Mindenki egy(valami)ért

TÓTH ANITA jelenti CardiffbólTÓTH ANITA jelenti Cardiffból
Vágólapra másolva!
2003.11.06. 20:54
Címkék
Tisztára olyanok voltak, mint a három testőr. Egymáséra tették a kezüket, és bár mosolyogtak, elszántság tükröződött az arcukon. Péntektől kezdve egyazon célért szállnak harcba, csak éppen nem egymást segítve, hanem egymás ellenfeleként.
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
Sebastien Loeb és Carlos Sainz holtversenyben vezet a világbajnokságon, Petter Solberg pedig mindössze egy ponttal marad le kettejük mögött. A képlet tehát viszonylag egyszerű: az lesz a világbajnok, aki előrébb végez. (Egyenlő pontszám esetén a több győzelem számít, ebből Loebnek és Solbergnek jelenleg három-három, Sainznak egy van. Loeb és Solberg között a második helyek száma dönthet, ebben a francia eggyel jobban áll.)
A siker egy hajszálon múlhat, ezért is nem akaródzott egyiküknek sem válaszolni a csütörtök délutáni sajtótájékoztatón a kérdésre, hogy melyiküknek van a legjobb esélye a végső sikerre. Loeb átadta a szót Sainznak, Sainz továbbpasszolta a lehetőséget Solbergnek, és végül mégiscsak a fiatal franciának kellett nyitnia a sort. Kissé félszegen azt mondta: "Remélem, én leszek a nyerő.” Loebnek egyébként kevesebb a tapasztalata Walesben, mint a többieknek, hiszen ez csupán a negyedik brit viadala lesz.
Sainz neve mellett pont tízzel több, vagyis 14 itteni verseny szerepel, sőt, két győzelem is (1990, 1992). No meg élete legrosszabb élménye, az 1998-as Brit Rali. Annyira közel talán sohasem volt a harmadik világbajnoki címéhez, mint akkor. A nagy rivális Tommi Mäkinen kiesett, neki csak a célig kellett volna elgurulnia a győzelemhez. Csakhogy az autója az utolsó gyorsasági szakaszon megállt. Sainz azt mondja, megjárta itt a poklok poklát, őt már nem érhetik meglepetések, annál rosszabb, mint akkor, nem történhet. Ezért aztán viszonylag nyugodtan várja a rajtot.
Nem úgy Solberg, akinek pedig lenne oka az önbizalomra, hiszen tavaly ő nyerte meg a Brit Ralit. A csupa mosoly szőke subarus tündérmesének tartja, ami vele történik, és elmondta, szerinte Sainz mellett szól a tapasztalata és a jó taktikai érzéke.
Eközben azonban senki sem felejtette el, hogy igazából eggyel több embernek kellene itt viccelődnie, hogy a negyedik "muskétásnak”, Richard Burnsnek is itt lenne a helye közöttük. A langaléta angol azonban a múlt hét végi teszt után rosszul lett, elájult, és kórházba kellett szállítani. Az okokról egyelőre semmi biztosat sem tudni, Corrado Provera, a Peugeot-csapat főnöke annyit árult el csupán, hogy egyelőre az orvosok sem tudják a pontos diagnózist. A jövő hét elején talán már biztosat mondanak. Addig is megkért mindenkit, hogy ne terjesszenek hülyeségeket Burnsszel kapcsolatban, inkább várjanak türelmesen az igazságra.
A korábbi világbajnokot a hét végén Freddy Loix helyettesíti, aki szerdán négyórányi tesztlehetőséget kapott a Nemzetközi Automobil-szövetségtől.
Két pilóta is búcsúzik a versenyzéstől a Brit Ralin. Az egyik közülük a négyszeres világbajnok Mäkinen, aki végleg szögre akasztja a bukósisakot, a másik pedig Colin McRae. A Citroen ásza jövőre nem kap lehetőséget egyik gyári csapatnál sem, úgyhogy egy évet biztosan kihagy. Ám ő még nem végleg csukja be maga mögött a kaput, hagy egy kis rést a visszatérésre. És természetesen győzelemmel szeretne búcsúzni. Három brit siker már áll a neve mellett.
A gyártó-világbajnoki cím is itt, Cardiffban dől el: a Citroen és a Peugeot között mindössze öt pont a különbség, ráadásul előbbinek két pilótája küzd az egyéni elsőségért. Guy Fréquelin, a Citroen-istálló főnöke kijelentette, nem szeretne csapatutasítást adni. Persze, ha elkerülhetetlen lesz, akkor beszél majd a versenyzőivel, és együtt döntenek…

Brit-rali, a vb 14. (utolsó) futama, Cardiff
A program.
Péntek: 6 gyorsasági szakasz (164.24 km). Szombat: 8 (138.71). Vasárnap: 3 (73.86). Össztáv: 1553.72 (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 376.81 km)
A vb állása 13 futam után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és Carlos Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 63-63 pont, 3. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 62, 4. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 58, 5. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 49, 6. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 46, 7. McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 40, 8. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 27. Gyártók: 1. Citroen 147, 2. Peugeot 142, 3. Subaru 93, 4. Ford 89, 5. Skoda 21, 6. Hyundai 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik