Hamilton: Olyan volt az autó, mint egy baldachinos ágy

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.17. 15:37
null
Lewis Hamilton a mezőny végéről rajtolva súlyos problémákkal küszködött
Nico Rosberg szerint a Kínai Nagydíj napján még túl korai a világbajnoki címről beszélni, pedig a statisztikák az ő végső sikerét ígérik. Még 18 futam hátravan, és a sérült autóval az utolsó helyről a hetedikre felzárkózó Lewis Hamilton is azzal vigasztalódik, hogy bőven le lehet dolgozni a 36 pontos hátrányt. Sanghajban nagyot versenyzett Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo, akárcsak a két ferraris, akik ütközésük után jöttek fel az élmezőnybe. Az idény első két GP-jén közönségdíjas Romain Grosjeannak ezúttal a szitkozódás jutott.

Nico Rosberg Alberto Ascari, Michael Schumacher és Sebastian Vettel után az F1 történetében negyedikként hat futamot nyert meg zsinórban, emellett 2004 óta elsőként három futamgyőzelemmel kezdett egy idényt. Akkor (valamint 1994-ben és 2000-ben) Schumacher, előtte Damon Hill, Nigel Mansell, Ayrton Senna, Juan Manuel Fangio és Ascari (az Indy 500-akat nem számítva) volt képes arra, hogy az első három futamon győzzön egy idényben, és mindannyian világbajnokok is lettek utóbb.

SZAVAZÁS

Milyen esélye van az F1-es vb-címre Nico Rosbergnek a jó idényrajtja után?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Rosberg ráadásul a 17. győzelmét aratva maga mögött hagyta Sir Stirling Mosst, és immár egyedüliként mondhatja el magáról, hogy a legtöbb futamot nyerte meg azok közül, akik sohasem voltak világbajnokok – ezt a rekordot idén ősszel nagyon szívesen visszaadná Mossnak.

„Túl korai még ilyen következtetéseket levonni, mint a világbajnoki cím – mondta Rosberg, akinek épp annyi pontja van, mint a mögötte álló Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo párosnak együttvéve. – Lewis alig több mint harminc ponttal áll mögöttem, ami nem sok. Egy győzelem meg egy pici. Tudom Lewisról, hogy nem fogja feladni."

Érdekes viszont, hogy az F1-es rajongók a közösségi oldalakon még mindig nem látják Rosbergben a világbajnokot, több esélyt adnak Hamiltonnak.

A Red Bull-istállónál az idény előtt lemondóan beszéltek a szezon első feléről, de a csapat versenyről versenyre bizonyítja, hogy ott van a Ferrari közelében. Sőt, Kínában nem sokon múlt, hogy le is győzze a Scuderiát. A jó rajthoz szerencse is kellett, ám később versenytempóban egyenrangú ellenfél volt a Red Bull, Sebastian Vettelnek a hajrában a lágy gumi is kellett Danyiil Kvjat megelőzéséhez. (Az első kanyarban történt incidenst már megbeszélték.)

A rajtnál élre álló Daniel Ricciardo defekt miatt szintén visszaesett a mezőny hátsó részébe, azonban Vettelhez és Kimi Räikkönenhez hasonlóan átverekedte magát a mezőnyön.

„A defekt és a biztonsági autós időszak olyan volt nekem, mintha egy nehézsúlyú bokszoló gyomorszájon ütött volna – mondta Ricciardo, aki a Twitteren azzal viccelődött, hogy túl gyors volt, nem bírta a tempóját a Pirelli. – Ám utána életem egyik legjobb versenyét futottam, amit tudtam, megtettem. Csodás volt, semmi sem maradt ebben. Kár, hogy pezsgő nem járt érte. Gyors az autó, három különböző pályán versenyképesek voltunk. Nem vagyunk a Mercedes szintjén, de nem is vagyunk nagyon lemaradva."

A Red Bull a verseny elején nagyon jól állt
A Red Bull a verseny elején nagyon jól állt

Már 36 pont Lewis Hamilton hátránya Nico Rosberggel szemben. Nem elég, hogy az angol a versenyt a mezőny végéről kezdte, a rajtnál koccant a Kimi Räikkönent kikerülő Felipe Nasrral és fél körön át a padlólemeze alá szorulva vitte magával az első légterelőjét, majd öt bokszkiállást teljesítve csak hetedik lett úgy, hogy a végén nem tudott mit kezdeni régi nagy riválisával, Felipe Massával. Az autója megsínylette a rajtnál történteket, láthatóan nem volt az igazi.

„Nehéz verseny volt, jól indultam, ám ha ilyenkor káosz van a rajtnál, nehéz mindenkit kikerülni. Annyira óvatos voltam, amennyire csak lehettem, de így sem úsztam meg, attól kezdve próbáltam felzárkózni. Ezen a pályán nem nehéz előzni, ám az autó megsérült, nem is tudom pontosan, hogy mi, ráadásul minden kerékcsere után újra kellett kezdeni a felzárkózást – mondta Hamilton. – A felfüggesztés sem volt rendben, nagyon rázott az autó. Olyan volt, mint egy baldachinos ágy. A végén elkoptak a gumik, nem tudtam mit tenni."

A jó hír az számára, hogy még van 18 versenye a fordításra. A rossz pedig, hogy Rosberg csúcsformában van, sebezhetetlennek tűnik.

Nem kezdődhetett volna rosszabbul a verseny a Ferrari számára, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen összeütközött, visszacsúsztak, és fel kellett zárkózniuk. Vettel a második, Räikkönen az ötödik helyre jött fel, azaz a vörös autók átverekedték magukat a mezőnyön, csakhogy a teljesítményük inkább volt hasonlítható a Red Bulléhoz, mint a Mercedeséhez – és a Scuderiánál nem erről álmodnak, főleg nem akkor, amikor Sergio Marchionne elnök is a helyszínről követi az eseményeket.

Vettel, miután Räikkönennel az autóból kiszállva megbeszélte a baleset részleteit, Kvjatra fogta a történteket, míg a finn kevésbé részletezte azokat.

„Elég necces volt a rajt, utána visszacsúsztam az utolsó előtti pozícióba, és bár nehezen indult a felzárkózás, végül sikerült az ötödik helyre visszajönni. Ez nem tragédia a történtek után, de nem is erre vágytunk a hét elején. Seb bocsánatot kért, ám ez semmin sem változtat. Biztosan nem szándékosan jött nekem" – mondtaRäikkönen, aki csak mosolygott, amikor Hamilton megelőzéséről kérdezték.

Vettel a 81. dobogós helyezésével utolérte Räikkönent az örökranglistán. Csak Michael Schumacher (155), Alain Prost (106), Fernando Alonso (97) és Hamilton (89) előzi meg őket.

Vettel bocsánatot kért Räikkönentől, mielőtt nekiesett Kvjatnak
Vettel bocsánatot kért Räikkönentől, mielőtt nekiesett Kvjatnak

A Williams a Bahreini Nagydíj után megint jó helyzetbe került, de nem tudott élni a lehetőséggel. Felipe Massa a Daniel Ricciardo defektjét követő biztonsági autós időszak után Rosberg mögött a második helyen haladt, ám esélye sem volt a hátulról támadó Red Bullokkal és Ferrarikkal szemben. A lassú kanyarokban továbbra sem erős a fehér autó, és most már a pálya többi pontján sincs sansza a három élcsapat ellen. A gumikat sem tudja kímélni a gépük, és a csapat stratégái sem állnak a helyzet magaslatán: Bottas autóján nagyon elkoptak a gumik a verseny végére, az utolsó körökben a két Toro Rosso is megelőzte a finnt.

A Williams két éve és tavaly a Mercedes-motor erőfölényét kihasználva élcsapat volt, idén azonban nagy javulás kellene a vb-dobogóhoz. Massa ennek ellenére boldog, egyfelől mert a harmadik futamon is megverte Bottast, másrészt maga mögött tartotta Hamiltont, ami még ma is sokat jelent neki.

„Fantasztikus versenyem volt, ez a legjobb eredmény, amit elérhettem. Jól rajtoltam, a végén pedig, bár többen is megelőztek, Lewist magam mögött tartottam. A Red Bull és a Ferrari ellen nem volt esélyünk, de ez így is tökéletes volt" – mondta Massa. Gyorsan változnak az igények.

A McLaren-istálló pilótái a szombati időmérő után amiatt mérgelődtek, hogy a piros zászlós megszakítás miatt nem juthattak be a harmadik szakaszba, azaz az első tízbe. Fernando Alonso és Jenson Button is úgy érezte, hogy gyorsul a McLaren-Honda, de azt is elismételték, hogy versenytávon erősebb lehet, mint egy körön.

Ezek után csalódás lehetett, hogy csak a 12. és a 13. helyet szerezték meg, a Toro Rossókkal és a Williamsekkel nem tudtak versenyre kelni. Viszont a Force Indiával igen, míg a Renault, a Sauber és a Manor párosát is simán legyőzték. A biztonsági autós időszak után jól állt Alonso és Button, ám a Williamsekhez hasonlóan egyre visszább csúszott a két fekete négykerekű.

„Remélem, stratégiai hibát követtünk el, és a közepesen kemény gumik miatt csúsztunk ki az első tízből. Ha a lágyakon is ezt az eredményt értük volna el, az baj lenne, mert azt jelentené, hogy nem vagyunk elég gyorsak a pontszerzéshez" – mondta Button, akihez hasonlóan Alonso is csalódott volt.

A BÜNTETŐPONTOK ÁLLÁSA
A versenyzők a 2014-es idény eleje óta büntetőpontokat kapnak, amelyek egy év után elévülnek. Ha valakinek 12 hónapon belül 12 összegyűlik, egy versenyt ki kell hagynia. Táblázatunkban azt tekinthetik meg, ki mikor kapott büntetőpontokat, ebből az is kiderül, mikor évülnek el azok.
Max Verstappen 8
Romain Grosjean
4
Marcus Ericsson
4
Valtteri Bottas
4
Nico Hülkenberg
4
Pastor Maldonado*
3
Kimi Räikkönen
3
Sebastian Vettel
3
Lewis Hamilton
2
Danyiil Kvjat
2
Felipe Nasr
2
Fernando Alonso
2
Rio Haryanto
2
Legközelebbi „pontvesztés”: május 24., Verstappen 2 pont
*nincs a mezőnyben

„Mindenki célba ért, senkit sem ért probléma, pedig bíztunk benne, hogy néhány kiesés után odaérhetünk az első tízbe. Jelenleg nem vagyunk elég gyorsak ehhez, képtelenek vagyunk tartani az előttünk végzők sebességét" – értékelt Alonso.

Bár Nico Hülkenberg futotta a Kínai Nagydíj leggyorsabb körét, ennél több öröme nem lehetett a Force India-csapatnak a hétvégén. Az egész azzal kezdődött, hogy Vijay Mallya tulajdonos útlevelét bevonták Indiában, mert túl nagy adósságot halmozott fel a légitársasága. Bár az istálló vezetői azt mondják, ez nem okozhat problémát az alakulat működésében, azért nem megnyugtató, hogy a második tulajdonos is a börtönbüntetés felé halad...

Hülkenbergnek az időmérőn levált a kereke, amiért rajtbüntetést kapott, míg a versenyen egyszer túl lassan közeledett a boksz felé, amiért időbüntetést és két büntetőpontot kapott. Pérez sokáig biztatóan állt, de a végén lemaradt a pontszerzésről, a legutóbbi öt futamából a negyediket zárta a 11. helyen. Továbbá veszélyes elengedésért még a verseny után vizsgálták a sportfelügyelők.

A csapat egyelőre távol áll attól, hogy beváltsa az idény elején hozzá fűzött reményeket.

Romain Grosjean a Haas-Ferrarival a szezon első két versenyének közönségdíjasa lett, de Kínában már pénteken panaszkodott a Pirelli által meghatározott túl magas keréknyomás miatt, és a 30. születésnapján megtartott GP-n nem volt esélye a pontszerzésre. A rajtnál koccant Marcus Ericssonnal, és mehetett a bokszutcába szervizre.

„Ez a lehető legrosszabb születésnap. Az idióta Ericsson az egyes kanyarban nekem jött, az első légterelőm eltörött. Beszéltem vele, nem látott semmit, nem értett semmit. Talán ki kellene nyitnia a szemét – mérgelődött Grosjean. – Az autó egyensúlya rémes volt, ez meg kell vizsgálnunk. Olyan nincs, hogy egyik versenyről a másodikra ennyit visszaesünk."

KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (56 KÖR, 305.066 KM)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:38:53.891
2. Sebastian Vettel német Ferrari 37.776 mp h.
3. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 45.936 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 52.688 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:05.872 p h.
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:15.511 p h.
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.230 p h.
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Ferrari 1:19.268 p h.
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:24.127 p h.
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:26.192 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:34.283 p h.
12. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:37.253 p h.
13. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:41.990 p h.
14. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Kevin Magnussen dán Renault 1 kör h.
18. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1 kör h.
19. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
20. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
21. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1 kör h.
22. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 3 3 3 75
2. Lewis Hamilton 2 3 39
3. Daniel Ricciardo 3 36
4. Sebastian Vettel 2 2 33
5. Kimi Räikkönen 1 2 28
6. Felipe Massa 3 22
7. Danyiil Kvjat 1 2 21
8. Romain Grosjean 2 18
9. Max Verstappen 3 13
10. Valtteri Bottas 3 7
11. Nico Hülkenberg 1 6
12. Carlos Sainz Jr. 2 4
13. Stoffel Vandoorne 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 114
2. Ferrari 61
3. Red Bull-TAG Heuer 57
4. Williams-Mercedes 29
5. Haas-Ferrari 18
6. Toro Rosso-Ferrari 17
7. Force India-Mercedes 6
8. McLaren-Honda 1

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik