. 2014 óta viszont nincs komoly kihívója a Mercinek. A szabályváltoztatásokkal elkapták a fonalat, a többieknek esélyük sem nyílt felzárkózni. Persze úgy nem is könnyű, ha megfosztanak a legfőbb fejlesztési lehetőségtől, a teszteléstől.
Profing A Ferrari kiváló szakemberekben és remek pilótákban ritkán szenvedett hiányt, legalábbis, akit pénzen meg lehetett venni, azt többnyire magukhoz tudták csábítani. Más kérdés, hogy sokan - a feladat súlya miatt, és a kudarc fokozott lehetősége okán - nemet mondtak a Ferrari felkérésére. Nem csak a Ferrarinál voltak kiváló szakemberek. MS ferraris sikerei csúcsán a legnagyobb agytröszt, Adrian Newey mindvégig a konkurenciát erősítette, ez is növeli a vörösök eredményeinek értékét. Barrichello talán ha kétszer kényszerült elengedni MS-t, a csaták többnyire már a kvalikon eldőltek a német javára. 1999-ben Malajziában pedig az élen autózó Schumachernek kellett elengednie Irvine-t, bármennyire is a nehezére esett. Egyébként ezzel az erővel megemlíthetjük Bergert is, aki nem egyszer megszorongathatta volna Sennát, ám inkább lemondott a támadásról, elfogadta, hogy ő csak második számú pilóta a csapaton belül. Ma pedig a startnál Bottas is lehetett volna agresszívabb, azonban Hamilton ellentmondást nem tűrően vette be a kanyart, rákényszerítette az akaratát a finnre.
Webbert az RB alázta, multi21. Vettel valamivel jobb volt, őt támogatták. Azzal jönni, hogy Vettellel meg most direkt kitolnak, ezt még a nem túl acélos kommentátorok is megmondták, hogy hülesèg, nem akarnak a csapatbajnokságban magukkal kibaxni. Egyébként tavalyra akkor meg mi volt a magyarázat? Rajko is megér egy misét a fene nagy motiváltságával, amit lenyomott. Persze motivált, hogy a legtöbb futamon résztvevő legyen. Tavaly első félévben agyonverte Giovanazzit, év végére nagyjából utolérte az olasz, idén meg jobb nála.
Miasanmia: szerintem mantrázd még, hátha más is elhiszi.
Természetesen nem egyedül építette fel a Ferrarit, de kétségbevonhatatlan érdemei voltak a sikerben. Hány világbajnoki címet szerzett a Scuderia azóta, mióta MS elhagyta őket ? Úgy vélem, a válasz mindennél beszédesebb.
Profing Vettel Webbert valóban "leiskolázta", aztán jött Ricciardo, aki 2014-ben mind a három RB-győzelemből tevékeny részt vállalt, míg Seb hanyatlása egyre szembetűnőbb lett. Világbajnokként 0:3 a futamgyőzelmek tekintetében a csapattárssal szemben, és a kvalikon sem igazán remekelt. Egy örök talány marad, hogy mi történt volna akkor, ha Alonso - kétszeres világbajnokként - elfogadja a Red Bull ajánlatát, és egyik bajnoki címet szerzi a másik után ? Vajon hány vb-elsőségnél tartana most ? Ezért érzem egy kissé igazságtalannak Hamilton privilégizált helyzetét. Meg azt, hogy rohamléptekben dönti meg sorra a rekordokat. A klasszisát nem vitatom, a számok jelentőségét annál inkább.
Na erről most az a űrhajózási program jutott eszembe, amikor: " és a ***** megnyomja a gombot". Nincs több mondanivalóm, elmentem sört inni. De, annyi, hogy Bigfater3 egészségére is iszok egyet, mert tényleg elpi...ztuk a Hamiltont.
Vajon ki írna most sporttörténelmet, ha a 2000-es évek vége felé látott volna fantáziát a RB-ban, és úgy dönt, hogy a csapat tagja lesz, vagyis hozzájuk szerződik ? Ódákat zengtünk anno Vettel teljesítményéről. Fantasztikus sztár, a valaha volt egyik legjobb, jó irányban halad afelé, hogy Schumacher nyomdokaiba lépjen, és hamarosan a rekordjait is veszélyeztesse. Aztán eltelt pár év, és azt kérdezgetjük : ki ez a pilóta egyáltalán ? Honnan fújta ide a szél ?
ujcorcovado :) (talált elsüllyedt!)
Sporttörténelem, ja, statisztikailag igen. Azért nem kéne ám hasonlítani se Sennához, Prosthoz, Laudához meg pláne nem. Amikor az ember számított többet, nem pedig a gép, leradírozták volna mint a taknyot. Szimulátor,meg gombos kormány, előzni nem is kell, majd a gép eldönti ki a jobb. Egyforma autóba az összest, Minden márka kap egy versenyt, és amelyik pilóta nyer a leggyengébb autóval is az bajnok. Kocka sörbe fogadnék, hogy nem Hamika lenne az.
Számomra a sporttörténelem kifejezés inkább emlékeztet a legendás Senna vs Prost csatározásokra, vagy Schumacher Ferrarinál töltött 11 kimagasló esztendejére. Azokra az időkre, amikor még valós harc folyt, kerék a kerék elleni férfias, elszánt küzdelemmel, amikor még az F1 világszerte a legnézettebb sportesemények közé tartozott, amikor alig vártuk a vasárnapokat, hogy szemtanúi legyünk a legjobbak csatározásának. Hamilton pechjére, épp akkor döntögeti a csúcsokat és a rekordokat, amikor jelentősen megcsappant a szurkolók száma, amikor már a legnagyobb tradícióval rendelkező autósport nemzetek (GB, ITA, FRA. jövőre Németország is csatlakozik) állami televíziója már nem közvetíti a futamokat, és ahol - az érdeklődés megcsappanása miatt - már csak fizetős csatornákon szenvedhetik végig az F1 eseményeit azok, akik ezt még egyáltalán vonzónak találják.
Nem vitatom Schumacher érdemeit, kivételes pilóta volt. De még pár verseny, nem lesz számottevő mutató, amiben jobb lesz, mint Hamilton. Csókoljatok kezet inkább a Jóistennek, hogy sporttörténelmet láthattok. A szerencsésebbek, mint én kétszer is. És ebben se Senna, se Prost, se Lauda, se Alonso, se a többiek nincsenek benne.
Miasanmia: és egy grátisz... amikor Rosberg világbajnok lett, mi is történt pl Monaco-ban? Jah, hogy kihozták Hamiltont első helyről pár körrel a vége előtt, és hogyhogynem mégsem az első helyre érkezett vissza, hanem Rosberg mögé? Az az év szimplán gyanús... német márkának német világbajnok kellett. Ennyi év távlatából azt is mondhatnám, hogy Rosberg kapott egy jutifalit, aztán ahhoz már nem volt töke, hogy meg is védje hanem elmenekült.
Helyesebben : ...Ám a csapat pilótái egyetlen futamgyőzelmet sem szereztek 1996-ban azzal a Benettonnal, amellyel Schumacher - rekordot jelentő - kilenc futamgyőzelmet jegyzett, és világbajnok lett az azt megelőző esztendőben.
Miasanmia Schuminak Ferrari nélkül hány vb címe is van? Hagyjuk már ezt! Egyszer odakerult egy bazil aztán csak azért nem verte meg, mert utasították.