A tél közepén is gőzerővel halad a Hungaroring átépítése

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2024.01.26. 10:02
A tél közepén is gőzerővel halad a Hungaroring átépítése (Fotó: Hungaroring)
A téli hónapokban nemcsak az F1-es csapatok dolgoznak feszített tempóban idei autójukon, a Hungaroringen is gőzerővel zajlik a munka, hogy 2026-ra teljesen megújuljon a létesítmény.

Hiába a tél és a hideg, a Hungaroringen ebben az időszakban sem áll meg a tavaly elkezdett gigantikus felújítási munka, így a versenyautók helyett most a munkagépek zúgása hallatszik a létesítményben. Az átépítés jelenleg zajló első ütemében az átfogó közműfejlesztések mellett vadonatúj vezetékrendszert is telepítenek, de a külső szemlélőnek a leglátványosabb újdonság az egy évvel ezelőtthöz képest, hogy máris áll a főbejárathoz tervezett irodaház váza.

Ez is mutatja, milyen gyorsan zajlik az építkezés, és a feszített tempóra valóban szükség van, hiszen 2026-ra úgy kell teljesen új köntösbe öltöztetni a Hungaroringet, hogy közben két Magyar Nagydíjat is gördülékenyen kell megrendezni – nem kis kihívás. Mindenesetre jó látni, hogy sok-sok év tervezése és ígérete után a szemünk előtt ölt formát a pálya új főbejárata, miközben a létesítmény belsejében is javában folyik a rekonstrukció.

A tervek szerint két év múlva, 2026-ra fejeződik be a felújítás a Hungaroringen, miközben két Magyar Nagydíjat is gördülékenyen kívánnak megrendezni rajta (Fotó: Hungaroring)

A drónfelvételeken jól látszik, hogy a paddock későbbi kiszélesítése és alátámasztása érdekében már felmarták az aszfaltot az eddigi alsó parkoló helyén, a garázsok mögötti területre pedig megérkeztek a munkagépek, és épp állítják fel az első toronydarut. A Hungaroring számításai alapján már a fejlesztés első ütemében húszezer köbméter földet mozgattak meg, ötezer köbméter betont bontottak el, körülbelül nyolcszáz cölöpöt fúrtak le, valamint összesen 345 348 kiló betonacélt szállítottak a létesítmény területére. Viszonyításképpen utóbbi nagyságrendileg megegyezik egy Boeing 747-es utasszállító repülőgép tömegével.

Döbbenetes számok ezek, főleg annak tükrében, hogy a modernizáció csak az idei Magyar Nagydíj után, ősszel vesz igazán nagy lendületet. Akkor kezdődik ugyanis a felújítás második üteme, amelynek keretében ledózerolják a cél­egyenes melletti teljes főépületet a garázsokkal és minden kiegészítőelemmel együtt. A bontás után elkezdődik egy korszerű, gazdaságosan üzemeltethető, minden sportszakmai igénynek megfelelő főépület építése, az elavult, szűkös garázsokat pedig vadonatújak váltják fel.

Eddig minden a terv szerint halad, ezért a Hungaroringnél optimisták, hogy az őszi második szakasz kezdetéig az összes szükséges munkálatot el tudják végezni.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik