Kétmilliós fizetés? Nincs sokkal az NB I-es átlag felett!

Kétmilliós fizetés? Nincs sokkal az NB I-es átlag felett!

Tilos a hozzászólásban linket elhelyezni. Ez alól kivétel az online videó-közvetítések linkjei, és hivatalos sportszövetségek linkjei. A szabály megszegése végleges tiltást, és a felhasználó összes hozzászólásának törlését vonja maga után. Bármilyen moderációval kapcsolatos kérdése, észrevétele van, elérhet minket a [email protected] e-mail címen.
Rendezés:
Atis198383
Atis1983832018. 02. 01. 23:15

Lali55_ Veled nagyon hasonló a gondolkodásmódom! Nem baj az ha közpénzzel meg van támogatva egy sportág,csak annak segitö szándéka legyen,ne elkényelmesedést váltson ki... Amit én bevezetnék: 1: felére csökkenteném a támogatást a fiatalokkal kapcsolatban (igy nem feltétlenül lennének berakva....de azért kapnának egy kis lökést,ha van olyan tehetséges fiatal,akit elég tehetségesnek tartanak) különbontanám ha valaki 18 év alattit játszat,21 év alattit,és 23 év alattit) 2: eltörölném azt h a másodosztályban nincs légiós... Ez egy baromság. egyrészt azért mert ha engednék h legyen 3 vagy 4 ,de minöségi légiós az egész keretben,az növelné az nb2 szinvonalát,másrészt nem menne el ennyire a magyar játékokos ára. Harmadrészt meg,a frissen felkerülö nb2-es csapatok nem lennének óriási hátrányban amiatt hogy nem lehetnek bevált minöségi légiósaik. 3: Az NB1-ben nem TAO és Fiatalszabály címén adnám a támogatást minden feltétel nélkül. Lenne egy bizonyos,a jelenleginél kisebb,de mégis jelentös összeg,amit a fiatal magyar játékosok után lehetne kapni. AZ NB1-es csapatoknál a többi támogatást pedig az eredmények alapján osztanám. Pl.--> Lenne 2 kiesö,és 2 osztályozós csapat,igy nem lenne "középszerben lötyögő" 7-8 csapat. Aki kiesik,az az nb2-ben nyilván sokkal kevesebb pénz kap ...igy félnének a kieséstöl,tehát elöbb-utóbb rákényszerülnének h a játékosoknak olyan szerzödést adjanak,ami az eredményhez,teljesitményhez igazodik. Minnél jobb helyezést érsz el a bajnokságban,annál több pénzt kapsz,mondjuk helyezésenként 50 millió ft-al nőne a jutalmazás.(a 2 kiesö nem kap semmit,a 8. 50 milliót,az elsö...400 milliót) Igy lenne pénzük a kupacsapatoknak erösiteni az Európai kupákra. Az Európai kupákban való eredményes szereplést szintén plusz pénzzel támogatnám. Aki az elsö körben kiesik nem kap semmit,ahányszor továbbjut,körönként 100 millió.. Ezen túl,kiadnám,hogy aki (ellenörzötten) növeli az átlagnézöszámot,az plusz pénzt kap,mondjuk amennyi a valóban kicsábitott nézök utáni jegybevétele egy csapatnak,ugyanannyi plusz támogatást kap. (Tehát ha 5 ezer nézö kifizet 2 millió Ft-ot a jegyekért,akkor 2 milliót kap még pluszba a csapat az MLSZ-töl a központi bevételekböl) Ugyanigy a mez és kabalaeladásokböl stb. duplázás.... Kapnak támogatást,ugyanennyit. DE-->Induljon be a piaci alapú gazdálkodás,és az eredménykényszer,még akkor is ha eleinte támogatva. Ha egy ilyen rendszert bevezetnének,higyjétek el,h nem lenne mindegy a csapatok vezetöinek,h a csapat a 8. helyen lötyög,50 millió ft bevétellel,és kongó lelátók elött, vagy a 4. helyen van,és kap 250 milliót csak a 4. helyért,plusz ha vagy 3 kört csap az EL-ben akkor az még 300 millió,(Ennek a fele mondjuk a játékosoké...hidd el lenne ott hajtás) és jobban odafigyelnének a marketingre,hogy legyenek nézök,érdekükben állna show-t csinálni egy meccsböl,hogy legyen kedve kimenni az embernek,és ne baszogassák azt a pár szurkolót is... És a fiatalok szerepeltetése is szponzorálva lenne. Csak nem igy,hogy kapom a TAO pénzt a semmiért,meg kirakok bohóckodni két 18 évest,és belexarok az egészbe,ellötyögünk,az a lényeg h ne essünk ki.... és jön a zsé. Nyilván elöbb-utóbb rákényszerülnének h olyan szerzödéseket kössenek a játékosokkal,h ha a 8. helyen végzünk,akkor ennyit tudok adni.... ha meg EL helyen,és ott bejutunk egy csoportkörbe,akkor meg 10x ennyit tudok adni.... ha teljesítesz jól keresel,ha nem,és nincs semmi bevételünk,akkor meg egy szerény alapot tudok adni,mert ha **** a teljesitmény én sem kapok zsét,és neked se tudok miböl adni. (És nyilván olyan játékosokat szerzödtetnének,akikkel eredményt is lehet elérni,nem csak ellötyögnek,és be van velük fogva a szurkoló szája) Meg még valamit baxni kéne az uánpótlás rendszerrel is,mert ez igy..... Mennyire értetek velem egyet?

