F1: Niki Lauda szájmaszkban térhet vissza a paddockba

A 70. életévét pénteken betöltő Niki Lauda továbbra is keményen dolgozik azon, hogy hamarosan visszatérjen az F1-es paddockba.

F1: észrevétlenül uralta az első kollektív tesztet a Mercedes

Túl vagyunk a 2019-es vb-sorozatot megelőző tesztek első felén – a mezőny négy napon át gyűjthetett minél több adatot az új autókról a barcelonai Circuit de Catalunyán. A leggyorsabb Nico Hülkenberg volt a Renault-val, míg a legtöbb kör Lewis Hamilton nevéhez fűződik. Az ötszörös világbajnok alakulata, a Mercedes ráadásul csapatszinten is kiemelkedően teljesített az utóbbi tekintetben. Nézzük tehát, milyen következtetéseket vonhatunk le a szezont megelőző tesztidény első feléről!

F1: rendíthetetlen küzdő – Niki Lauda 70 éves

Pénteken van a Formula–1 legendája, Niki Lauda hetvenedik születésnapja. A háromszoros világbajnok már többször farkasszemet nézett a halállal.

Hülkenberg a teszthét legjobb idejével zárt az élen az utolsó napon

Bár sokáig úgy tűnt, a szerdai tesztnap után a csütörtökit is behúzza a Toro Rosso, másfél órával a vége előtt Nico Hülkenberg 1:17.393-nál állította meg a stoppert, amivel nemcsak átvette a vezetést, megfutott az első F1-es barcelonai teszt legjobb idejét is. Az enstone-iak azonban nem lehettek maradéktalanul elégedettek, hiszen nem sokkal később megadta magát az RS19-es, előidézve a nap második piros zászlós szakaszát. A nap legszorgalmasabbja ezúttal Antonio Giovinazzi lett, aki 150 kör felett teljesített, míg a Mercedes először futott gyorsabb köröket.

F1: Az idén nehezebb lesz a Ferrari ellen – Hamilton

Lewis Hamilton pontosan tudja, hogy két-három tesztnap eredményei alapján nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az F1-es erőviszonyokról, de ha már megkérdezték, a barcelonai teszten elmondta, nagyobb küzdelemre számít a Ferrari ellen, mint az előző két évben.

Kvjat az utolsó negyedórában robbantott – a Toro Rossóé a 3. tesztnap

Danyiil Kvjat elsőségével ért véget a szerdai nap az első kollektív téli teszten Barcelonában, miután a Toro Rosso orosz versenyzője az utolsó negyedórában javította meg Kimi Räikkönen délelőtt felállított és addig legjobb idejét. A második helyen végül a finn végzett, míg a harmadik Daniel Ricciardo (Renault) lett. A legtöbb kör Räikkönen nevéhez fűződik, ám csapatszinten ismét a Mercedes volt a legszorgosabb.

A Ferrarinál kedden sem volt gyorsabb; kétszer lendült a piros zászló

Az első tesztnap után a másodikon is a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, Charles Leclerc délelőtt futott 1:18.247-es idejét a riválisok már nem tudták megjavítani a délután folyamán. A legszorgalmasabb csapat azonban ezúttal nem a maranellói volt, ezt a címet kedden a Mercedes érdemelte ki. Összesen kétszer lengett a piros zászló, először Alexander Albon, majd Pierre Gasly hibázott, miközben a Haasnál kényszerű csere történt.

Igencsak erősen kezdett a Ferrari, Vettel minden tekintetben az élen

Sebastian Vettel és a Ferrari végzett az élen az első téli kollektív teszt nyitónapján Barcelonában. A német versenyző összesen 169 kört tett meg, így mind a legtöbb, mint a leggyorsabb kört tekintve kiemelkedett a mezőnyből. A második helyen Carlos Sainz Jr. végzett, harmadikként Romain Grosjean zárta a tesztnapot, mely Kimi Räikkönen Alfa Romeójának leállása a miatt a vártánál kicsivel előbb ért véget. A piros zászló összesen négyszer került elő az első napon.

F1: online érkezett a Mercedes idei versenyautója

Silverstone-ban a média képviselőitől és a szurkolóktól elzártan bemutatta idei versenyautóját a Mercedes Formula–1-es csapata. A német istálló a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ névre keresztelt autóval próbálja meg megvédeni egyéni és csapatvilágbajnoki címét, egyszersmind kísérletet tenni arra, hogy beállítsa a Ferrari 1999–2004 közötti rekordját, amikor sorozatban hatszor nyerte meg az olasz istálló a konstruktőri világbajnokságot.

F1: teljesen új festéssel készül a Mercedes? – kép

Bár a címvédő Mercedes hivatalosan csak jövő héten mutatja be a 2019-es versenygépét, már megosztott egy részletet a W10-es kódjelű autójáról. A közösségi felületekre kitett kép alapján pedig nem zárható ki, hogy idén az eddigiektől teljesen eltérő festést kap Lewis Hamilton és Valtteri Bottas Formula–1-es négykerekűje.

F1: a Mercedes is ismertette autóbemutatója időpontját

Február 13-án rántja le a leplet a Mercedes 2019-es autójáról. A bemutató helyszíne a korábbi évekhez hasonlóan Silverstone lesz, azonban ezúttal nem vehetnek részt rajta a szurkolók és a média képviselői.

F1: Rosberg szerint Bottas sokszor bosszanthatja Hamiltont

Nico Rosberg szerint Valtteri Bottasban sokkal több van annál, mint amit az előző F1-es idényben mutatott. Az exversenyző úgy látja, ha Bottas jól kezdi a szezont, sokszor okozhat nehéz pillanatokat Lewis Hamilton számára. Rosberg továbbá Max Verstappenről és a világbajnoki címért folytatott csata felpezsdítéséről is elmondta a véleményét.  

Schumacher nyomdokain – Lewis Hamilton-sorozat, 7. rész

Bár 2016-ban egy peches és zaklatott idény végén lemaradt a vb-címről, Nico Rosberg hirtelen visszavonulása után a brit klasszis egészen kivirágzott. Életében teljes harmóniát teremtve máris Michael Schumacher megdönthetetlennek hitt rekordjait ostromolja.

F1: szponzora nem támogatja tovább a „gyenge” Bottast

Valtteri Bottasszal hosszas együttműködés után szerződést bontott a személyes szponzora, a finn Wihuri. Bár a cég vezetője, Antti Aarnio-Wihuri a döntését azzal indokolta, túl költségessé vált a Formula–1-es szerepvállalás, azt sem titkolta, nem volt elégedett a finn versenyző teljesítményével.

F1: aláírt a Ferrarihoz a Mercedestől távozó német

A Ferrari a Mercedesszel 2018 végén szerződést bontó Pascal Wehrleint szerződtette fejlesztő és tesztpilótának. A 24 éves német a tavaly az Antonio Giovinazzi, Danyiil Kvjat kettős feladatkörét látja el.

F1: Hamilton máris tudja, mi lesz a 2019-es autója gyengesége

Magabiztosan készül a következő idényre Lewis Hamilton. A Mercedes ötszörös világbajnoka szerint a címvédő istálló már a 2019-es autó gyenge pontjával is tisztával van, és amíg egy dolgot nem követ el, addig nincs ok az aggodalomra.

F1: Valtteri pontosan tudja, hol kell lennie jövőre – Wolff

Nagy elvárások elé állította Toto Wollf Valtteri Bottast. Korábbi menedzsere és jelenlegi főnöke szerint azonban a finn pilótában minden megvan ahhoz, hogy legyőzze ötszörös világbajnok csapattársát, Lewis Hamiltont. 

A felnőtté válás útján – Lewis Hamilton-sorozat, 5. rész

Bár 23 évesen aligha volt már gyerek, a brit autóversenyző életében mégis csak azután következtek a zűrös „kamaszévek”. A vb-címet  követően a személyiségkeresés időszaka következett – több balhés epizóddal a pályán és a pályán kívül.

F1: Verstappen odaszólt Bottasnak, nem tartja elég gyorsnak a finnt

A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen bár elismeri, Lewis Hamiltonnak meg kellett küzdeni a világbajnoki címért, úgy véli, csapaton belüli helyzete mégis megkönnyítette a dolgát, hiszen Valtteri Bottas nem elég gyors ahhoz, hogy nyomást helyezzen rá.

A világ tetején – Lewis Hamilton-sorozat, 4. rész

A Formula–1 egén üstökösként jelent meg 2007-ben, és a világot elkápráztatva még az idényzárónak is a vb-címfavoritjaként vágott neki. Noha az utolsó pillanatban drámai körülmények között elbukott, a sors egy évvel később mindenért kárpótolta.