Jelentősen átalakul a túraautó-világbajnokság (Fotó: AFP)

 

A sorozat az előttünk álló, 2018-as idénytől WTCR (World Touring Car Cup) néven fut tovább, mert a TCR technikai szabályai lesznek érvényesek, legalábbis a következő két esztendőben. A szervezést és promóciót továbbra is az Eurosport Events (EEL) bonyolítja, a szabályokat az FIA hozza. A megállapodás részeként megszűnik a TCR széria.

Fontos változás az eddigiekhez képest, hogy a versenyhétvégék kettő helyett három futamból állnak. Az első napon lesz egy időmérő és egy verseny, majd a második napon az eddigi WTCC-lebonyolítással folytatják, azaz egy háromszakaszos időmérő és két futam, melyek közül az elsőben fordított rajtsorrenddel indulnak a versenyzők. A versenynaptár tíz nagydíjból áll majd, ezeket négy kontinensen bonyolítanak le – a helyszíneket hamarosan bejelentik.

A versenyhétvégék első napján két, egyenként 30 perces szabadedzést rendeznek, majd az időmérő is fél órás lesz. Ezeket követi az első verseny, melyen az első tíz pilóta szerez pontot az alábbi elosztásban: 27, 20, 17, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2. A második napon újabb időmérőre kerül sor: a Q1 25 perces, a Q2 10 perces lesz, majd a Q3-ban már csak a legjobb öt pilóta vehet részt. A második nap első versenyén az eddigiekhez hasonlóan fordított rajtsorrend lesz, a pontozás pedig így alakul: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. A harmadik futamon osztják a legtöbb pontot: 30, 23, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 2, 1.

Az adott versenyhétvégékre maximum 26 pilóta nevezhető, az EEL és az FIA további két szabadkártyát oszt ki. A nevezést december 15-től január 30-ig lehet leadni a nemzetközi szövetségnél.

A műszaki paraméterek is változnak. Csak a TCR előírásainak megfelelő autók állhatnak rajthoz: elsőkerék-meghajtásúak, négy- vagy ötajtós autók maximum 350 lóerős, 1750-2000 köbcentis űrtartalmú motorral. Az FIA közlése szerint jelenleg mintegy 600 ilyen autó van az alábbi gyártók tulajdonában: Alfa Romeo, Audi, Ford, Honda, Hyundai, KIA, LADA, Opel, Peugeot, Renault, SEAT, Subaru és Volkswagen.