F1: a Pirelli egyik munkatársa is elkapta a koronavírust

A Formula–1 abroncsgyártója, a Pirelli megerősítette, hogy az egyik munkatársának koronavírustesztje pozitív lett.

F1: több száz nullkilométeres abroncsot „pazaroltak el”

Az Ausztrál Nagydíj törlése miatt az összes F1-es gumi kárba veszett, amelyet a Pirelli nemcsak elszállított Melbourne-be, hanem fel is szerelte a felnikre. Ezeket ugyanis nem lehet újra használni.

F1: egyhangúlag leszavazták a Pirelli új gumiját, marad a 2019-es

A Formula–1-es istállók egyhangúlag leszavazták a Pirelli 2020-as gumifajtáját, így a következő szezonban sem változik a gumi összetétele.

F1: a tavalyi gumik visszahozásáról tárgyaltak a csapatok

A Formula–1-es csapatok az Osztrák Nagydíj péntekjén tartottak megbeszélést az FIA-val és a Pirellivel a 2018-as gumik visszahozásáról, ám nem szavazott elegendő gárda a változtatás mellett.

F1: a Ferrari főnöke a gumikban látja a visszaesés okát

Az F1-es istálló magyarázatai alapján Monte-Carlóban megpróbáltunk utánajárni, mi okozza a Ferrari óriási visszaesését idén a Mercedeshez képest. Mattia Binotto csapatfőnök az új gumikban látja a problémát, de a koncepcionális hiba sem zárható ki.

F1: gondok a gumikkal? A Pirelli és a Haas egymásra mutogat

A Pirelli abroncsainak tulajdonítják a futamokon jelentkező gyengélkedésüket a Haasnál, ám Mario Isola, a hivatalos gumiszállító versenyigazgatója szerint az amerikai istállónak a saját autóján kell szétnéznie, ha választ akar kapni arra, hogy miért szenved a versenyek hajrájában.

F1: a Pirelli elárulta, hogyan jelölik az idei teszten a gumikat

Az elmúlt években tapasztalt gumikáosz után a Pirelli úgy döntött, jelentősen leegyszerűsíti a 2019-es szezon során használandó gumikeverékek jelölését. Az idény versenyei során csupán három keverékből választhatnak majd a csapatok, amelyeket mindig fehér (kemény), sárga (közepes) és piros (lágy) színekkel jelölnek. A szezon előtti és idényközi tesztek során azonban további két keveréket is használhatnak majd a csapatok, s a Pirelli most előállt az ötlettel, miképpen jelöli majd ezeket az abroncsokat.

F1: Leclerc Vettelnél is jobb időt ment és az élen zárt Abu-Dzabiban

Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak az Abu-Dzabiban megrendezett kétnapos Formula–1-es teszt második napján, a monacói ráadásul megjavította Sebastian Vettel keddi idejét is. Carlos Sainz Jr. eközben bemutatkozott a McLarennél, míg Danyiil Kvjat is megkezdte újra a munkát a Toro Rossóval. A Williamsnél ezúttal George Russell autózott jobb időt a Yas Marina Circuiten.

F1: Räikkönen már Sauberrel köröz; Stroll a Force India színeiben

A múlt hétvégi szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után az F1-es csapatok nem hagyták el a helyszínt, hiszen a Yas Marina Circuiten tesztelik két napon keresztül a Pirelli 2019-es keverékeit. Ez pedig jó lehetőséget biztosított több pilóta számára is, hogy megkezdhesse a munkát a jövő évi alakulatánál.

F1: jövőre eltűnik a szivárvány – így jelölik a gumikat

A Formula–1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli 2019-re nemcsak az abroncsok elnevezésén, hanem azok megjelölésén is egyszerűsíteni kíván, aminek értelmében minden versenyhétvégén három keverék – lágy, közepes és kemény – lesz elérhető, ami három színt – piros, citromsárga és fehér – is jelent a jelenlegi hét helyett.

F1: Häkkinen gumiháborúval tenné izgalmasabbá a versenyzést

Mika Häkkinen, 1998 és 1999 világbajnoka úgy véli, ellenfél kellene a Pirellinek, hiszen a gumiháború izgalmasabbá tenné a Formula–1-et. A négyszeres bajnok Alain Prost eközben az egyszerűbb szabályokat szorgalmazza.

F1: jelentős kihívója akadt a Pirellinek, már autót is vett a tesztekhez

Állítólag a Williams 2011-es autójával bonyolítja le első tesztjeit a Hankook, a dél-koreai gyártó – amely szívesen venné át 2020-tól a Formula–1 hivatalos gumiszállítójának szerepét a Pirellitől, és eddig lenyűgözte a pályázatot kiíró FIA-t, így jelentős kihívója lehet az olasz cégnek.

F1: új gumiszállító érkezhet 2020-ban

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) közölte, hogy két gyártó jelentkezését is befogadta a 2020-as idénytől érvényes kizárólagos gumigyártó partnerének kiválasztására kiírt pályázatra, így mindkettejükkel tárgyalásokat fog kezdeni.

F1: Hamilton szenzációs köre valóban világbajnoki címet hozhat?

Lewis Hamilton újabb nem várt sikert könyvelhetett el a Szingapúri Nagydíj időmérőjén, miután csapata „legrosszabb” pályáján fantasztikus pole pozíciót szerzett, miközben vb-riválisa megint favoritként maradt alul. Sebastian Vettel ráadásul az első sorból is kiszorult, sőt taktikai előnyben sincs ellenfeleivel szemben, hiába állította, képes lett volna továbbjutni az ultralágyon is a harmadik szakaszba. A ferraris így egy tavalyhoz hasonló rajtbalesetben bízhat – persze anélkül, hogy ő is belekeveredne –, vagy a biztonsági autó számára kedvező időpontban történő érkezésében. Ugyanis ezek nélkül Vettel lassan lemondhat a hőn áhított ötödik vb-címről.

F1: Ocon szabad utat kapott; a Ferrari még tovább emeli a tétet

A Formula–1-es Magyar Nagydíj pénteki napján a Ferrari továbbfejlesztett motorkomponensei, a Michelin visszatérését meghiúsító okok, az ultralágy keverék használata, Esteban Ocon jövője, illetve a Mercedes hátránya szolgáltatta a témát.

F1: új beszállító, 2021-től pedig 18 colos gumik érkezhetnek

Könnyen lehet, hogy a következő lesz az utolsó idény, amikor a Pirelli látja el gumikkal az Formula–1-es csapatokat, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyanis pályázatot írt ki. Az új beszállítónak viszont csak egy évig kellene gyártania a jelenleg is használt gumikat, 2021-től ugyanis 18 colosra cserélhetik az eddigi 13 colos abroncsokat.

F1: Vettel ünnepelne; a Mercedes visszavágna – az eső mindent boríthat

A hazai pilóta, Sebastian Vettel, bár egyszer már győzedelmeskedett Németországban, Hockenheimben a harmadik helynél még nem végzett előrébb, így ezen mindenképpen változtatna. A Mercedes eközben visszavágna az Ausztriában és Nagy-Britanniában elszenvedett vereségért, míg a Red Bull a 2016-os eredményt ismételné meg – amit Lewis Hamilton sem bánna. A nyers sebesség azonban nem biztos, hogy elég lesz, hiszen vasárnap nagy gumitaktikázásra van kilátás, arról nem is beszélve, hogy ha tényleg megérkezik a várt eső, akkor érdekes sorrend alakulhat ki a futamra.

F1: Bottas Giovinazzi előtt zárt az élen Barcelonában

Szerdán folytatódott az első évközi Formula–1-es kollektív teszt Barcelonában, a Circuit de Catalunyán. Az időjárás ismét kegyes volt a mezőnyhöz, így ebből a szempontból zavartalanul folyhatott a munka, mely során a mercedeses Valtteri Bottas tette meg a leggyorsabb, míg a ferraris Antonio Giovinazzi a legtöbb kört.

F1: az új gumiktól több lesz az előzés – erre számítanak a Mercedesnél

A csapatok eddig mindössze egyszer, a 2017-es szezonzárót követő gumiteszten próbálhatták ki a Pirelli 2018-as abroncsait. Természetesen még sok a kérdőjel ezen a területen is, de James Vowles, a Mercedes vezetőstratégája elárulta, mit várnak az új gumiktól.

F1: nincs hiperlágy gumi az első három futamon

A Formula–1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli bejelentette, hogy a 2018-as idény első három versenyén milyen keverékek közül választhatnak majd a csapatok. Az biztos, hogy ezeken a futamokon még nem kerülhet elő a két új keverék a paletta két végéről: sem a hiperlágy, sem a szuperkemény nem szerepel a választási lehetőségek között.