terpse
terpse2018. 02. 01. 20:53

"A magyar játékosok a topklubokhoz képest semmit sem kapnak. Csak magyar viszonyok között kiemelkedő a fizetésük." A magyar játékosok teljesítménye nemzetközi szinten nulla. A magyar szakácsok,kőművesek,orvosok stb teljesítménye külföldön mérhető azzal,hogy foglalkoztatják őket hosszú távon.És nyugati szinten fizetik őket.Itthon a pár száz néző előtt játszó csapatoknak még minimálbér is sok,nem hogy a nettó 2 millió.

gyermekeim
gyermekeim2018. 02. 01. 20:32

Vmi félreértés van. A magyar játékosok a topklubokhoz képest semmit sem kapnak. Csak magyar viszonyok között kiemelkedő a fizetésük. Éppen ezért összehasonlítani teljesítményüket az európai topklubokéval nem sportszerű. Az olyan típusu szerződések, mint "ha nem lősz 20 gólt a szezonban, akkor nem kapsz pénzt, ha nem védekezel ki 20 lövést meccsenként, nem kapsz pénzt" csapatsportban kivitelezhetetlen, van egyébként teljesítményalapu fizetési rész, ugy hívják, győzelmi prémium. Illetve van elvonás, büntetés, stb. Horvátoknál is ennyi pénz van a fociban, csak ott a klubok bevételének jelentősebb részét játékoseladások adják. Sokkal nagyobb haszonnal tudnak fiatalokat eladni külföldre, így nem szorulnak rá állami mankóra akkora mértékben. Az, hogy a magyar fociban a nyugatihoz képest aprópénz van még így is, az vitán felül áll. Az már egy más kérdés, hogy az átlag magyar szurkoló még ezt is tulzónak érzi.

terpse
terpse2018. 02. 01. 20:18

lacas65: egyetértek. Ráadásul én nem a többi országhoz viszonyítanám a kereseteket,hanem a hazai melós bérekhez.Nem a "hivatalos" átlagkeresethez,mert az kamu.De ha már a külföldiekhez hasonlítunk,akkor a nézőszámokat is figyeljük.Egy forduló össz nézőszáma max egy kis sportcsarnokot tudna félig megtölteni.És ez a ***** kevesli a 2 millát és a kocsit,lakást.A semmire.

gyermekeim
gyermekeim2018. 02. 01. 17:43

Teljesítményarányos bérezés. Kamu szag. Teljesítményarányosan nem a játékost kell nézni, hanem a sportvállalkozást. A sportvállalkozások piaci alapon teljesen teljesítményarányosak. Aki több pénzt vonz, az gazdagabb és előbbre jut. Ezt torzítja el a közpénz. Attól, hogy a játékosokat "teljesítményarányosítjuk" a sportvállalkozás még lehet eredménytelen. Ma M.o-on nincsen klasszikus sportvállalkozás. Alig van piaci alapon nyereséges klub, bármely sportágat nézünk. A focinak lehet az az utja, hogy még többszörösét tolom bele, a pénzen kiváló labdarugókat szerződtetek és bejutok egy-két csapattal a BL-be. Egyből nyereséges lesz a klub, csak nem magyar.

Runner63
Runner632018. 02. 01. 17:10

Ettől az összehasonlító cikktől megvilágosodtam.Mivel a két órás maratoni álomcsúcs teljesítéséért beígértek mondjuk két millió dollárt,ezért én is kérhetek egy millát,hiszen simán lenyomom négy órán belül.Tehát a kenyai vagy etióp gyerek csak kétszer fut jobban,mint én.A számok ezt mutatják,azok pedig nem hazudnak.:-)

gyermekeim
gyermekeim2018. 02. 01. 14:33

Focink még mindig alulfinanszírozott. Azaz, még több pénz kéne bele. A versenyszféra nem fogja beletenni. Azt kell eldönteni, hogy kell-e magyar foci még ilyen szinten. Amennyiben nem, ki lehet vonni a pénzt belőle. Úgy megszűnik a profi foci.

Pberti
Pberti2018. 02. 01. 14:04

Ja,a másik meg hogy emnnyi külföldi játszik itthon,ez csak itt magyarországon téma. Nézzük már meg egyszer egy Real Madrid, Egy PSG vagy sorolhatném még kezdőcsapatát,ott mennyi az idegenlégiós??? Meg fogtok lepődni,ha összeszámojátok. Kb a magyar aránynak felel meg...

Pberti
Pberti2018. 02. 01. 14:03

Hajragazszerrel teljesen egyetértek. A legjobbat mindenhol megfizetik,minden szakmában. Az,hogy a legjobb valaki milyen teljesítménnyel lehet,az nem őt magát,hanem a többieket minősíti.Ez a vakok között a félszemű kategória kb....

KK24
KK242018. 02. 01. 13:48

Mielőtt még megsajnálnánk a fiúkat, egy infó: A bruttó bérükből összesen 15 % EKHO-t vonnak, illetve a minimálbér után a szokásos járulékokat, így egy bruttó 2 millió Ft-os fizetés kb. nettó 1,7 millió Ft-nak felel meg. Ez arányos a produktummal és a tevékenység jövedelemtermelő képességével ugyebár?

Pberti
Pberti2018. 02. 01. 13:45

Számomra csak az az érdekes,ha az újpest le fog igazolni valakit,nem fogja közzétenni,hogy 2 évre xy-t leigazoltuk évi x M alapfizetés + ez + az. Csak most hozták ebben az egy esetben nyilvánosságra,mert megsértődtek.ennyi Mindegy,hogy ki milyen szándékkal illetve igénnyel állt elő.

Pberti
Pberti2018. 02. 01. 13:34

Az Újpest most olyan,mint egy sértődött kisgyerek,csak azért hozta ezt nyilvánosságra,mert az egyik játékosa nem fogadta el a neki kínált szerződést.De amúgy is,miért kéne elfogadni?Ez egy munkahely.Ha valakinek máshol többet kínálnak,90% oda megy dolgozni.Ez természetes. Amúgy magával azzal,hogy ki mennyit keres,smemi gond nincs,külföldön ez nyilvános,de azért undorító ez a dolog,mert bosszúból hozták nyilvánosságra,hogy ezzel a játékost megszégyenítsék. Szerintem pedig ezzel csak saját magukat járatták le....

ifipitty
ifipitty2018. 02. 01. 13:00

még a végén az újpest fog elnézést kérni, hogy keveset ajánlott...de ami a legérdekesebb lenne : honnan miből fizetik ezeket a pénzeket? miből van egy noname klubbnak ennyi pénze ..szórakozásra?---hát sejtjük, tudjuk és igy már vérlázító a dolog

Lepidusz
Lepidusz2018. 02. 01. 12:26

zamtibor: a 2 millió nettó az EKHO miatt közelében sincs az általad írt 4 millió bruttónak. Ettől persze még a 2 millió nem kevés.

bombi21
bombi212018. 02. 01. 12:26

Normális ember oda megy,ahol többet fizetnek,kicsit felfújta ezt a média...Az hogy mennyit,inkább azon van a hangsúly+meccspénz,szponzori támogatás stb...Balogh Bubu sem véletlen ment el tőlünk...mennie kellett..

zamtibor
zamtibor2018. 02. 01. 12:22

Először is, a klubok általában bruttó fizetéseket közölnek. Két és fél milliós fizetés már ritka és ez bruttó értendő. Windecker nettó kétmillióra mondott nemet (+ autó, lakás, költségtérítés), ami közel négymilliós bruttónak felel meg. És ez csak a fix fizetése, prémiumok, jutalmak nélkül. Az egyébként túlfizetett első osztályban is sztárgázsiról beszélünk. Ha azt is hozzátesszük, hogy egy sehol nem jegyzett, legfeljebb magyar szinten átlagos képességű (vagyis külföldön már selejt) focistáról van szó, azért ez már döbbenetes. Kb. 65 milliós évi fix jövedelemre (extra költségtérítések, prémiumok, jutalmak) így hörögjön, ez valóban pofátlanság.

realito
realito2018. 02. 01. 12:14

Ez a nagy betegsége a magyar futbalnak! Sok pénzért kevés muzsika!