F1: Hamiltonnak a 25 pont sem elég, Binotto nem beszél a versenyzőivel

Vágólapra másolva!
2020.07.12. 19:31
null
Lewis Hamilton 25 ponttal távozhat a Stájer Nagydíjról (Fotó: AFP)
A Mercedes kettős győzelmével ért véget a Formula–1 2020-as idényének második versenye. Lewis Hamilton győzelemre váltotta a rajtelsőségét a Stájer Nagydíjon, mögötte csapattársa, Valtteri Bottas végzett, aki szerint az időmérőn elért eredménye alapján nem sok esélye volt a győzelemre. Az utolsó körben mindkét Racing Point-pilótát maga mögé utasító Lando Norris szerint ez volt élete egyik legjobb versenye, míg a Ferrari csapatfőnöke is elmondta véleményét Charles Leclerc és Sebastian Vettel első körös ütközéséről.

Lewis Hamilton magabiztosan uralta a Stájer GP-t, amelyen sikerült is megszereznie a győzelmet, illetve az azért járó 25 pontot. A hatszoros világbajnok szerette volna, ha egy egységgel többel távozhatna Ausztriából, ám a leggyorsabb körért járó pluszpontról le kellett mondania. Hamilton azonban így is elégedett a spielbergi verseny végkimenetelével.

„Hihetetlenül furcsa ez az év, de jó volt újra itt lenni és versenyezni, főleg ilyen teljesítménnyel – mondta a Mercedes pilótája. – A csapat remek munkát végzett a stratégiát illetően, utána pedig már csak rajtam múlt, hogy összerakjam a dolgokat, távol maradjak a kerékvetőktől, és célba érjek az autóval. A végén próbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de már negyven kör volt a közepes gumikban, szóval nem volt esélyem olyanokkal szemben, akik frissebb abroncsokon voltak.”

1. STÁJER NAGYDÍJ
JÚLIUS 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:04.867
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:03.660
JÚLIUS 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: törölték
Időmérő: 1. Hamilton 1:19.273
JÚLIUS 12., VASÁRNAP
Verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj
Augusztus 9. 16.10A 70. Évforduló Nagydíja

A negyedik pozícióból indulva, a csapattársa mögött 13 másodperccel, a második helyen ért célba Valtteri Bottas. A Mercedes finn versenyzője szerint többek között azért nem szállhatott harcba a győzelemért, mert nem alakult éppen a legfényesebben a szombati időmérője, ráadásul Hamilton sem adott neki lehetőséget a jobb eredményre mondjuk azzal, hogy hibázott volna.

„Lewis indult a pole-ból, és jól is kapta el a rajtot. Kontroll alatt tudta tartani a versenyt, és nem történtek olyan dolgok, mint a múlt hétvégén. Mivel a negyedik helyről indultam, számomra a mai nap a kármentésről szólt. Viszont sok pontot szereztem, amivel továbbra is vezetem az összetettet, szóval ez mégsem olyan rossz. A tegnapi napom nem alakult ideálisan, és ezért nem tudtam ma megszerezni a huszonöt pontot” – vélekedett Bottas.

Egészen a futam hajrájáig sikerült Max Verstappennek tartania a második helyet, de aztán hamar nyilvánvalóvá vált a számára is, hogy nem sok esélye lesz a mögötte érkező Bottasszal szemben. A finn el is vette tőle a pozíciót – bebiztosítva a Mercedes kettős győzelmét.

„Mindent megpróbáltam, de egyszerűen túl lassú volt – mondta a Red Bull teljesítményéről Verstappen. – Olyan keményen nyomtam, amennyire csak tudtam, és amikor Valtteri megpróbált megelőzni, megpróbáltam megnehezíteni a dolgát. Viszont tudtam, hogy úgyis meg fog előzni egy körrel később. Legalább ezt élveztem, mert a futam többi része elég unalmas volt. Jó volt a dobogón állni, de még sok dolgunk van.”

Lando Norris alig egy héttel azt követően, hogy az Osztrák Nagydíjon megszerezte élete első F1-es dobogós helyét – 3. lett –, a Stájer Nagydíjon ötödik helyen végzett, és úgy nyilatkozott: eddigi F1-es karrierjének egyik legjobb versenye volt a Red Bull Ringen futott idei második viadal.

„Nagyon élveztem az egészet, különösen az utolsó néhány kört, illetve a második etapot is nagyon bírtam. Az elsőt kevésbé, ott gyakorlatilag egy DRS-vonattá álltunk össze, és nem igazán tudtunk mit csinálni. Sokkal tovább tudtam a lágy gumikon menni, mint azt terveztük, végül egészen a negyvenötödik körig használhatóak voltak, és ez tökéletesen a kezünkre is játszott, amikor közepesekre váltottunk, mert sokkal jobb volt a tempóm, és a tapadásom, mint a körülöttem lévőknek” – fogalmazott Norris a futamot követően.

„Pérezzel a végén kis szerencsém volt az utolsó kanyarnál, de ezzel együtt is azt mondanám, hogy F1-es karrierem egyik legjobb versenye volt a mai. A versenyek tavaly nem igazán voltak az erősségeim, de a szünetben igyekeztem ezen a téren fejlődni. Várom a következő futamokat is, de ezzel együtt azt hiszem, hogy készen kell állnunk még nehezebb és keményebb hétvégékre” – mondta a 23. F1-es versenyén szereplő fiatal brit.

Sergio Pérezt a nap versenyzőjének választották, miután a 17. helyről rajtolva a 6. helyen végzett. Igaz, ha kicsit szerencsésebb, és nem fut bele egy héten belül másodszor is Alexander Albonba, előrébb is végezhetett volna. Néhány körrel a leintés előtt azonban találkozott a mexikói Racing Pointja a thaiföldi Red Bulljával, aminek következtében a rózsaszínű Mercedes első szárnya megsérült.

„Az autó nagyon jó volt, gyors volt, a stratégiánk remek volt, és közel álltunk a negyedik hely megszerzéséhez – mondta Pérez. – Igyekeztem Albont nyomás alatt tartani, és azt gondolom, nem volt más lehetőségem arra, hogy megelőzzem, mint ahol és amikor megpróbáltam. A kanyar kijáratánál alulkormányzott volt az autó, miközben gyorsult, aztán össze is tört az első szárnyam. Szerencsém volt, hogy csak egy helyet veszítettem emiatt, és végül sikerült a hatodikként beérnem.”

A rajt utáni körök a Ferrari miatt maradhatnak emlékezetesek, Charles Leclerc és Sebastian Vettel ugyanis rögtön a futam legelején összeütközött, ami mindkettőjük versenyének a végét jelentette. Bár Leclerc az eset után nyilvánosan bocsánatot kért Vetteltől, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem akar senkit sem vádolni az ütközésért, ahogyan a szigorú elbeszélgetést sem tartja indokoltnak a pilótákkal.

„Nem hiszem, hogy túl sokat kellene mondanom a versenyzőinknek. Fájdalmas így befejezni egy futamot, ráadásul csupán két kör után – ismerte be Binotto. – Ez volt ennek az amúgy is nagyon rossz hétvégének a lehető legrosszabb befejezése. Viszont úgy érzem, ez nem a megfelelő idő a felelősségre vonásra vagy a vádaskodásra, annak az ideje jött el, hogy összedolgozzunk. A gyárunkban megvannak a megfelelő embereink ahhoz, hogy fejlődjünk.”

Arról, hogy az esettel kapcsolatban mit mondtak a Ferrari versenyzői, itt olvashatnak!

A STÁJER NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.50.683
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 13.719 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 33.698
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 44.400
5. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:01.470
6. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:02.387
7. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:02.453
8. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:02.591
9. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1 kör
10. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1 kör
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör
15. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör
16. George Russell brit Williams-Mercedes 2 kör
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 2 kör
FELADTÁK MEGTETT KÖRÖK
Esteban Ocon francia Renault 25
Charles Leclerc monacói Ferrari 4
Sebastian Vettel német Ferrari 1
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK* PONT
1. Valtteri Bottas 1 2 2 43
2. Lewis Hamilton 1 1 2 37
3. Lando Norris 1 2 1 26
4. Charles Leclerc 1 1 18
5. Sergio Pérez 2 16
6. Max Verstappen 1 1 15
7. Carlos Sainz 2 1 13
8. Alexander Albon 2 12
9. Pierre Gasly 2 6
10. Lance Stroll 1 6
11. Daniel Ricciardo 1 4
11. Esteban Ocon 1 4
13. Antonio Giovinazzi 2 2
14. Danyiil Kvjat 2 1
15. Sebastian Vettel 1 1
*: LEGGYORSABB KÖRÖK
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 80
2. McLaren-Renault 39
3. Red Bull-Honda 27
4. Racing Point-Mercedes 22
5. Ferrari 19
6. Renault 8
7. Alpha Tauri-Honda 7
8. Alfa Romeo-Ferrari 2
9. Williams-Mercedes 0
10. Haas-Ferrari 0

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik