Az új motornak nagyobb a teljesítménye és megbízhatóbb is (Fotó: AFP)

 

64. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP
Futam: 15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 8., 15.10
70. Olasz Nagydíj
Szeptember 22., 14.10
12. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj

Mint arról beszámoltunk, a Honda idénybeli negyedik specifikációjú motorját veti be a hét végi Belga Nagydíjon, amiért a Toro Rosso pilótája, Danyiil Kvjat, illetve a Red Bullhoz előléptetett Alexander Albon csak a mezőny végéről kezdheti meg a vasárnapi versenyt.

A japán motorbeszállítóhoz hasonlóan döntött a Mercedes is, igaz, a németek csupán a második továbbfejlesztett erőforrásukat fogják használni az idei kiírásban, az új hajtóegységeket pedig a gyári csapat versenyzői mellett a Racing Point és a Williams párosa is meg fogja kapni.

Büntetéstől egyedül Lance Strollnak kell tartania, a kanadai autójában még a montreali szabadedzésen mondta fel a szolgálatot az akkor bevetett új Mercedes-erőforrás, így egy újabb cserével már átlépné a megengedett hajtóegység-mennyiséget.

A címvédő gárda csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, a nyári szünetben kemény munkálatok folytak a gyárban, hogy elkészüljenek a nagyobb teljesítményű és megbízhatóbb erőforrásukkal, amelynek bevetésével, bár várhattak volna, mégis úgy vélik, érdemes már Spában az új hajtóegységeikkel versenyezniük.

A két motorgyártó időzítése egyébként teljesen érthető, hiszen a versenynaptár két azon pályáján folytatódik a 2019-es vb, amelyen igazán kidomborodnak a motorok közötti különbségek, a hosszú egyenesek pedig jó tesztet jelentenek az új erőforrásoknak. A hírek szerint így hozzájuk hasonlóan a Ferrari is friss motorelemekkel készül a hétvégére.