Hamilton nem foglalkozik Vettel vb-csatájával, győzni akar az utolsó mclarenes versenyén (Fotó: Action Images)

 

Lewis Hamilton segítséget vár Jenson Buttontól ahhoz, hogy vasárnap megnyerje a búcsúversenyét a McLarennel, míg a második rajtkockából induló csapattárs arról beszélt, hogy nagyon sajnálja Hamilton év végi távozását.

„Eddig nagyon jól állunk, örülök, hogy az utolsó mclarenes nagydíjamon az első sor a mienk, már csak jó eredményre kell váltani a versenyen – mondta az idei 7., karrierje 26. rajtelsőségét megszerző Hamilton. – Nehéz időjárási körülményekre számítok, ami miatt a verseny lottóhúzássá változhat. Jó pozícióból indulunk, együtt kell dolgoznunk, mindent meg kell tennünk azért, hogy győzelem szülessen ebből a helyzetből."

„Így utólag visszagondolva azt kell mondanom, a McLaren-Mercedes volt a leggyorsabb autó 2012-ben, de a megbízhatatlanságra ráment a világbajnoki cím" – tette hozzá 2008 legjobbja.

A RED BULL ÉS A FERRARI PILÓTÁINAK NYILATKOZATÁT
IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

Jenson Button elmondta, nagyon sajnálja, hogy az utolsó futamát teljesítheti a Mercedeshez szerződő Hamilton csapattársként.

„Jó köröm volt, az elmúlt hetek időmérői után nagy szükségem volt egy ilyen jó eredményre szombaton. Lewis jól mondja, nagyszerű, hogy együtt leszünk az első sorban, az idény végére ismét pazar formába lendültünk. Nagyon sajnálom, hogy a szezont követően meg kell változniuk a dolgoknak – mondta Button. – Viszont van itt két pilóta, akin nagyobb a nyomás, mint rajtunk. Számunkra csupán a győzelem a tét, de azt mindketten akarjuk, és biztosan nagy csatát fogunk vívni érte. Az esőben nehéz lesz vezetni, itt gyakran előfordulnak vízátfolyások, amelyeken könnyű megcsúszni."

Fontos szerepet játszhat a versenyen Nico Hülkenberg is, a 2010-es Brazil Nagydíjon a Williamsszel pole pozíciót szerző német a Force Indiával Sebastian Vettel és Fernando Alonso közé került a rajtrácson.

„Szórakoztató időmérő volt, felidézte bennem a 2010-es emlékeket – mondta a Force Indiától ezen a hétvégén búcsúzó, karrierjét jövőre a Saubernél folytató német. – A pálya hamar felszáradt, az autót pedig jó érzés volt vezetni, határozottan előreléptünk a szabadedzésekhez képest. Semleges beállítást választottunk, így teljesen mindegy, hogy milyen lesz az időjárás vasárnap."

MALDONADÓT MEGBÜNTETTÉK, ALONSO A 7. RAJTHELYEN

Pastor Maldonado tíz rajthelyes büntetést kapott a Formula–1-es Brazil Nagydíjon, mert elmulasztotta leméretni az autóját a hivatalos időmérő edzés alatt. A venezuelai a 6. rajtkockából a 16. helyre esik így vissza, míg a vb-címért csatázó Fernando Alonso a 8.-ról a 7. rajthelyre kerül. A múlt héten Mark Webbert hasonló esetben megrovásban részesítették – Maldonado is azt kapott, de neki idén ez volt a harmadik figyelmeztetése, amely a szabályok szerint automatikus tíz rajthelyes büntetést von maga után. 

Sokkal elkeseredettebb honfitársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki a 14. helyen zárta élete utolsó időmérő edzését, és Pastor Maldonado büntetése miatt került csak a 13. pozícióba.

„Azt hiszem, nem kell megmagyaráznom, miért nem vagyok elégedett  Az autót talán túlságosan is vizes körülményekre állítottuk be, majd meglátjuk, hogy mit tudok kihozni ebből a pozícióból a versenyen. Az akaratban nem lesz hiány, azt elhihetik" – mondta Schumi.

Úgy tűnik, Heikki Kovalainen is az utolsó időmérőjén van túl, bár ő nem így tervezte. A nyáron még az élcsapatokkal is szóba hozott finn belátta, nincs sok esélye a 2013-as versenyzői állásra.

„Talán megvolt az esélyünk arra, hogy bejussunk a második szakaszba, de az utolsó gyors köröm során elkövettem pár apró hibát – mondta a finn, aki végül kikapott csapattársától, Vitalij Petrovtól. – Attól tartok, ez volt életem utolsó F1-es időmérője."

Szintén az első szakaszban búcsúzott Romain Grosjean, aki nagy tervekkel vágott neki a hétvégének, ám Pedro de la Rosának ütközött a célegyenesben, és csak nagy szerencsének köszönhető, hogy elkerülték a súlyos balesetet. A Lotus első légterelője így is eltört, és a francia ki is esett.

„Végig Pedro mögött voltam abban a körben. Meg akartam előzni, de szerintem nem látott engem. A fékre tapostam, ahogy csak tudtam, ám nem tudtam elkerülni az ütközést. Ez katasztrófa, hiszen az autónk nagyon jó, nem tudok mit mondani" – fogalmazott Grosjean.

A sportfelügyelők végül egyiküket sem büntették meg, az indok szerint a pályaszakasz sajátossága a nagy sebességkülönbség, és hogy az elöl haladó anélkül váltott ívet, hogy látta volna riválisát. Abban mindenki egyetértett, hogy hatalmas baj is lehetett volna az esetből.

Kimi Räikkönen is csalódott volt, a szabadedzéseken túl sokat állt a boxban, és emiatt nem tudott felkészülni az időmérőre.

„Pénteken sok időt veszítettem, borzasztó volt az autó, amelyen sokat változtattunk, de délelőtt egy köröm sem volt arra, hogy  ellenőrizzem. Ehhez képest a nyolcadik rajthely kifejezetten jó eredmény, azonban sokkal jobb lett volna, ha lehetőségünk nyílik beállítani az autót" – mondta a finn.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK 
 A RED BULL ÉS A FERRARI PILÓTÁINAK NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
Nico Rosberg (9.): – Elértük a célunkat azzal, hogy bejutottunk a harmadik szakaszba. A versenyen gyorsabbnak kellene lennünk, a beállításainkat az alapján végeztük el, hogy esős futamra számítunk. Remélem, lesz esélyünk a pontszerzésre.
Paul di Resta (10.): – Elégedett voltam az autóval az utolsó szabadedzésen, így nem változtattunk rajta a kvalifikációig. A pálya állapota azonban az eső miatt sokat változott, így már nem volt olyan jó a kocsit vezetni délután.    
Bruno Senna (11.): – Az első szakaszban nagyon jók voltunk, de amikor elkezdett felszáradni a pálya, szenvedtünk az autóval. Mindig nagy támogatást kaptam itt a szurkolóktól, remélem, jó eredménnyel tudom meghálálni nekik.
Sergio Pérez (12.): – A leggyorsabb köröm rendben volt, a teljesítményünknek megfelelő helyen vagyunk. Nedves körülmények között versenyképesek voltunk, de a felszáradó pályán sok pozíciót veszítettünk. Ugyanakkor még mindig reménykedem benne, hogy sikerül szép eredménnyel búcsúznom a Saubertől.
Kobajasi Kamui (14.): – A leggyorsabb köröm nem volt tökéletes, a felvezető körben nem tudtam megfelelő állapotba hozni a gumikat. Vizes aszfalton lett volna esélyünk bejutni a harmadik szakaszba, száraz pályán ez már nem volt igaz.
Daniel Ricciardo (15.): – Úgy éreztem, vizes körülmények között jobbak lesznek az esélyeink, de ugyanott vagyunk, mint pénteken. Az előrejelzések miatt esős körülményekre állítottuk be az autót, és ha bejön ez a húzásunk, pontokért fogunk harcolni.
Pastor Maldonado (16.): – Végig kiegyensúlyozott volt a kocsi teljesítménye, ennek köszönhető, hogy bejutottunk a harmadik szakaszba. A boxutcában százzal lehet menni, de a mérlegelésre szólító fény ugyanúgy 20 méterrel az előtt gyullad ki, mint más pályákon, és túl későn fogtam fel, hogy nekem jelzett. Nem könnyű észrevenni.
Jean-Éric Vergne (17.): – Az autó most volt a legjobb a hétvége során, és ha nem követek el néhány hibát, gyorsabb lehettem volna. A kocsi hűvösebb időben egyértelműen jobb, ami jó hír, hiszen arra számítunk, hogy holnap esni fog az eső a versenyen.
Vitalij Petrov (19.): – Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, még akkor is, ha nem volt elég a második szakaszhoz. Az első pár körben a négyes kanyarban állt a víz, minden alkalommal keményen kellet nyomni, amíg el nem értük a száraz részt.
Timo Glock (21.): – Nagyon csúszós volt a pálya, én pedig gyorsabb voltam a vetélytársaimnál. A második gyors köröm nem jött össze, a harmadikat viszont jól össze tudtam rakni. Sajnos már nem volt elég időnk elmenni egy újabb gyors körre, pedig biztos vagyok benne, hogy tovább tudtunk volna javulni.
Charles Pic (22.): – Sajnos a pálya állapota sokat változott a harmadik szabadedzés és a kvalifikáció között, egymást váltogatták a száraz és vizes kanyarok. Ez hasznos tapasztalat volt, amely a segítségemre lehet a jövőben.
Narain Karthikeyan (23.): – Úgy döntöttünk, száraz pályára alkalmas gumikkal vágunk neki az időmérőnek, és habár az elején nehéz volt vezetni, ez bizonyult a jó döntésnek. Szenvedtünk az abroncsok felmelegítésével, de összességében elégedett vagyok az eredménnyel.
Pedro de la Rosa (24.): – Az autó jó volt, de gyorsabbak is lehettünk volna, azonban a felvezető körömön valaki nekem jött, emiatt megsérült a hátsó felfüggesztés, és kaptam egy hátsó defektet is. Remélem, nem sérült meg nagyon a kocsi, szeretném jó eredménnyel zárni a szezont.
BRAZIL NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND 
1.  Lewis Hamilton  brit  McLaren-Mercedes 
2.  Jenson Button  brit  McLaren-Mercedes 
3.  Mark Webber  ausztrál  Red Bull-Renault 
4.  Sebastian Vettel  német  Red Bull-Renault 
5.  Felipe Massa  brazil  Ferrari 
6.  Nico Hülkenberg  német  Force India-Mercedes 
7.  Fernando Alonso  spanyol  Ferrari 
8.  Kimi Räikkönen  finn  Lotus-Renault 
9.  Nico Rosberg  német  Mercedes 
10.  Paul di Resta  brit  Force India-Mercedes 
11.  Bruno Senna  brazil  Williams-Renault 
12.  Sergio Pérez  mexikói  Sauber-Ferrari 
13.  Michael Schumacher  német  Mercedes 
14.  Kobajasi Kamui  japán  Sauber-Ferrari 
15.  Daniel Ricciardo  ausztrál  Toro Rosso-Ferrari 
16.  Pastor Maldonado*  venezuelai  Williams-Renault 
17.  Jean-Éric Vergne  francia  Toro Rosso-Ferrari 
18.  Romain Grosjean  francia  Lotus-Renault 
19.  Vitalij Petrov  orosz  Caterham-Renault 
20.  Heikki Kovalainen  finn  Caterham-Renault 
21.  Timo Glock  német  Marussia-Cosworth 
22.  Charles Pic  francia  Marussia-Cosworth 
23.  Narain Karthikeyan  indiai  HRT-Cosworth 
24.  Pedro de la Rosa  spanyol  HRT-Cosworth 
*tíz rajthelyes büntetés három megrovásért

A VB ÁLLÁSA
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
  1. Sebastian Vettel 5 10 16 273
  2. Fernando Alonso 3 12 17 260
  3. Kimi Räikkönen 1 7 18 206
  4. Lewis Hamilton 4 7 14 190
  5. Mark Webber 2 4 14 167
  6. Jenson Button 2 5 13 163
  7. Felipe Massa 1 13 107
  8. Romain Grosjean 3 10   96
  9. Nico Rosberg 1 2 10   93
10. Sergio Pérez 3 7   66
11. Kobajasi Kamui 1 8   58
12. Nico Hülkenberg 10   53
13. Paul di Resta 9   46
14. Pastor Maldonado 1 1 5   45
15. Michael Schumacher 1 7   43
16. Bruno Senna 10   31
17. Jean-Éric Vergne 3   12
18. Daniel Ricciardo 6   10
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 440 (már bajnok)
2. Ferrari 367
3. McLaren-Mercedes 353
4. Lotus-Renault 302
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 124
7. Force India-Mercedes   99
8. Williams-Renault   76
9. Toro Rosso-Ferrari   22