A Szaharában rendezik meg a legendák versenyét

Vágólapra másolva!
2010.04.06. 16:35
null
A rendhagyó versenyt a kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel népszerűsítette Budapesten<br />(Fotó: Török Attila)
Heroes Legend. Egy verseny, amely a legend&aacute;s Dakar-&uacute;tvonalon halad &ndash; P&aacute;rizst&oacute;l a R&oacute;zsasz&iacute;n-t&oacute;ig &ndash;, egy verseny, amely felid&eacute;zi a r&eacute;gi &aacute;lmokat, amely lehetős&eacute;get teremt arra, hogy az ember ne csak sz&aacute;guldjon, mint egy eszelős (persze, az is fontos), hanem esetleg sz&eacute;tn&eacute;zzen Afrik&aacute;ban, sz&oacute;t v&aacute;ltson a helyi emberekkel, vagy egyszerűen csak gy&ouml;ny&ouml;rk&ouml;dj&ouml;n a t&aacute;jban.

A mai modern autóversenyek, mint például a Dakar, már nem alkalmasak erre, ott már minden a profizmusról, a gyári versenyzőkről, a másodpercekről, sőt, a tizedekről szól. A 2006-ban életre hívott Heroes Legend más – a modern technikát (műholdas navigáció) felhasználva a biztonság érdekében visszatér a régi gyökerekhez. Persze, a háttérben kőkemény és profi munka zajlik (a tapasztalatot Anne-Marie Gerandi képviseli, aki majd' két évtizeden keresztül vett részt a Dakar szervezésében, majd gyári csapatok irányításában), a sportszakmai háttér pedig a kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel kezében van: ő lesz a sportigazgató...

„Huszonkét éve indultam először a Dakaron, de jóval korábban, már akkor álmodoztam arról, hogy elindulok rajta, amikor először felültem a Yamahámra. Csakhogy a Dakar nagyon kemény verseny, ráadásul már két éve Dél-Amerikában zajlik, míg a Heroes Legend visszatér a gyökerekhez. Itt nyomás nélkül lehet versenyezni, itt meg lehet állni, gyönyörködni a tájban, amire a Dakaron már abszolút nincs lehetőség" – mondja nosztalgiázva Peterhansel, aki a viadal budapesti prezentációjára hazánkba érkezett a főszervezőkkel együtt.

Alternatív Dakar. Így nevezi a szakmai igazgató, Anne-Marie Gerandi a versenyt. Amelyen szükség van navigációra, stratégiára, és annak érdekében, hogy mindenkit kiszolgáljanak, kétféle viadalt rendeznek. A kettő alapvetően a nehézségi szintjében különbözik egymástól, hogy mindenki a saját felkészültségének megfelelő küzdelmet élhesse át, és közben felfedezhesse Afrikát. Arra is lehetőség van, hogy ha valaki a végtelenségig kimerültnek érzi magát (ez négy-öt nap intenzív, 500 kilométeres száguldás után megtörténhet), időbüntetés ellenében kihagyjon egy szakaszt. Mert a cél természetesen az, hogy az öt országot (Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Szenegál) érintő 6000 kilométeres száguldás végén a lehető legtöbb induló elérje a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogót.

A Classic kategóriát az idősebb járműveknek írták ki, míg az Opent mindenki másnak. A viadal október 14-én rajtol a párizsi Eiffel-torony tövéből, és október 30-án érkezik meg Dakarba. Ami még előnye, hogy „emberibb léptékű", mint a Dakar, mivel jóval kevesebbe kerül a nevezési díj. Hazánkban a Sandlanderrel működnek együtt a rendezők, amelynek vezetője, a Dakar-ralit nyolcszor megjárt, és tereprali magyar bajnoki címet szerző Palik László is beszélt a versenyről...

„A Dakar maga alá gyűri az embert, főleg, ha először van ott. Néhány nap után már azt sem tudja, hol van, milyen nap van és egyáltalán miért van ott. A Dakart a Dakaron nem lehet megtanulni, többek között erre nyújt lehetőséget a Heroes Legend, amely az amatőrök számára is finanszírozható, ráadásul a klasszikus útvonalon zajlik, a Szaharában, amiért annak idején elmentek az emberek a Dakarra. A legjobb kompromisszum – és itt most a szó pozitív értelmében vett kompromisszumról beszélek –, amelyen keresztül el lehet kezdeni felkészülni a Dakarra. Engem arra kértek, osszam meg tapasztalataimat a versenyre jelentkezőkkel, és meg is teszem, ami tőlem telik..." – mondta Palik.

Ami a biztonságot illeti (ez mindig kulcskérdés), a szervezők helikopterrel, orvosokkal, tábori kórházzal gondoskodnak a mezőnyről. Van központi étkeztetés (mint a Dakaron), mert a versenyzőknek fontos az energia, és az úgynevezett irritrack segítségével a rendezőség folyamatosan nyomon követi az indulók helyzetét, tehát ha szükség van rá, tud segíteni. Az útvonalban szereplő országokkal is remek a kapcsolat: Mauritánia kormánya például maximális támogatásáról biztosította a szervezőket. Ami az indulólétszámot illeti: 150 nevezőre számítanak.

A NEMZETI SPORT SZERDAI SZÁMÁBAN EXKLUZÍV NAGYINTERJÚT OLVASHATNAK STÉPHANE PETERHANSELLEL!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik