Hamilton szerint Lauda nagyon hiányzik a Mercedesnek (Fotó: AFP)

 

Bár rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton Monacóban, igencsak meg kellett dolgoznia a 25 pontért. A Mercedes ötszörös világbajnokára Max Verstappen sokáig gyakorolt nyomást, így Hamilton alig várta a futam végét. A leintés után az egyik mclarenes versenyével állította párhuzamba a monacói viadalt.

„Számomra egyértelműen ez volt életem legkeményebb versenye – vallotta be a brit. – Nem is tudom, hogy mennyire vagyok elégedett, annyira intenzív volt. Attól tartottam, hogy egyáltalán nem maradt gumim. Azóta nem mentem ennyire elkopott abroncsokon, hogy a McLaren sokáig kint hagyott a pályán Sanghajban, még 2007-ben. Vagy harmincszor majdnem ütköztem, szóval nagyon hálás vagyok, amiért végül nem történt ilyen. A falhoz viszont néhányszor hozzáértem, és örülök, hogy vége van a versenynek. Mindazonáltal a csapat hihetetlen munkát végzett. Az, amit elértünk az első hat futamon, figyelemre méltó. Büszke vagyok, hogy tagja lehetek a gárdának, és remélem, hogy továbbra is jól teljesíthetek.”

Hamilton természetesen Niki Laudáról is szót ejtett. A Mercedes és a teljes Formula–1 több hónapnyi betegség után a hét elején veszítette el a háromszoros világbajnokot.

66. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:12.106
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.118
MÁRCIUS 25., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.265
Időmérő: 1. Hamilton 1:10.166
MÁJUS 26., VASÁRNAP
Futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 9., 20.10 50. Kanadai Nagydíj
Június 23., 15.1060. Francia Nagydíj
Június 30. 15.1032. Osztrák Nagydíj

„Niki mentalitásával harcoltam. Megpróbáltam koncentrált maradni, és büszkévé próbáltam őt tenni. Ez volt a célom egész héten. Nagyon hiányzik nekünk. Hatalmas hatással volt a csapatunkra. Tudom, hogy lenéz ránk, és megemeli a sapkáját” – mondta a brit versenyző.

Ha nem sújtották volna öt másodperces időbüntetéssel Max Verstappent a versenyen, nagy esélye lett volna a győzelemre, hiszen hosszú körökön keresztül, egészen a futam legvégéig keményen támadta Hamiltont az első helyért. Az ötszörös világbajnok végig állta a sarat, és Verstappen előtt ért célba, a holland pedig a büntetése miatt a másodikról a negyedik helyre esett vissza a leintést követően. Bár szorosan ott volt Hamilton mögött, valós előzési kísérlete nemigen volt. A futam hajrájában minden beleadott, csak mert látni szerette volna, hogy mi történik.

„Tudtam a büntetésemről, szóval keményen kellett nyomnom Hamilton ellen – emlékezett vissza Verstappen. – Nagyon lassan ment, ám mivel nyomást gyakoroltam rá, fel kellett gyorsítania. Emiatt fogytak el az abroncsai, és nem nagyon tudott átmenni a kanyarokon. Én sem vezettem jól a kanyarokból kijövet, és emiatt nem tudtam támadást indítani ellene. Mindent megpróbáltam, és a futam végén még jobban mentem az első helyért. Későn akartam fékezni, hogy megnézzem, mi történik. Nem sérült meg az autóm, szóval nem történt baj. A negyedik hely szégyenletes, mert megérdemeltük volna a dobogós helyek valamelyikét, de így is elégedettek lehetünk a hétvégével.”

 


 

Hamilton és Verstappen esetét egyébként vizsgálták a sportfelügyelők, de mivel egyikük versenyére sem volt nagy hatással az apró ütközés, versenyszituációnak nyilvánították a csatát.

A holland büntetése miatt tudott dobogóra állni Sebastian Vettel, aki testközelből látta az esetet, amiért a sportfelügyelők ítéletet hoztak a Red Bull pilótája ellen. A német versenyére jó hatással voltak a bokszutcában történtek, ám elismerte, hogy egyszerűen nem voltak elég gyorsak ezen a hétvégén.

„Nyilván nehéz volt ezt a futamot irányítani. Monacóban bármi megtörténhet, és ma meg is történt – fogalmazott Vettel. – Azt hittem, jól sikerült a kiállásunk, de ezek szerint Maxnak lenyűgözően ment. Persze láttam őt összeérni Bottassszal a bokszutcában, szóval azt gondoltam: ez jó lehetőség lehet a számomra, hogy kihasználjam a defektjét, ami rosszul jött neki. Max büntetése miatt később próbáltunk folyamatosan kellő távolságban maradni. Szenvedtem kicsit a hátsó gumikkal a verseny végén, de azt hiszem, hogy Lewis és Max rosszabb helyzetben volt. Az én abroncsaim egyszerűen nem akartak felmelegedni, ami trükkösé tette a helyzetet. Tudjuk, hogy nem voltunk elég gyorsak a többiekkel összehasonlítva magunkat.”

Valtteri Bottas és Max Verstappen már a rajtnál csatázott egymással, de a kerékcseréjüknél ismét összeakadtak. A Red Bull szerelői nem éppen biztonságosan engedték ki a hollandot (ezért kapta az időbüntetést), aki kemény manőverrel Bottas elé tudott kerülni. A Mercedes versenyzője szerint ez megpecsételte az egész futamát.

„Ez volt a kulcsfontosságú pillanat, és ettől lett a versenyem sokkal nehezebb – vélekedett Bottas. – Valamiért kissé lassú volt a kerékcserém. Ezután Max mellém jött a bokszutcában, pedig előtte még mögöttem állt. Egymás mellett voltunk, én tartottam az irányt, ő viszont jobbra jött. Összeértünk, és én még a falhoz is hozzáértem, mert nem volt elég helyem, ettől pedig defektet kaptam. Akkor azt hittem, visszaesek a mezőny végére, de szerencsére nem veszítettem sok helyet. Egyszerre voltam balszerencsés és szerencsés. Sokkal rosszabbul is végződhetett volna az eset.”

 


 

A Ferrari időmérős bakija után csak a 15. helyről rajtolhatott Charles Leclerc. Bár a hazai pályán versenyző monacóinak az első körökben jól ment a felzárkózás, Nico Hülkenberggel összeakadt, defektet kapott, majd néhány körrel később feladta a versenyt. Leclerc szerint hátulról indulva nem sok esélye volt ezen a helyszínen.

„Nagyon nehéz volt. A verseny előtt is mondtam, hogy sok kockázatot kell vállalnom, és ezt meg is tettük. Az elején élvezetes volt, de sajnos katasztrofálisan végződött. Ez a probléma Monacóval, ha a tizenötödik helyről indulsz, ami egyébként nem a valós tempónknak megfelelő pozíció. Nehéz volt visszavágni a mai napon” – mondta Leclerc.

A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton
brit Mercedes    
2. Sebastian Vettel német Ferrari 2.602 mp h.  
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 3.162 mp h.  
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 5.537 mp h.  
5. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 9.946 mp h.  
6. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 53.454 mp h.  
7. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 54.574 mp h.  
8. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 55.200 mp h.  
9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:00.894 p h.  
10. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:01.034 p h.  
11. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:06.801 p h.  
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.  
13. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
14. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.  
15. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.  
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
17. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
18. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1 kör h.  
19. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 2 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Charles Leclerc monacói Ferrari 16 műszaki hiba
A VB ÁLLÁSA
1. Lewis Hamilton 4 6 6 137
2. Valtteri Bottas 2 6 6 120
3. Sebastian Vettel 3 6 82
4. Max Verstappen 2 6 78
5. Charles Leclerc 1 5 57
6. Pierre Gasly 4 31
7. Carlos Sainz 3 18
8. Kevin Magnussen 2 14
9. Kimi Räikkönen 4 13
10. Lando Norris 2 12
10. Sergio Pérez 2 12
12. Danyiil Kvjat 3 9
13. Daniel Ricciardo 2 8
14. Alexander Albon 3 7
15. Nico Hülkenberg 1 6
16. Lance Stroll 2 4
17. Romain Grosjean 2 2
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 257  
2. Ferrari 139  
3. Red Bull-Honda 110  
4. McLaren-Renault 30  
5. Racing Point-Mercedes 17  
6. Haas-Ferrari 16  
7. Toro Rosso-Honda 16  
8. Renault 14  
9. Alfa Romeo-Ferrari 13  
10. Williams-Mercedes 0