Üres pályák, zuhanó részvények, csökkenő bevételek – drasztikus lépések kellenek a csapatok életben tartásához (Fotó: AFP)

A Liberty Media részvényeinek értéke négy hét alatt 46 dollárról 18 dollárra zuhantak vissza, miután kiesett az Ausztrál, a Bahreini, a Kínai és a Vietnámi Nagydíj jogdíjaiból származó 150 millió dolláros bevétel. Ezen felül a tévétársaságoktól származó bevétel is kiesik, az F1-es csapatok arányosan kevesebb pénzt kapnak, ami többüket nehéz anyagi helyzetbe sodorja, nem beszélve arról, hogy a szponzorok is csak azt követően fizetnek, hogy a nagydíjakat megtartották.

A kis csapatok kevesebb pénzből gazdálkodnak, a nagyobbaknak több dolgozók kell eltartaniuk, senki sem jár rosszabbul vagy jobban, mint a másik.

A csapatok vezető rendszeresen tartanak online konferenciákat, és a német Auto Motor und Sport értesülései szerint a legutóbbi alkalommal a tízből kilenc istálló támogatta, hogy a 2020-as autók több alkotóelemét az első megtartandó versenyen „befagyasszák”, és a 2021-es idény végéig azokat használják – nagyjából csak aerodinamikai fejlesztéseket engedélyeznének. A 2021-re tervezett szabálymódosításokat így 2022-re halasztanák – kivéve a 175 millió dolláros költségvetési plafon bevezetését, amely most minden csapat érdeke.

Ezzel lábalhatnának ki a koronavírus okozta nehéz helyzetből.

Egyedül a Ferrari nem ment bele a tervezetbe, az olaszok gondolkodási időt kértek, mert már bezárták a gyárukat, és nem tudják, meddig nem indíthatják újra.

A csapatok és a sportág érdeke, hogy a lehető legtöbb futamot megtartsák, így nem elképzelhetetlen, hogy akár 2021 januárjáig tartana a 2020-as idény – írja a német szaklap.

A szabálymódosítások halasztásáról jövő héten születhet hivatalos döntés.