Mick Schumachernek az esős edzésen jobban ment, mint a száraz versenyen

A Formula–2 pénteki esős időmérőjén az egyéni bajnokságot 31 ponttal vezető Nyck de Vries szerezte meg a pole pozíciót, aki egyedüliként ment 1:50 alá. Mögötte Luca Ghiotto végzett, míg az immár száraz pályán kezdődő szombati első verseny rajtját Nicholas Latifi és Mick Schumacher várhatta a második sorból a Hungaroringen.

Latifi remek rajtot vett és már az első kanyar féktávján az élre állt, miután a pole-ból rajtoló De Vries elmérte a féktávot és elfékezte a gumijait. Ghiotto eközben a harmadik helyre esett vissza, Schumacher pedig megtartotta a rajtpozícióját. A mezőny komoly gond nélkül eljött, ám nem kellett sokat várni az első sárga zászlós szakaszra.

Az ötödik helyről induló Louis Delétraz alatt adta meg magát az autó, a svájci fehér füstöt húzva maga után parkolta le a Carlint az 1-es kanyarnál. A korlátozás nem tartott sokáig, majd a második pozícióban haladó De Vries a 7. körben állt ki kerékcserére és a 17. pozícióban tért vissza a pályára. A következő körben aztán az élmezőny nagy része követte a hollandot, és Schumacher Jack Aitken mögé sorolt be, vagyis a kiállással egy pozíciót vesztett a német.

Az élen álló Latifi további egy kört várt, ám sikerült visszatérnie az éppen a verseny leggyorsabb körét jegyző De Vries elé, miközben Schumacher Ghiottóval csatázott a 9–10. helyen. Azonban míg az olasz előzött, a német Juan Manuel Correát kapa meg maga elé, akire gyorsan felzárkózott. A Prema német versenyzője végül az 1-es kanyarban a külső íven ment el a Charouz pilótája mellett. 

Nem sokkal később virtuális biztonsági autós szakasz következett – Arjun Maini volt kénytelen félrehúzódni a 4-es kanyarnál a kocsija meghibásodása miatt. A korlátozás egészen a 22. körig tartott, a zöld jelzést követően pedig Schumacher azonnal vesztett egy pozíciót, a versenyben maradt Carlin-pilóta, Macusita Nobuharu hagyta le a premást. 

A 27. körben Jordan King és Anthoine Hubert nem volt még túl a kerékcserén – előbbi az élen, utóbbi a harmadik pozícióban haladt, ám egy körrel később mindketten a boksz felé vették az irányt, így Latifi  visszaállt az élre, míg mögötte De Vries, Aitken, Ghiotto és Macusita egészítette ki az első ötös sorát Schumacher előtt.

A német nem is az előtte lévőkkel volt elfoglalva, hiszen az F1-es McLaren tesztpilótája, Sérgio Sette Camara kezdte támadni, aki az 1-es kanyar féktávján meg is előzte Schumachert. A premás ezt követően sem lélegezhetett fel, ugyanis a pár körrel korábban kiálló King nagy tempóban kezdte meg a felzárkózást a friss abroncsokon.

A brit rövidesen meg is előzte Schumachert és Macusitát is, majd komoly csatába kezdett a 4–5. pozícióban haladó Ghiottóval és Sette Camarával, ám újabb előzés már nem történhetett. Két körrel a vége előtt ugyanis bejött a biztonsági autó, miután Ralph Boschung alatt elfüstölt a Trident.

A versenyt végül nem is indították újra, így Latifit a safety car mögött intette le elsőként a kockás zászló. Mögötte De Vries, Aitken, Ghiotto, Sette Camara, King, Macusita, Schumacher, Csou Kuan-jü és Callum Ilott zárta a top 10-et.

A második versenyt vasárnap 11 óra 25 perckor rendezik meg.