David Coulthard újra nyert

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.05.30. 22:40
Címkék
David Coulthard rajt-cél győzelmét hozta a 49. Monacói Nagydíj, amely minden tekintetben méltó volt a nagy viadal hagyományaihoz. Előzést nem nagyon láthattunk a szűk utcákon, ugyanakkor voltak kicsúszások, ütközések és nem egyszer számos autó felsorakozott egy-egy lassúbb vetélytárs mögött. A West-McLaren skótja pályafutása 12., idei első diadalát aratta, a hercegségben pedig másodszor vehette át a győztesnek járó trófeát. Õ az első, aki a Schumacher fivéreken kívül versenyt tudott nyerni 2002-ben. A második helyen Michael Schumacher végzett, aki ezzel növelte előnyét az összetettben, Juan Pablo Montoyát és a williamses csapattársát harmadik helyével utolérő Ralf Schumachert 33 egységgel előzi meg. Jarno Trulli megszerezte idei első pontjait, míg Giancarlo Fisichella és Heinz-Harald Frentzen megduplázta eddigi két, illetve egy pontját.
Ragyogó napsütésben rendezték meg az idei Monacói Nagydíjat, amely rendkívüli izgalmakat ígért. A szabadedzés és a hivatalos időmérés meglepő eredményt hozott, előbbin a Toyota és a Renault ment feltűnően jól, utóbbin az eddig nemigen remeklő David Coulthard csípte el kis híján a pole pozíciót. Az előző versenyeken domináló Ferrari elmaradt a várakozásoktól, a hercegségben tavaly kettős győzelmet arató Scuderiától Michael Schumacher a 3., Rubens Barrichello az 5. rajtkockát szerezte meg.

Ráadásul a brazil a futam rajtjánál is csődöt mondott, Jarno Trulli és Kimi Räikkönen is elment mellette, így elveszítette az esélyét a dobogós helyezés elérésére. A pontszerzés lehetősége is elúszott a két héttel ezelőtti Osztrák GP hőse elől, amikor a futam derekán hátulról belerohant Räikkönen McLaren-Mercedesébe, és a boxba kellett hajtania az F2002-es javítása céljából. A hajrában már hiába támadta lelkesen Heinz-Harald Frentzent, a pontszerzés lehetősége elveszett. Jenson Button volt a másik gyengén rajtoló, a Renault angolja kiugrott -ezért később meg is büntették -, majd megállt, és csak akkor lépett újra a gázpedálra, amikor a bennragadó Jacques Villeneuve-öt nélkülöző mezőny elhaladt mellette.

Coulthard ugyanakkor fantasztikusan kapta el a rajtot, a piros fény kialvása után elhúzott Juan Pablo Montoya mellett, és meg sem állt a győzelemig. A skótot az első tucatnyi körben még keményen támadta a williamses, de később - talán a gumikészletek közötti különbség miatt - DC eltávolodott az üldözőitől. A 32. körtől kezdve néhány percen át a McLaren-Mercedes hátuljából gyorsításnál kisebb füst tört ki, de a gond nem állandósult, sőt, megszűnt, és a versenyző ismét el tudott húzni Montoyáéktól. A kolumbiai kiesett mögüle, Ralf Schumacher lemaradt a bátyjáról, így a hajrában csak Michael Schumacher támadta a mclarenest. Azonban a címvédőnek nem sikerült az előzés, megelégedett a második hellyel.

Schumi már csak azért sem kockáztatott, mert a vb-pontversenyben mögötte álló Montoya a 47. körben feladta a viadalt, azaz a második hely is plusz hat pontot jelentett a ferraris számára. A kolumbiai a verseny első felében remekül autózott, maga mögött tartotta Schumachert, de a BMW-motor az idei első kiállására kényszerítette. Ezzel a harmadik helyen végző Ralf beérte őt, mindketten 27 egységgel állnak a 60 pontos Michael Schumacher mögött. A negyedik a pontszámát megduplázó Coulthard húsz egységgel, őt Barrichello követi 12-vel.

Jegyzõkönyv

49. Monacói Nagydíj, a 17 futamos Formula-1-es világbajnokság 7. állomása, Monte-Carlo
A 78 körös (262.860 km) verseny végeredménye:

1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:45:39.055 (átlag: 149.280 km/óra)
2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1.050 másodperc hátrány
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.450 p h.
4. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör h.
5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1 k h.
6. Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) 1 k h.
7. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1 k h., 8. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1 k h., 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 10. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 11. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 12. Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B) 2 k h.

Feladta: McNish (brit, Toyota, M, kicsúszás) a 15., Szato (japán, Jordan-Honda, B, kicsúszás) a 24., Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M, kicsúszás) a 33., Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, ütközés Barrichellóval) a 45., Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M, motor) és Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, mûszaki hiba) a 47., Button (brit, Renault, M, ütközés Panisszal) és Panis (francia, BAR-Honda, B, ütközés Buttonnal) az 53., Massa (brazil, Sauber-Petronas, B, kicsúszás) a 66., Salo (finn, Toyota, M, kicsúszás) a 72. körben

Leggyorsabb kör: Barrichello (68. kör) 1:18.023 (átlag: 155.492 km/óra)
A konstruktőrök között a Ferrari is növelte előnyét, immár 18 ponttal vezet a Williams előtt. A harmadik West-McLaren mögött a Renault meglógott a Saubertől, Trulli idei első pontjai jókor jöttek a francia teamnek. A Jordannél beindult az üzlet, Giancarlo Fisichella ismét szerzett két egységet, így az Osztrák GP előtt még pont nélkül álló ír gárda már a hatodik. Trullinak nagyon meg kellett küzdenie Fisicóval a verseny hajrájában, a télen csapatot cserélő két olasz közül az utóbbi hevesen támadta honfitársát, de végül nem tudott előzni. Frentzen a délelőtti bemelegítésen már ízelítőt adott erejéből, és azután, hogy a legjobb tudott lenni a warm-upon, ponttal gazdagította csapatát.

A pontszerzők csapattársainak azonban nem volt jó versenye, Räikkönent ugye kilökte Barrichello, Montoyát motorhiba fosztotta meg a jó eredménytől, míg Button Olivier Panisszal ütközött. Szato Takuma balesete volt a legcsúnyább, a két hete is meleg pillanatokat (sőt, órákat) átélő japán Jordan-Hondája az alagútból keresztbe csúszva jött ki, és miután még egyszer nekivágódott a szalagkorlátnak, biztonságos helyre csúszott. Szato zsinórban a harmadik hétvégéjén szenvedett balesetet, a múlt hét végén Monacóban, a veterán autók számára kiírt viadal edzésén csapta a falnak Lotusát.

A tavalyi viadal után sokat beszéltek Enrique Bernoldiról, aki 44 körön át maga mögött tartotta az akkor csak az 5. helyen végző Coulthardot. Ezúttal a brazilt bosszantották, méghozzá honfitársa, Felipe Massa húzta ki nála a gyufát. Bernoldi hosszas csata után megelőzte Massát a célegyenesben, mire az újonc hátulról kilökte őt. Mindketten továbbmentek, de Massa még egyszer elnézte a Sainte Devote-hajlatot, és a gumifalnak ütközése után már nem tudott továbbmenni, mert leszakadtak Sauber-Petronasa első kerekei.

A minardis Mark Webber szenzációs versenyt futott, a nyolcadik helyezés számára pazar teljesítménynek mondható, pontot csak autója képességei miatt nem tudott szerezni.

A vb-pontverseny állása

Pilóták


1. M. Schumacher 60 pont, 2. Montoya és R. Schumacher 27-27, 4. Coulthard 20, 5. Barrichello 12, 6. Button 8, 7. Heidfeld 5, 8. Räikkönen és Fisichella 4-4, 10. Irvine , Trulli és Massa 3-3, 13. Frentzen, Salo és Webber 2-2.

Konstruktőrök

1. Ferrari 72 pont, 2. Williams 54, 3. McLaren 24, 4. Renault 11, 5. Sauber 8, 6. Jordan 4, 7. Jaguar 3, 8. Minardi, Arrows és Toyota 2-2.
Nyilatkozatok

David Coulthard: - Ez hihetetlen! Nagyon boldog vagyok, hogy a nehéz idénykezdet után győzni tudtam itt, ez a csapat diadala is egyben. Kemény verseny volt, végig száz százalékot kellett hoznom, a viadal nagy részében közelről üldöztek. A kocsiból kiáramló füst megijesztett, de a boxból szóltak, hogy semmi baj, és igazuk lett, nem is aggódtam tovább.

Michael Schumacher: - Ha az élre kerültünk volna, ott tudtunk volna maradni, de David elhúzott Montoyától, így kevés esélyem volt arra, hogy eléugorjak a boxkiállása után. A McLaren megérdemelte a győzelmet, mert nagyon jó munkát végzett.

Ralf Schumacher: - Végre célba értem Monacóban! Legutóbb még Formula-3-as autóban sikerült ez a bravúr, az F1-ben eddig ötször kiestem. Már azt hittem, hogy Monaco nem szeret engem, de végül sikerült harmadikként a célba érnem. Amikor Juan Pablo és Michael előttem csatázott, lemaradtam, gondoltam, közöttük bármi megtörténhet.

Rubens Barrichello: - Unalmas versenyem volt, a rajtomat elrontottam, és amikor becsukta előttem a kaput Kimi, még a boxba is be kellett hajtanom. Csalódott vagyok, mert győzelemre képes autóval versenyeztem, és egy jó start után minden másképp alakult volna.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik