Vettel és a Ferrari ünneplése – majdnem baj lett belőle (Fotó: Action Images)

Sebastian Vettel a Szingapúrban aratott győzelme után elmondta, továbbra is reálisnak tartja világbajnoki esélyeit, bár még kell hozzá szerencse is. A Ferrari németje Lewis Hamiltontól 49, Nico Rosbergtől nyolc pontra van az összetettben.

„Ha még hasonló hétvégéim lesznek, van esélyem. Csak saját magunkra kell figyelnünk, mert nem mi irányítjuk, mi történik a Mercedesszel. Nem szállt el minden esély, talán lehetségessé tehetjük a lehetetlent. Mindenképpen megpróbáljuk – mondta Vettel, aki a verseny előtt erős Mercedesre számított, de aztán csak Daniel Ricciardóra kellett figyelnie. – Daniel nagyon erős volt, végig jól bánt a gumijaival, így az elején felzárkózott rám, később pedig nem maradt le. Tudtam, hogy nem könnyű itt előzni, ezért arra törekedtem, hogy végigbírják a gumik. A biztonsági autós időszakokkal szerencsém volt, nem lehetett variálni a stratégiával, mindkétszer együtt jöttünk a bokszba.”

Vettel elmondta, elromlott az itatója, ezért a verseny második felében egy kortyot sem ivott. Az eredményhirdetésnél épp emiatt több pezsgőt nyelt, mint szokott ilyenkor, és kicsit becsiccsentett. Közben a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak a Ferrari ellen, mert a német győztest ünneplő Ferrari-szerelők tiltott területre mentek, ami hivatalosan szabálytalan.

Az F1-ben nem lehet tudni, milyen büntetés jár akár a legkisebb vétségért is (Nico Hülkenberget három rajthellyel visszasorolják Japánban, mert koccant a bokszból a pályára visszatérő Felipe Massával), ezért volt némi izgalom a Scuderián belül.

Végül annyival megúszta, hogy a Martin Donnellyt is a tagjai között tudó testület csupán arra kötelezte Maurizio Arrivabenét, a Ferrari csapatfőnökét, hogy hivatalos formában kérjen bocsánatot a Ferrari viselkedéséért.

„A Ferrari szerelői többszöri felszólításra sem engedelmeskedtek a bokszutcában dolgozó rendfenntartóknak, ezért a Szingapúri Nagydíj főtitkára bepanaszolta a csapatot. A sportfelügyelői tárgyaláson a Ferrari képviselője felajánlotta, hogy a csapatfőnök hivatalos bocsánatkérő levelet tesz közzé az esetről, elnézést kér azoktól, akiket ezzel megbántottak, és ígéretet tesz arra, hogy ez többé nem fordul elő” – írta a sportfelügyelő testület az ítéletről.

8. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg az élen, az amerikai újonc összetörte az autóját
2. szabadedzés: Orosz az élen, nincs Mercedes az első háromban
Gumigondok a Mercedesnél, a riválisok nem hiszik el 
SZOMBAT
A Red Bull-főnök örülne a Ferrari-motornak 
Közel a megegyezés a VW és a Red Bull között – sajtóhír 
3. szabadedzés: Mi lesz itt az időmérőn? A Mercedes a Ferrari és a Red Bull mögött
Időmérő: Vettelé a pole, a Mercedes csak a harmadik sorban
Tanácstalanság és rossz döntések sora a Mercedesnél
VASÁRNAP

Verseny: Vettel uralta Szingapúrt, Hamilton kiesett, civil a pályán

Ember a pályán! Verseny közben besétált körülnézni – videó 
Furcsa „büntetés" a Ferrarinak Vettel győzelme után 
Őrizetbe vették a pályán sétálgató férfit 

Daniel Ricciardo szerint az első biztonsági autós időszak időzítése miatt nem volt lehetősége arra, hogy megpróbáljon Vettel elé kerülni.

„Az első etapban gyorsan közeledtem Sebastianhoz, és ha nem jön be a biztonsági autó, talán lett volna esélyem közel kerülni hozzá, majd elé kerülni egy korai kerékcserével. A második etapban viszont tanult ebből, és már először is lassabban ment, hogy aztán a végén gyorsíthasson – mondta Ricciardo. – A versenytempó tükrözte, amit az időmérőn láttunk, mi voltunk a két leggyorsabb versenyző ezen a hétvégén. Bizakodva jöttünk ide, és örülök, hogy tartani tudtam Sebastian tempóját. Akárcsak a Magyar Nagydíjon, itt is volt esélyünk, és éltünk vele.”

Kimi Räikkönen szombaton azt mondta, sokat küszködött az autójával, és a verseny után is arról beszélt, hogy nem sikerült a problémát megoldaniuk, ezért nehéz versenye volt.

„A versenyen is szenvedtem az autóval, de szerencsére a dobogós helyezésem nem forgott veszélyben. Az első két helyre azonban esélyem sem volt odaérni, az elején még követni tudtam Danielt, de aztán elfogytak a gumik – mondta Räikkönen. – Nem rossz, hogy ilyen rémes délutánon is harmadik lettem, a csapat jól szerepelt, remélem, még az idén meg tudjuk ismételni.”

A finn így is könnyedén maga mögött tartotta Nico Rosberget, aki a szombati időmérő után a versenyen is elmaradt sebességben a Ferrariktól, és csak a negyedik helyen ért célba.

Rosberg csapattársa, Lewis Hamilton kiesése ellenére nem tudott felzárkózni az összetettben, azaz a vb-éllovas megúszta, a világbajnokság szempontjából a lehető legjobb versenyen esett ki.

„Persze, örülök, hogy közelebb kerültem Lewishoz, de ennyi az összes pozitívum, rémes hétvége volt ez számunkra – mondta Rosberg. – Ijesztő, hogy egyik versenyről a másikra ennyire lelassultunk, és nem tudjuk, hogy mi ennek az oka. Most csak remélni tudom, hogy Szuzukában megint minden úgy lesz, mint előtte volt, és erre elég jó esély is van. Ám ami itt történt, az aggasztó, tanácstalanok vagyunk, és nem zárhatjuk ki teljesen, hogy a jövő héten is így járunk.”

Lewis Hamilton biztos benne, hogy a lassú kezdés után a győzelemért csatázhatott volna, de autója műszaki hibája miatt lelassult, körönként tíz másodpercet veszített, és miután nem sikerült a műszerfalon matatva megoldani a problémát, kiállt a depóba.

„Jól alakult a verseny, úgy éreztem, jól megyek, szerintem elég gyors voltam ahhoz, hogy győzzek. A keményebb gumikon haladva könnyedén tartottam a szuperlágy gumikon előttem haladók tempóját – mondta Hamilton, akinek autójában a turbónyomás csökkent, ezért nem tudott megfelelően gyorsulni körökön át. – Keményen dolgozott a csapat, de ilyenek előfordulhatnak. Nem hiszem, hogy tönkrement a motor, nagyon megbízható az autó ebben az évben.”

Lewis Hamilton azt mondta, ha nem megy tönkre az autója, a győzelemre is esélye lett volna – igaza van?

A Toro Rossónál Carlos Sainz Jr. és Max Verstappen viszonya kezd elmérgesedni egymással, az idén már nem először kerültek összetűzésbe egymással. A spanyol a Magyar Nagydíj után azért akadt ki, mert bár ő volt kedvezőbb helyzetben a versenyen, a csapat a hollandnak kedvezett a stratégiával. Most Verstappent a hajrában arra szólították fel többször is, hogy engedje el Sainzot, de a holland megtagadta az utasítást.

„Szerintem a végén én meg tudtam volna előzni Pérezt, de ő tudja, ez volt a választása. Gyorsan felzárkóztam rájuk, frissebb gumikon voltam, de nem engedett el. Azt szeretném, hogy a csapat a lehető legjobb eredményt érje el, ezért már háromszor vagy négyszer elengedtem Maxet az idén. Most neki is szóltak vagy négyszer, de esze ágában sem volt, ami azért kicsit fáj" – mondta Sainz Jr.

„Nem értem, mi okom lett volna rá, hogy átadjam a pozíciómat Carlosnak. Egykörös hátrányból jöttem vissza a nyolcadik helyre, ez a legkevesebb, amit megérdemlek" – reagált Verstappen.

Franz Tost csapatfőnök érdekes módon a hollandot védte meg. „Carlos új gumikon ment, míg Max használtakon, ezért azt hittük, sokkal gyorsabb lesz nála, de amikor utolérték Pérezt, nem láttuk ezt a sebességkülönbséget. Megkértük Maxet, hátha Carlos hatékonyabban támadja a Force Indiát, de megértem, miért mondott nemet, hiszen nem volt akkora a különbség."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Valtteri Bottas (5.): – Jó versenyem volt, az autó gyorsabb volt mint amire előzetesen számítottam. Tartottam a lépést a Mercedesszel, és sikerült a bokszkiálláskor előzni. Kihasználtuk a lehetőségeinket.
Danyiil Kvjat (6.): – Hihetetlen, milyen pechem volt a biztonsági autóval! Mindkétszer azután jött ki, hogy a bokszba álltam, és előtt a két Mercedes, majd Bottas előzött meg emiatt. Mercedes-motoros autót nehéz előzni, akármilyen pályán vagyunk.
Sergio Pérez (7.): – Kimerítő futam volt, jó érzés, hogy a hetedik helyen zártam, és hat pontot szereztem. A rajtnál nemcsak Alonsót, hanem Grosjeant is megelőztem, a végén pedig ha nehezen is, magam mögött tartottam a két Toro Rossót.
Felipe Nasr (10.): – Jó volt a stratégiánk, de a biztonsági autós időszakok alatt túlságosan lehűltek a gumik, és nehéz volt visszamelegíteni őket. Sokáig tartott a felzárkózás, ezért is bravúr a pontszerzés.
Marcus Ericsson (11.): – Jól rajtoltam, de az első kerékcserém után nem kapcsolódott ki a bokszutcai üzemmód, és a hátsó kerekemet teljesen elfékeztem. Nagy balszerencse, ezen úszott el a pontszerzés.
Pastor Maldonado (12.): – Nehéz verseny volt, kicsit koccantunk a McLarennel, de így is eltört a diffúzorom. Nem tudom, mit akart Jenson, abban a szűk kanyarban nem lehet előzni. Plusz egy kiállást be kellett iktatnunk, így nem volt esélyünk pontot szerezni.
Romain Grosjean (13.): – Agresszív stratégiát alkalmaztunk, és úgy tűnt, jól sül el, mert a nyolcadik helyen haladtam, de a biztonsági időszakok tönkretették a versenyünket. Monaco és Budapest alapján tudtuk, hogy ez nem a mi hétvégénk lesz, a Japán Nagydíj jobban sikerül.
Alexander Rossi (14.): – Régóta vártam a debütálásra, ami igazán különleges lett. Nem rajtoltam jól, az ötös kanyarban mégis a csapattársam elé kerültem, és ott is maradtam. A verseny felénél tönkrement a rádióm, a biztonsági autós időszakban nem kaptam meg az utasításokat, de így is mindent megtettem, amit lehetett.
Will Stevens (15.): – Nem volt jó hétvégém, amit az idei legjobb rajtommal kompenzáltam volna, ha nem hibázok az első körben. Később túl gyorsan koptak a gumik, amit sajnálok, mert élvezetes itt versenyezni, ha jó az autó.
Jenson Button (feladta): – Pastor nem fékezett rá, de az is biztos, hogy nem nyomta a gázt. Furcsa, hogy így próbált blokkolni, előtte meg leterelt a pályáról. Pastor nem változik, és soha nem is fog megváltozni.
Fernando Alonso (feladta): – Még nagyon az elején járunk, normális, hogy ilyenkor előfordulnak műszaki hibák. Nagyjából most járunk annyi kilométernél, mint a Mercedes Ausztráliában, még mindig tesztelünk. De fejlődünk, mindketten pontszerző helyen haladtunk, mielőtt megtörtént a baj.
Felipe Massa (feladta): – Hülkenberg váratlanul nekem jött, nem tudtam hová menni. Lassú defektet kaptam a koccanástól, ami nem tervezett bokszkiálláshoz vezetett. Aztán kettesből nem hármasba, hanem üresbe kapcsolt a motor, ami miatt végül kiálltam.
Nico Hülkenberg (feladta): – A Felipével történt ütközésünk kész balszerencse volt, nem is értem, miért büntettek meg, hiszen a verseny után megbeszélhettük volna a testület előtt. Láttam, hogy kijön Felipe a bokszból, de biztos voltam benne, hogy visszavesz, mert én voltam lendületben,. meglepett, hogy összeütköztünk.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (61 kör, 308.828 km) 
  1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari
2:01:22.118
  2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1.478 mp h.
  3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 17.154 mp h.
  4. Nico Rosberg német Mercedes 24.720 mp h.
  5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 34.204 mp h.
  6. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 35.508 mp h.
  7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 50.836 mp h.
  8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 51.450 mp h.
  9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 52.860 mp h.
10. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:30.045 p h.
11. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:37.507 p h.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:37.718 p h.
13. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 2 kör h.
14. Alexander Rossi amerikai Marussia-Ferrari 2 kör h.
15. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
 FELADTA
   megtett körök
  Jenson Button brit McLaren-Honda  52
  Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda  33
  Lewis Hamilton brit Mercedes  32
  Felipe Massa brazil Williams-Mercedes  30
  Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes  12
A VB ÁLLÁSA 
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 7 11 12 252
2. Nico Rosberg 3 10 12 211
3. Sebastian Vettel 3   9 12 203
4. Kimi Räikkönen   2 10 107
5. Valtteri Bottas   1 10 101
6. Felipe Massa   2 10   97
7. Daniel Ricciardo   2 10   73
8. Danyiil Kvjat   1 10   66
9. Sergio Pérez   –   8   39
10. Romain Grosjean   1   6   38
11. Max Verstappen   –   5   30
12. Nico Hülkenberg   –   5   30
13. Felipe Nasr   –   4   17
14. Pastor Maldonado   –   2   12
15. Fernando Alonso   –   2   11
16. Carlos Sainz Jr.   –   5   11
17. Marcus Ericsson   –   5     9
18. Jenson Button   –   2     6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 463
2. Ferrari 310
3. Williams-Mercedes 198
4. Red Bull-Renault 139
5. Force India-Mercedes   69
6. Lotus-Mercedes   50
7. Toro Rosso-Renault   41
8. Sauber-Ferrari   26
9. McLaren-Honda   17