MotoGP: Rossiékat raportra hívta a versenyigazgatóság

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2019.07.06. 09:55
null
Valentino Rossi sem kapott büntetést (Fotó: AFP)
Mindenkinek volt magyarázata arra, hogy miért ment lassan a második szabadedzés végén a Német Nagydíj első edzésnapján, és büntetést sem kaptak most a figyelmetlen pilóták, de biztos, hogy a felügyelőknek megoldást kell találniuk arra, hogy a királykategóriában is rendet tegyenek, hovatovább ne számítson a név, amikor mérlegelésre kerül a sor, hogy érdemel-e valaki büntetést...

 

Eddig csak a kisebb kategóriákra (főként a Moto3-ra) volt jellemző, hogy a versenyzők nem figyelnek egymásra, vagy éppen gyorsabb pilótára várnak a jobb köridő reményében, és eközben akadályoznak más(oka)t, aki(k) éppen javítani próbál(nak). Büntetik is rendesen a felügyelők az efféle „hibákat”, de nagyon már senki sem kapja fel a fejét egy-egy ilyen esetre.

Újabban azonban a MotoGP-ben is egyre több véletlen feltartást láthatunk, Maverick Vinales például három rajthelyes büntetést kapott a Circuit de Catalunyán, amikor azt hitte, hogy már leintették az időmérőt, akadályozva ezzel Fabio Quartararót és Danilo Petruccit. A spanyol akkor elmondta, szigorúnak tartja a büntetést annak tudatában, hogy számos esetet tudna felsorolni, amikor hasonló történt, mégsem érte retorzió utána az elkövetőt.

A Német Nagydíj péntek délutáni edzése után öt versenyzőt is elbeszélgetésre hívott Freddie Spencer, a MotoGP-stewardok vezetője, miután a második gyakorlás végén többen is akadályoztak többeket.

Franco Morbidelli pont csapattársát, Quartararót tartotta fel, Vinales pedig ezúttal elszenvedője volt egy ilyen esetnek Jack Millerrel együtt, amikor négy pilótát is maguk előtt találtak a gyors körükön, akik épp nem tudták eldönteni, hogy ki menjen előre. Valentino Rossinak, Danilo Petruccinak, Pol Espargarónak és Johann Zarcónak is elmondta Spencer, hogy nem kapnak büntetést, sőt alapvetően sem az lenne a cél, hogy büntessenek, de az biztos, hogy valamilyen megoldást ki kell találni a hasonló esetek elkerülésére.

Persze minden versenyzőnek volt valami magyarázata, hogy miért ment lassan az adott pillanatban (épp a bokszból jött ki, meg amúgy is nagyon nehéz lehúzódni ezen a pályán, pláne a 2-es és a 3-as kanyar között), ám legyünk őszinték, ez mind-mind csak olcsó kifogás. Semmi sem akadályozza a pilótákat abban, hogy a bokszutcát elhagyva azonnal felvegyenek egy olyan tempót, amivel hamar túlmennek az érintett érzékeny pályaszakaszon, aztán később akár félre is húzódhatnak, ha épp úgy döntenek, hogy várni akarnak valakire, akarom mondani arra, hogy tiszta legyen a pálya előttük...

Az is egy érdekes kifogás, hogy azért nem büntetnek, mert ez csak a második szabadedzés volt, nem az időmérő... Mert ha egy hétvégén szombaton mondjuk leesik az eső, és pénteken valaki egy feltartás miatt nem tudott bekerülni a legjobb 10 közé (és így egyenes ágon a Q2-be jutni), az akár az egész versenyét tönkreteheti, ahogy erre már láthattunk is számos példát a szezon során.

Azonban Petruccinak is volt egy érdekes észrevétele a jövőbeni szigorítás kapcsán. „Nem esett szó büntetésről. Viszont megkértük a felügyelőket, hogy nagyon figyeljenek oda akkor, amikor egy versenyző panaszkodását meghallgatják, mert néha csak úgy csinálnak, mintha éppen gyors körön lennének, aztán állat módjára elkezdenek gesztikulálni és mutogatni egy másik pilótára, akivel épp összetalálkoztak a pályán, de ez csupán egy trükk. Azért csinálják csak, hogy a másik büntetést kapjon. Szóval jeleztük, hogy legyenek körültekintőek, mert egy véletlen hiba miatti büntetés akár nagyon komoly hatással lehet a versenyre is” – mondta az olasz.

Van is igazság a szavaiban, de erre vannak a szektoridők, amelyek révén könnyen megállapítható, hogy versenytempóban közlekedett-e az esetlegesen reklamáló pilóta.

A helyszínről a Nemzeti Sportot tudósítja: Kovács Nikolett

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik