F1: Sainz reménykedik, Leclerc a szélárnyék miatt panaszkodik

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2023.09.02. 19:20
null
Nincs egy véleményen Carlos Sainz Jr. és Charles Leclerc a monzai időmérő után (Fotó: AFP)
Carlos Sainz Jr. szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es Olasz Nagydíj időmérőjén. A Ferrari versenyzője természetesen örül, amiért csapata hazai közönsége előtt érte el ezt a sikert, és reméli, lesz esélyük Max Verstappen ellen a monzai futamon. A kétszeres világbajnok egyébként visszafogottan nyilatkozott a kvalifikációt követően, Charles Leclerc azonban szóvá tette, hogy némi szélárnyékkal előrébb végezhetett volna. George Russell örül, amiért visszatért a szezon eleji formájához, és a második sorról ezúttal lemaradó Alexander Albon sem csalódott túlságosan.

 

Már a pénteki szabadedzéseken erősnek tűnt a Ferrari, s Carlos Sainz Jr. végül a háromból két tréninget az élen zárt. A spanyol versenyző az időmérőn is jó tempót mutatott, majd a Q3 végén a csapattársa mellett Max Verstappennél is jobb időt autózott, aminek köszönhetően az első rajtkockából vághat neki a Ferrari hazai futamának.

„Ez egy kemény időmérő volt, különösen a harmadik szakasza, amikor hárman mentünk a pole-ért – összegzett Sainz. – A határon autóztunk, és az utolsó köröm előtt tudtam, hogy némi plusz időhöz juthatok az Ascariban és a Parabolicában. Erre mentem rá, és végül bejött, hiszen nagyon keményen nyomtam az utolsó körömben. Az első számú célunk az, hogy dobogón végezzünk holnap, és mindent beleadok majd, hogy megtartsam az első helyet. Jól kell rajtolnom, és jól kell sikerülnie az első etapnak, aztán meglátjuk, harcba szállhatunk-e Maxszal. A hosszú etapokon erősebbnek tűnik nálunk, de minden tőlem telhetőt megteszek holnap.”

74. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:22.657
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.355
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.912
Időmérő: 1. Sainz 1:20.294
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 17., 14.00Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Szeptember 24., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 8., 19.00Katari Nagydíj, Loszaíl

Monzában is az élen nyitott Max Verstappen, a Ferrariról azonban hamar kiderült, hogy méltó ellenfele lehet a Red Bullnak ezen a hétvégén, s a kétszeres világbajnok végül alul is maradt az időmérőn a maranellóiak egyik versenyzőjével szemben.

„Sikerült előrelépnünk a tegnapi naphoz képest. Már jól látható, hogy az összes időmérőn közel vagyunk egymáshoz, ezért örülök, hogy a második helyen végeztem ma. Megpróbáljuk megnyerni a versenyt, és általában nekünk van a leggyorsabb autónk, de előbb kiélvezzük a mai napot, csak utána foglalkozunk azzal, mi lesz holnap” – mondta Verstappen, akit az olasz szurkolók kifütyültek a kvalifikáció leintését követően.

Charles Leclerc egész hétvégén kisebb lemaradásban volt Sainzhoz képest, s bár úgy érzi, az időmérőre sikerült visszazárkóznia, némi segítség jól jött volna neki a csapattársától. A hangulatra azonban neki sem volt panasza Monzában.

„Csakis jól érezhetem magam a rajongók miatt, pedig az én időmérőmet nézve kissé csalódott lehetek – vélekedik a monacói. – Természetesen én szerettem volna az első helyen végezni, végül ez Carlosnak sikerült, de ez jó a Ferrari számára. Egész hétvégén nagyszerű munkát végzett, miközben én kissé szenvedtem a szabadedzéseken. Az időmérőn sikerült mindent összeraknom, és ennek nagyon örültem, viszont a Q3-ban nem kaptam szélárnyékot, ami legalább egy pozíciómba került. Ilyen az élet, ám elégedettnek kell lennünk, különösen nekem, ha azt nézzük, mennyire szenvedtem eddig ezen a hétvégén.”

EZÉRT NEM BÜNTETTÉK A FERRARIT
Monzában megszokott jelenet, ahogy az időmérőn a mezőny feltorlódik annak érdekében, hogy minél jobb helyről kezdje meg mindenki a gyors körét. Ezt elkerülvén a sportfelügyelők 1:41.000-ban határozták meg azt időt, amelynél lassabban nem mehet egyik pilóta sem a két biztonsági autós vonal között, ellenkező esetben akár büntetést is kaphatnak. Sainz és Leclerc azonban nem tartott ezt az időt a Q1-ben, amiért vizsgálatot indítottak ellenük, azonban végül nem büntették meg őket. Az indoklás szerint azért döntöttek így, mert mindketten érthető okból lassítottak le, amikor maguk elé akarták engedni több pilótatársukat.

A második sorból vághat neki a monzai futamnak George Russell, aki szerint ennél jobb eredménnyel aligha zárhatták volna az olaszországi kvalifikációt. A Mercedes pilótája ráadásul kimondottan örül annak, hogy sikerült visszatalálnia a helyes útra.

„Visszatértünk az alapokhoz – mondta Russell. – Jól sikerült az újraindításunk, és újra azon a szinten vagyok, ahol az első hat versenyen voltam, pedig a nyári szünet előtt kicsit visszaesett a teljesítményem. A negyedik hely volt a maximum, amit elérhettünk ma. Ha mindenképp a pole-ra hajtottunk volna, és emiatt próbáltam volna további három tizedmásodpercet találni, a kavicságyban kötöttem volna ki. Úgy érzem, a versenytempónk jó, és a gumik szemcsésedése sem tűnik túl nagynak. A karcsú első szárnyak miatt az előzés még DRS-sel sem annyira könnyű. Mindössze egy-két tizedmásodpercet nyerünk ilyenkor, szóval kellően gyorsnak kell majd lennünk a bokszkiállások környékén. Arra számítok, hogy jobban bánok majd a gumikkal, mint a ferrarisok, szóval jó esélyem lesz, ha kellően jól sikerülnek a kerékcserék és valami kissé eltérőt találunk ki a futamra.”

Igen erős teljesítményt nyújt a Williams az utóbbi hetekben, s különösen Alexander Albon jelent olykor pozitív meglepetést az időmérőkön vagy a futamokon. A thaiföldi versenyző ezúttal is könnyen bejutott a Q3-ba, ám a legnagyobb célját végül nem sikerült elérnie.

„Eddig nagyon jól alakul a hétvégém, de kicsit csalódott vagyok, hiszen a Q1-ben és a Q2-ben kicsit erősebbnek tűntünk – árulta el Albon. – Végső soron elégedett vagyok a köreimmel, viszont nem voltak elég jók a top öthöz, pedig ez volt a célunk. Bár pénteken nem volt tökéletes a tempónk, ráadásul szemcsésedéssel küzdöttünk, az autónkat az első edzéstől kezdve jónak érzem.”

OLASZ NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:20.294 átlag: 259.730 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda RBPT 1:20.307 0.013
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:20.361 0.067
4. George Russell brit Mercedes 1:20.671 0.377
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda RBPT 1:20.688 0.394
6. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:20.760 0.466
7. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:20.785 0.491
8. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.820 0.526
9. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:20.979 0.685
10. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:21.417 1.123
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda RBPT 1:21.594 0.657
12. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda RBPT 1:21.758 0.821
13. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:21.776 0.839
14. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:21.940 1.003
15. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:21.944 1.007
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:22.390 0.817
17. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:22.545 0.972
18. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:22.548 0.975
19. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:22.592 1.019
20. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:22.860 1.287
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Verstappen 1:21.573 1. Verstappen 1:20.937
2. Albon 1:21.661 2. Leclerc 1:20.977
3. Leclerc 1:21.788 3. Sainz 1:20.991
4. Cunoda 1:21.852 4. Pérez 1:21.240
5. Pérez 1:21.911 5. Albon 1:21.272
6. Sargeant 1:21.930 6. Hamilton 1:21.369
7. Sainz 1:21.965 7. Russell 1:21.382
8. Hamilton 1:21.977 8. Piastri 1:21.527
9. Norris 1:21.995 9. Alonso 1:21.543
10. Alonso 1:22.043 10. Norris 1:21.581
11. Piastri 1:22.106 11. Cunoda 1:21.594
12. Lawson 1:22.112 12. Lawson 1:21.758
13. Russell 1:22.148 13. Hülkenberg 1:21.776
14. Bottas 1:22.249 14. Bottas 1:21.940
15. Hülkenberg 1:22.343 15. Sargeant 1:21.944
16. Csou 1:22.390
17. Gasly 1:22.545
18. Ocon 1:22.548
19. Magnussen 1:22.592
20. Stroll 1:22.860

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik