Csak Felipe Massa tudott 1:23 percen belüli időt autózni Barcelonában (Fotó: Action Images)

Néhány perccel azután, hogy a Bahreini Nagydíj szervezői bejelentették, későbbre halasztják 2011-es futamukat, így az idény nem Szahírban rajtol március 13-án, hanem két héttel később Melbourne-ben, a Formula–1-es csapatok befejezték a szezon harmadik közös tesztjét Barcelonában.

A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

A korábbi tesztekhez hasonlóan Barcelonában is a záró napon született meg a legjobb időeredmény, ami nem csoda, hiszen napról napra több gumi rakódik le az aszfalton, és javul az autók tapadása. Persze ez a Pirelli esetében cseppet sem olyan egyértelmű, mint korábban a Bridgestone-nál, az olasz gumi ugyanis inkább darálékot hagy maga után az aszfalton, mint homogén réteget – a Pirelli mérnökei szerint ennek a 15 fok alatti hőmérséklet az oka, a melegebb pályákon jobb lesz a helyzet.

A legjobb időeredményt Felipe Massa jegyezte, a Ferrari brazilja ráadásul 121 körével megtett kilométerek tekintetében is a legjobbnak bizonyult. Ezúttal már a McLarennél sem panaszkodhattak, Lewis Hamilton 107 köre az eddigi legjobb teljesítmény volt ezen a téren, igaz, a wokingi istálló még mindig nem tudott valamirevaló munkát végezni a kocsi beállítása terén, ez az utolsó tesztelésre marad.

Erre is a Circuit de Catalunyán kerül sor, erről a csapatok vezetői a hétfői száguldást követően egyeztek meg – a bahreini szervezők ugyanis a verseny mellett értelemszerűen a március 3. és 6. közöttre tervezett teszteléstől is visszaléptek.

A McLaren mellett a Mercedesnek is létfontosságú lesz az utolsó teszt, a német csapat ugyanis Nico Rosberg vasárnapi elsősége ellenére súlyos problémáktól szenved, Michael Schumacher legjobbja négy és félmásodperccel elmaradt Massáétól, 

HAUG: A LEGJOBB TÍZ KÖZÉ SEM ELÉG A MERCEDES
 

Lehangolóan beszélt Norbert Haug, a Mercedes új négykerekűjéről. A szakember szerint az autó jelenleg arra sem elég jó, hogy az első tízbe kerüljön vele Nico Rosberg és Michael Schumacher.

 

 „Az autónk nem elég jó ahhoz, hogy a tízben legyünk vele. Az autó hűtése nem megfelelő, pluszlyukakat kellett létrehozni a kocsin, Nico pedig még ki sem próbálhatta a KERS-t – mondta Haug a német Auto, Motor und Sport magazinnak. – Nagyszabású átalakításokkal készülünk, terveink szerint a hátrányunk nagy részét sikerül majd ledolgozni, és a dobogó közelébe érünk."

 

A W02-es autó a barcelonai jelentések szerint rendkívül instabil, az első légterelője különösen gyengébb a riválisokénál – a szakemberek szerint érthetetlen, miért ragaszkodnak Ross Brawnék a kétlemezes első vezetőszárnyhoz, szemben a riválisokkal, akik háromlemezest használnak.

A tavalyi újoncok sem lehetnek elégedettek, a Hispania már a tesztnap elején elhagyta Barcelonát, míg a Lotus Jarno Trulli reggeli kicsúszása miatt fejezte be idő előtt a száguldást. A Virgin a maga 50 körével még kifejezetten termékeny volt…

FORMULA–1-ES TESZT 
BARCELONA, 4. NAP
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.625 121
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:23.442 69
3. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:23.550 90
4. Nick Heidfeld német Renault 1:23.657 95
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:24.003 107
6. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:24.057 121
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:24.177 64
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.515 74
9. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:26.501 50
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:27.079 114
11. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.992 18
Az eredmények nem hivatalosak