F1: a Mercedes mérnökei megoldást találtak a lélegeztetőgép-hiányra

A koronavírus-járvány miatt hirtelen elképesztő mennyiségben lett szükség lélegeztetőgépekre világszerte, a gépeket gyártó cégek azonban képtelenek olyan gyorsan dolgozni, amilyen gyorsan kellenének a betegeknek ezek az eszközök. Erre a problémára találtak most megoldást többek között a Mercedes F1-es csapatának mérnökei.

F1: Toto Wolff állítja, nem lesz az Aston Martin vezérigazgatója

Ugyan a koronavírus-járvány miatt egyelőre bizonytalan, hogy mikor kezdődik az idei Formula–1-es idény, azért a sportágban nem állt meg az élet versenyek nélkül sem. A legfrissebb iparági pletykák például arról szólnak, hogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff 2021-re a Lawrence Stroll pénzelte, s a Racing Pointból Aston Martinná alakuló istállóhoz igazolhat. Az osztrák szakember azonban cáfolta a híreket.

F1: rosszkor jöhet a McLaren motorváltása a halasztás miatt

A McLaren megerősítette: a következő évtől, vagyis 2021-től él a Mercedesszel kötött együttműködése annak ellenére is, hogy a motorváltást eredetileg a szabályváltozásokhoz igazították.

F1: a melbourne-i tragikomédia árnyékában – Brawn szerint jó munkát végeztek

Meglehetősen tragikomikus jelenetek játszódtak le az F1-es Ausztrál Nagydíj helyszínén, a sorozat sportigazgatója, Ross Brawn azonban úgy véli, a körülményekhez képest jól kezelték a helyzetet. A melbourne-i verseny törlése után a szövetség a Bahreini és a Vietnámi Nagydíjat is kénytelen volt lefújni, és több forrás szerint az sem kizárt, hogy egészen júniusig csúszik az idényrajt.

Villeneuve szerint izgalmas az F1, a radikális változtatás csak porhintés

Bár a koronavírus világméretű terjedése miatt sok a kérdőjel, a 2020-as Formula–1-es világbajnoki sorozat elvileg a március 13. és 15. közötti melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődik. A rajt előtt adott exkluzív interjújában Jacques Villeneuve, a Formula–1 1997-es világbajnoka elmondta: elképzelhető, hogy 2020-ban a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között szoros csata alakul ki a világbajnoki címért, de néhány tény nyugtalanítja.

F1: a Red Bull csatát indított a Ferrari és a Mercedes ellen a vb-címért

Kétrészes beharangozó írásunk első részében a 2019-es konstruktőri bajnokság második felében záró csapatok kerültek a középpontba, így ezúttal az első öt helyen végző gárdát vettük górcső alá. A Renault hátrébb csúszhat, a McLaren ismételne, a Red Bull a Honda és Max Verstappen megtartásáért szállna harcba a bajnoki címért, a Ferrarira és Sebastian Vettelre nagy nyomás helyeződhet egy újabb rossz év után, míg a Mercedes történelmet írhat Lewis Hamiltonnal.

F1: Botrányos az FIA viselkedése – a Red Bull dühös a pénzkiesés miatt

Nem csillapodnak a kedélyek a Nemzetközi Automobil-szövetség és a Ferrari között létrejött megállapodás kapcsán, a hét csapat által közösen benyújtott panasz nyomán a Mercedes az FIA-t jelölte ki bűnbaknak, míg a Red Bull elvesztett dollármilliókról beszél, és botrányt kiált.

F1: a Williams sok időt veszít a meghibásodó Mercedes-motorok miatt

A Williams csapatfőnöke, Claire Williams kissé frusztrált, hogy több motorproblémájuk is adódott az eddigi tesztnapok során, és reméli, nem lesz újabb meghibásodásuk.

Fordult a kocka: a Ferrari az élen, a Mercedes sok időt veszített

Sebastian Vettel maradt az élen a második barcelonai teszt második napján. A Ferrari versenyzője mögött Pierre Gasly (Alpha Tauri) és Lance Stroll (Racing Point) végzett a köridőket tekintve, a legnagyobb távot Nicholas Latifi tette meg a Williamsszel. A Mercedest délelőtt és délután is technikai hiba hátráltatta, Lewis Hamilton például csak 14 körig jutott a tesztnap második négy órájában.

F1: mindenki a Mercedes DAS-trükkjének titkát kutatja

Az első F1-es teszthéten mindenkit elkápráztatott a Mercedes technikai újdonsága, a duplatengelyes kormányrendszer (DAS), amelynek hatásairól egyre több szakember fejti ki véleményét.

F1: a Red Bull a Ferrari elé sorolja magát; a Mercedes altatást szimatol

A Mercedes szakembereinek meggyőződése, hogy az önmagát egyelőre leíró Ferrari altatott az első teszthéten, a másik riválisnál, a Red Bullnál azonban úgy gondolják, valóban gondok lehetnek a maranellóiaknál, s jelenleg előttük járnak.

F1: a Mercedes is motorcserére kényszerült az első teszten

A Mercedes minden tekintetben az élen zárt az első barcelonai teszten, ám mint utóbb kiderült, a németeknél sem ment minden simán, motorcserére kényszerültek.

F1: magabiztos Mercedes, szenvedő Ferrari – avagy ez történt az 1. teszten

Akár a leggyorsabb, akár a legtöbb kört nézzük, a Mercedes kisajátította az első helyet a listán az első kollektív téli teszten. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas együttesen csaknem 500 körig jutott, míg nagy riválisuk, a Ferrari alig lépte át a 350-et. Sebastian Vetteléket több meghibásodás is hátráltatta az első három tesztnapon Barcelonában – cikkünkben összeszedtük a legfontosabb adatokat és történéseket.

F1: Bottas már egy éve tud a Mercedes trükkös kormányáról

A Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas elárulta, már jó ideje tud csapata trükkös megoldásáról, amelyet nehéz lesz lemásolni.

F1: idén használhatja a Mercedes a trükkös kormányát, jövőre már nem

2021-től tilos lesz alkalmazni a Mercedes által az első téli teszten használt DAS-t, vagyis a kéttengelyes kormányzást – jelentette be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA).

A Mercedes a 3. tesztnapot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál

Valtteri Bottas délelőtti körét senkinek sem sikerült felülmúlnia a harmadik barcelonai tesztnap második felében. Bottas mögött ráadásul Lewis Hamilton végzett a köridőket rangsoroló listán, így a Mercedes ismét kisajátította az első két helyet. A Ferrarinál több probléma is előjött a nap folyamán, és Sebastian Vettelnek csak a a tesztelés legvégén sikerült elérnie a 100 megtett kört. A versenyzők közül egyébként Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) volt a legszorgalmasabb.

Videó: meghökkentő technikai újítást mutatott be a Mercedes

Habár még csak második napja tesztelnek az F1-csapatok Barcelonában, könnyen lehet, hogy máris megvan az év egyik látványos technikai újítása. A szemfüles nézők és szakértők Lewis Hamilton belső kamerás felvételét nézve figyeltek fel egy újdonságra.

Dögunalom ellen foszló abroncs, turbóhibrid motor, nézőfogó show

A költségcsökkentési törekvések mellett a rajongók jobb kiszolgálása, a körítés, a műsor felturbózása állt fókuszban a 2010-es évtizedben, amely a pályán előbb Sebastian Vettel, majd Lewis Hamilton sikersorozatát hozta. A Formula–1 70 éves történetét végigkövető, a Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás-mellékletében indított sorozatunk utolsó része.

A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az első kollektív téli teszt nyitó napján Barcelonában. A vb-címvédő csak a nap második felében ült autóba, de sikerült megjavítani csapattársa, Valtteri Bottas délelőtti legjobb idejét, és a két pilóta együttesen a legtöbb kört tette meg az első tesztnapon. A harmadik helyen Sergio Pérez végzett a Racing Pointtal.

F1: Hamiltonék megcélozták a 7. vb-címet – megérkezett az új Mercedes

A Mercedes a közösségi oldalain rántotta le a leplet a 2020-as autójáról, a W11-esről. A csapat pályára is viszi a gépet, hiszen forgatási napot tart Silverstone-ban.