A Mercedes 2018 után idén is kisajátította az első sort a francia pályán (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton hiába tűnt kevésbé magabiztosnak a második és a harmadik szabadedzésen, illetve kellett az utolsó pillanatokban is szerelni az autóját az időmérő előtt, a Mercedesen belül házi csatában sikerült kiegyenlítenie Valtteri Bottas ellen az idén megszerzett pole pozíciók számában.

„Ez nem egy túl egyszerű pálya és Valtteri egész hétvégén gyors volt, így nagyon boldog vagyok, hogy sikerült kihoznom mindent az autóból – kezdte a pályafutása 86. edzéselsőségét jegyző brit. –  Egyre nehezebb és nehezebb megszerezni a pole-t. Valtteri fantasztikus köröket tett össze a tréningeken és az időmérőn is. Határozottan nem érzem magam érinthetetlennek. Erősnek érzem magam, azonban hiába érkezem meg jó formában egy pályára, ha Valtteri előrántja ezeket a köröket. Folyamatosan jobb teljesítményre ösztökél" – beszélt elismerően a csapattársáról. 

Az előző hétvégén szorosabb volt a csata, azonban vannak olyan versenyek, amikor nincs túl nagy nyomás rajtunk a riválisaink által. Csapaton belül azonban sokszor csak tizedek döntenek Valtteri és köztem, így hoznom kell a teljesítményt. Ez a párharc ugyanolyan stresszes, mintha a Ferrarikkal küzdenék" árulta el a címvédő.

60. FRANCIA NAGYDÍJ 
JÚNIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.738
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.937
JÚNIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.159
Időmérő: 1. Hamilton 1:28.319
JÚNIUS 23., VASÁRNAP
Futam: 15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK

Június 30., 15.10

32. Osztrák Nagydíj
Július 14., 15.1070. Brit Nagydíj
Július 28., 15.1064. Német Nagydíj

A Mercedes újabb első sorát tehát Bottas tette teljessé, a német gárda 65. alkalommal zárt ilyen domináns időmérőt.

„A végén Lewis jobb köröket rakott össze és megérdemelten szerezte meg a pole-t. Én jó első kört teljesítettem, azonban a szélirány megváltozott a kvalifikáció során. A 8-as és a 9-es kanyarban egész hétvégén szenvedtem egy kicsit, aztán találtam pár jó ívet is, azonban miután megváltozott a szélirány, ezek sem működtek. Viszont ezek nem jelentettek túl nagy különbséget" –  emelte ki a finn, majd a második próbálkozásáról is szót ejtett.

„A második körömön aztán nem voltam túl szerencsés, mivel nem volt senki előttem, így az egyenesekben nem tudtam szélárnyékot elcsípni és sok időt vesztettem. Úgy vélem, a rajt lesz a kulcs, így leginkább erre fókuszálok" – tette hozzá az egyéni vb-összetett második helyezettje. 

A harmadik Charles Leclerc lett, aki egész hétvégén magabiztosabbnak tűnt csapaton belül, és egyedül zárt 1 másodpercen belül a Mercedesekhez képest.  

„Elégedett vagyok a körömmel, azonban sajnos ezúttal ez nem volt elég.Továbbra is keményen kell nyomnunk, biztos vagyok benne, hogy egy ponton csökkentjük a hátrányunkat. Most viszont ez volt a lehető legjobb helyezés, amit elérhettünk. Remélhetőleg jó versenyünk lesz" – mondta a monacói.

A McLaren ellenben remek hétvégét tudhat eddig maga mögött a Paul Ricard-on, Lando Norris vezérletével az ötödik és a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn. 

„Csapatként nagyon jól teljesítettünk. Tudtam, hogy nem lesz egyszerű, de végül azok előtt végeztünk, akik előtt kellett. Úgy hallottam, a Renault azt a pletykát terjeszti, hogy titkos fejlesztést hoztunk, ám valójában mi sem számítottunk ilyen jó produkcióra. A versenyen azonban nehezebb lesz" – mondta a brit.

Sebastian Vettel eközben a harmadik szakaszban először a felváltásra panaszkodott, amiért el is engedte a körét, majd végül a McLareneket sem tudta megelőzni, így a hetedik helyről rajtolhat el a futamon. 

„Nem tudom, pontosan mi történt, de annyi lendületet vesztettem, hogy már nem volt értelme befejezni a kört. Nem ez volt a legjobb időmérőm. Hullámzó volt: egyszer nagyon jól éreztem magam a kocsiban, máskor nem éppen. Nyilván a végén nem hoztam ki az autóból a maximumot, ami nem túl jó érzés, azonban nem volt túl egyszerű, bizonyos körök alatt volt tapadásom, aztán nem. Jobb lett volna, ha nem a Q3-ban történik ez" – magyarázta a német pilóta, majd azt is megosztotta, hogy nem váltak be a Ferrari Franciaországba hozott fejlesztései. 

„A legtöbbet nem is használtuk, nem erre számítottunk. A versenytempónk mindazonáltal jó, a Mercedes viszont túl messze van, így leginkább a Red Bullokkal fogunk csatázni" – tekintett előre a vasárnap 15 óra 10 perckor kezdődő versenyre.  

Az időmérőt követően két esetet is vizsgáltak a sportfelügyelők, ám egyik sem zárult büntetéssel. 

 FRANCIA NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Lewis HamiltonbritMercedes1:28.319átlag: 238.127 km/ó
2.Valtteri BottasfinnMercedes1:28.6050.286 mp h.
3.Charles LeclercmonacóiFerrari1:28.9650.646
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:29.4091.090
5.Lando NorrisbritMcLaren-Renault1:29.4181.099
6.Carlos SainzspanyolMcLaren-Renault1:29.5221.203
7.Sebastian VettelnémetFerrari1:29.7991.480
8.Daniel RicciardoausztrálRenault1:29.9181.599
9.Pierre GaslyfranciaRed Bull-Honda1:30.1841.865
10.Antonio GiovinazziolaszAlfa Romeo-Ferrari1:33.4205.101
11.Alexander AlbonthaiföldiToro Rosso-Honda1:30.4611.024
12.Kimi RäikkönenfinnAlfa Romeo-Ferrari1:30.5331.096
13.Nico HülkenbergnémetRenault1:30.5441.107
14.Sergio PérezmexikóiRacing Point-Mercedes1:30.7381.301
15.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:31.4402.003
16.Danyiil Kvjat*oroszToro Rosso-Honda1:31.5641.014
17.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:31.6261.076
18.Lance StrollkanadaiRacing Point-Mercedes1:31.7261.176
19.George RussellbritWilliams-Mercedes1:32.7892.239
20.Robert KubicalengyelWilliams-Mercedes1:33.2052.655
* a mezőny végéről rajtol a hajtóegységek cseréje miatt 
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ2. SZAKASZ
1.Bottas1:30.5501.Bottas1:29.437
2.Hamilton1:30.6092.Vettel1:29.506
3.Leclerc1:30.6473.Hamilton1:29.520
4.Hülkenberg1:30.8654.Leclerc1:29.699
5.Ricciardo1:30.9545.Norris1:30.019
6.Pérez1:30.9646.Verstappen1:30.099
7.Räikkönen1:30.9727.Sainz1:30.319
8.Norris1:30.9898.Ricciardo1:30.369
9.Sainz1:31.0739.Giovinazzi1:30.408
10.Vettel1:31.07510.Gasly1:30.421
11.Gasly1:31.152