Egyelőre minden fronton vezetnek a Ferrarik – de van mit kijavítaniuk (Fotó: Reuters)
Egyelőre minden fronton vezetnek a Ferrarik – de van mit kijavítaniuk (Fotó: Reuters)

„Ott vagyunk a legjobbak között, gyorsak és erősek vagyunk, de biztosnak kell lennünk abban, hogy kezelni tudjuk a problémákat. Sajnos ez a hétvége sikerült eddig a legrosszabbul, és ebben két tényező játszott szerepet" – nyilatkozta Domenicali.

„Egyrészt sajnos nem voltunk elég megbízhatóak, másrészt pedig a gyenge eredmények a rossz időmérő rovására is írhatóak, mert ha a két autónk a 19. és a 21. helyről indul, akkor a futamon már csoda kell..." – tette hozzá.

A csapatvezető elmondta: valószínűleg más jellegű motorproblémái voltak Alonsónak és a Sauber-istállónak.

„Aggasztó, ha a motor nem eléggé megbízható, így arra kell törekednünk, hogy ezeket a gondokat minél hamarabb megoldjuk. Egyelőre nem tudjuk, mi okozta Fernando nehézségeit, és nem kaptunk elemzést a Sauberekkel történtekről sem. A rendelkezésemre álló információk alapján csak annyit mondhatok, hogy valószínűleg két különböző probléma áll fenn."

Domenicali (ön)kritikát is gyakorolt az időmérő bakijával kapcsolatban – a Ferrarik a saját időjárás-jelentésük „áldozatai" lettek.

KATTINTSON A 2010-ES ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

„Ami szombaton történt, az elfogadhatatlan, és ezt meg is beszéltük csapaton belül. Nem szükséges felesleges kockázatot vállalnunk, akkor sem, ha a többi nagycsapat megteszi ezt. Ezt a leckét megtanultuk most... Következő lépésként a fejlesztésekre kell koncentrálnunk, mert azt várom a riválisoktól, hogy hamarosan előrukkolnak néhány új húzással" – mondta.

Problémák ide, megbízhatósági gondok oda, a Ferrari nem lehet elégedetlen az idénykezdettel: a pilóták világbajnokságában Felipe Massa vezet 39 ponttal, és a konstruktőrök között is a Scuderia áll az élen 76-tal. Folytatás április közepén, a Kínai Nagydíjon.

 MALAJZIAI NAGYDÍJ 2010
Összefoglaló a futamról
Nyilatkozatok
Képgaléria