
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Szombati sportműsor: labdarúgó NB I, topligák, kézi BL
Folytatódnak a labdarúgó NB I és a topligák küzdelmei, Németországban Bayern München–Hertha, Spanyolországban Sevilla–Ba...
A 70. életévét pénteken betöltő Niki Lauda továbbra is keményen dolgozik azon, hogy hamarosan visszatérjen az F1-es paddockba.
Túl vagyunk a 2019-es vb-sorozatot megelőző tesztek első felén – a mezőny négy napon át gyűjthetett minél több adatot az új autókról a barcelonai Circuit de Catalunyán. A leggyorsabb Nico Hülkenberg volt a Renault-val, míg a legtöbb kör Lewis Hamilton nevéhez fűződik. Az ötszörös világbajnok alakulata, a Mercedes ráadásul csapatszinten is kiemelkedően teljesített az utóbbi tekintetben. Nézzük tehát, milyen következtetéseket vonhatunk le a szezont megelőző tesztidény első feléről!
Pénteken van a Formula–1 legendája, Niki Lauda hetvenedik születésnapja. A háromszoros világbajnok már többször farkasszemet nézett a halállal.
Bár sokáig úgy tűnt, a szerdai tesztnap után a csütörtökit is behúzza a Toro Rosso, másfél órával a vége előtt Nico Hülkenberg 1:17.393-nál állította meg a stoppert, amivel nemcsak átvette a vezetést, megfutott az első F1-es barcelonai teszt legjobb idejét is. Az enstone-iak azonban nem lehettek maradéktalanul elégedettek, hiszen nem sokkal később megadta magát az RS19-es, előidézve a nap második piros zászlós szakaszát. A nap legszorgalmasabbja ezúttal Antonio Giovinazzi lett, aki 150 kör felett teljesített, míg a Mercedes először futott gyorsabb köröket.
Lewis Hamilton pontosan tudja, hogy két-három tesztnap eredményei alapján nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az F1-es erőviszonyokról, de ha már megkérdezték, a barcelonai teszten elmondta, nagyobb küzdelemre számít a Ferrari ellen, mint az előző két évben.
Danyiil Kvjat elsőségével ért véget a szerdai nap az első kollektív téli teszten Barcelonában, miután a Toro Rosso orosz versenyzője az utolsó negyedórában javította meg Kimi Räikkönen délelőtt felállított és addig legjobb idejét. A második helyen végül a finn végzett, míg a harmadik Daniel Ricciardo (Renault) lett. A legtöbb kör Räikkönen nevéhez fűződik, ám csapatszinten ismét a Mercedes volt a legszorgosabb.
Az első tesztnap után a másodikon is a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, Charles Leclerc délelőtt futott 1:18.247-es idejét a riválisok már nem tudták megjavítani a délután folyamán. A legszorgalmasabb csapat azonban ezúttal nem a maranellói volt, ezt a címet kedden a Mercedes érdemelte ki. Összesen kétszer lengett a piros zászló, először Alexander Albon, majd Pierre Gasly hibázott, miközben a Haasnál kényszerű csere történt.
Sebastian Vettel és a Ferrari végzett az élen az első téli kollektív teszt nyitónapján Barcelonában. A német versenyző összesen 169 kört tett meg, így mind a legtöbb, mint a leggyorsabb kört tekintve kiemelkedett a mezőnyből. A második helyen Carlos Sainz Jr. végzett, harmadikként Romain Grosjean zárta a tesztnapot, mely Kimi Räikkönen Alfa Romeójának leállása a miatt a vártánál kicsivel előbb ért véget. A piros zászló összesen négyszer került elő az első napon.
Silverstone-ban a média képviselőitől és a szurkolóktól elzártan bemutatta idei versenyautóját a Mercedes Formula–1-es csapata. A német istálló a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ névre keresztelt autóval próbálja meg megvédeni egyéni és csapatvilágbajnoki címét, egyszersmind kísérletet tenni arra, hogy beállítsa a Ferrari 1999–2004 közötti rekordját, amikor sorozatban hatszor nyerte meg az olasz istálló a konstruktőri világbajnokságot.
Bár a címvédő Mercedes hivatalosan csak jövő héten mutatja be a 2019-es versenygépét, már megosztott egy részletet a W10-es kódjelű autójáról. A közösségi felületekre kitett kép alapján pedig nem zárható ki, hogy idén az eddigiektől teljesen eltérő festést kap Lewis Hamilton és Valtteri Bottas Formula–1-es négykerekűje.
Február 13-án rántja le a leplet a Mercedes 2019-es autójáról. A bemutató helyszíne a korábbi évekhez hasonlóan Silverstone lesz, azonban ezúttal nem vehetnek részt rajta a szurkolók és a média képviselői.
Nico Rosberg szerint Valtteri Bottasban sokkal több van annál, mint amit az előző F1-es idényben mutatott. Az exversenyző úgy látja, ha Bottas jól kezdi a szezont, sokszor okozhat nehéz pillanatokat Lewis Hamilton számára. Rosberg továbbá Max Verstappenről és a világbajnoki címért folytatott csata felpezsdítéséről is elmondta a véleményét.
Bár 2016-ban egy peches és zaklatott idény végén lemaradt a vb-címről, Nico Rosberg hirtelen visszavonulása után a brit klasszis egészen kivirágzott. Életében teljes harmóniát teremtve máris Michael Schumacher megdönthetetlennek hitt rekordjait ostromolja.
Valtteri Bottasszal hosszas együttműködés után szerződést bontott a személyes szponzora, a finn Wihuri. Bár a cég vezetője, Antti Aarnio-Wihuri a döntését azzal indokolta, túl költségessé vált a Formula–1-es szerepvállalás, azt sem titkolta, nem volt elégedett a finn versenyző teljesítményével.
A Ferrari a Mercedesszel 2018 végén szerződést bontó Pascal Wehrleint szerződtette fejlesztő és tesztpilótának. A 24 éves német a tavaly az Antonio Giovinazzi, Danyiil Kvjat kettős feladatkörét látja el.
Magabiztosan készül a következő idényre Lewis Hamilton. A Mercedes ötszörös világbajnoka szerint a címvédő istálló már a 2019-es autó gyenge pontjával is tisztával van, és amíg egy dolgot nem követ el, addig nincs ok az aggodalomra.
Nagy elvárások elé állította Toto Wollf Valtteri Bottast. Korábbi menedzsere és jelenlegi főnöke szerint azonban a finn pilótában minden megvan ahhoz, hogy legyőzze ötszörös világbajnok csapattársát, Lewis Hamiltont.
Bár 23 évesen aligha volt már gyerek, a brit autóversenyző életében mégis csak azután következtek a zűrös „kamaszévek”. A vb-címet követően a személyiségkeresés időszaka következett – több balhés epizóddal a pályán és a pályán kívül.
A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen bár elismeri, Lewis Hamiltonnak meg kellett küzdeni a világbajnoki címért, úgy véli, csapaton belüli helyzete mégis megkönnyítette a dolgát, hiszen Valtteri Bottas nem elég gyors ahhoz, hogy nyomást helyezzen rá.
A Formula–1 egén üstökösként jelent meg 2007-ben, és a világot elkápráztatva még az idényzárónak is a vb-címfavoritjaként vágott neki. Noha az utolsó pillanatban drámai körülmények között elbukott, a sors egy évvel később mindenért kárpótolta.