„Fontos, hogy minden részletre fény derüljön” – mondta kedden a DTM ernyőszervezeteként működő ITR egyik szóvivője.

Hozzátette: a történteket fel kell dolgozni, le kell vonni belőlük a következtetéseket, és a jövőre nézve meg kell tenni a szükséges lépéseket. Ahogy fogalmazott: a pilóták és a kiszolgáló személyzet tagjai extrém helyzetbe kerültek vasárnap.

A viadal elején hirtelen nyári zápor zúdult a pályára, így a versenyzők kimentek az esőgumikért. A bokszutcában azonban a rendkívül csúszóssá váló, a pálya borításától eltérő beton miatt megnőtt a féktáv, három autó is nekicsapódott a falnak.

A balesetveszély miatt félbe kellett szakítani a versenyt, amely mintegy 15 perc után folytatódott. Az eset közben – a szervezők közlése alapján – hét személy megsérült, köztük egy magyar sportbíró súlyosan, miután az egyik autó a falnak szorította.

A DTM első körben a három pilótát tette felelőssé, utólag ki is zárta a versenyből Lucas Auert, Bruno Spenglert és Edoardo Mortarát.

„Ha valaki egy városban a vizes macskakövön ötvennel haladva nem tud fékezni, és balesetet okoz, nem a város a felelős, hanem az autóvezető, aki nem jól mérte fel a körülményeket” – állt a DTM magyarázatában, azt is hozzátéve, hogy az FIA legutóbb 2015-ben ellenőrizte és homologizálta a pályát.

A tavaly ugyanitt F1-es futamon induló Paul di Resta megjegyezte, bölcs dolog lenne, ha a Hungaroring bokszutcájában a betonozott részt aszfaltborításra cserélnék.