Az új életet kezdő Räikkönen régi énje

Vágólapra másolva!
2012.02.08. 10:19
null
Kimi Räikkönen ha nem muszáj, nem mond semmit
Az idén visszatérő Kimi Räikkönen újrakezdése hallatán – amellyel az F1 soha nem látott statisztikai, és remélhetőleg minőségi magaslatra emelkedett (azaz hogy egyszerre hat világbajnok is tagja a mezőnynek) – szinte mindenki az örömét fejezte ki az elmúlt hetekben. A finn klasszisnak is van oka az örömre, hisz a csapatok idei első tesztnapján Jerezben a legjobb időt érte el tegnap a Lotus-Renault-jával (jobbat, mint tavaly bárki ugyanott), és ezt leszámítva is nagyon motiváltnak tűnik manapság. A sajtóval viszont valószínűleg eztán sem lesz (sokkal) bőbeszédűbb – ezt még meglátjuk, ahogy ő is szokta válaszolni (majd') minden kérdésre. Informatív lényét illusztráljuk is a fénykorából...

Tavaly november 29-én, amikor bejelentették a visszatérését, 2007 világbajnoka többek között a következőt mondta: „A Formula–1-es versenyzés iránti szenvedélyem sohasem lankadt, csak a körítéssel volt gondom."

December 21-én döntése visszhangjával, a fogadtatással kapcsolatban így fogalmazott: „Nem vártam ekkora hisztériát, úgy látom, nagyon hiányoztam már. Ha úgy nézzük, kilenc idény alatt 18 győzelmet arattam és világbajnok lettem, ismerem a sportágat. A raliban és a NASCAR-ban új dolgokat tanultam, de ezt most hazatérésként élem meg. Nagyon várom, hogy a volán mögé üljek."

Mindehhez az NSO sokat megélt szakírója annyit tett hozzá: most már csak abban reménykedhetünk, hogy ezt valóban Räikkönen mondta, és nem a jövőre már Lotus néven induló istálló sajtósai fogalmazták meg helyette...

Január elején két napot tesztelt a Renault 2010-es modelljével Valenciában, hogy minél hamarabb visszarázódjon, mivel 2009 óta ekkor ült először F1-es versenyautóba. Láthatóan jól érezte magát a bőrében, aminek hangot is adott: „Itt teljesen más hangulat tapasztalható, mint az előző csapatomban. Nincsenek megkötések, remek a légkör" – mondta a finn MTV3 televíziónak.

Január 24-én Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke pozitívan tekintett vissza a spanyolországi aszfaltcsíkon eltöltött napokra: „Tisztán éreztük, hogy világbajnokkal van dolgunk, és a kommunikációval sem volt problémánk, nagyon jól kijön a szerelőkkel" – tette hozzá a szakember, aki a valenciai tesztet vezette.

Mi derül ki mindebből? Ami kezdettől jellemző volt rá: Kimi imád versenyezni – elég, ha a ralis és az amerikai ovál pályás kitérőjére, vagy a különböző téli „bohóckodásaira" (hómobillal is mindenkit lehagyott a hazájában) gondolunk –, viszont a száguldó cirkuszból a cirkusz rész kifejezetten taszítja, csak a száguldást szereti. Amikor a saját közegében lehet, tehát a boxban és a gyárban, jól el van a szakmabeliekkel, a sajtószerepléseket ugyanakkor a maga részéről nem erőltetné.

Idén kicsit mintha „javult" volna e téren, amibe belejátszhat az is, hogy érettebb lett a kétezres évek óta, illetve a ferraris időszakhoz képest lényegesen kisebb a nyomás rajta. A médiával persze nyilván eztán sem lesz bőbeszédű – a szűkszavú emberek között is lehet azonban további különbséget tenni.

AMIKOR MÉG BŐBESZÉDŰ ÉS SAJTÓBARÁT VOLT (2001)

Mert van, aki keveset szövegel, de annak súlya van, és akad, aki azzal sem mond semmit, ha mégis megszólal. Na vajon Räikkönen melyik típusba tartozik? Hátha néhányakban kétség merült fel, ezért az ő kedvükért nosza, tanulmányozzuk egy öt évvel ezelőtti interjúját.

Michael Schumacher és a Ferrari 2006 végi elválása óta kiemelt figyelem övezte az új finn szerzemény megszólalásait, aki azonban megmaradt régi „jó" szokásánál, és hosszabb véleményalkotásra nem vállalkozott az andalúziai gyakorlás alkalmából sem. Pedig az egyik legnépszerűbb szakújság, az Autosport munkatársa mindent megpróbált.

„Nem tudom, hogy mi lesz a melbourne-i idénynyitón. Elmegyünk a futamra, lesz verseny is, de a harmadik nagydíjig, Bahreinig várni kell a következtetések levonásával" – válaszolta Kimi a március 18-i GP-ről szóló nyitó kérdésre a lap 2007. február 8-i számában, és ahogy azt várni lehetett, a továbbiakban sem volt szószátyár.

Természetesen a tesztidőszak addigi, mérsékelt eredményeiről is kérdezték, ám ő igyekezett kikerülni a megfellebbezhetetlen „ítéletet". A brazil Felipe Massa ugyan előző nap a leggyorsabb volt Jerezben, előtte azonban nem igazán remekeltek a maranellói istálló tagjai. „Nehéz lenne bármit is mondani az okokról. Majd a versenyeken meglátjuk, hogy elég gyorsak vagyunk-e" – hangzott a tartalmas räikköneni riposzt.

Az Autosport magazin értelemszerűen kitért volna a McLarenre, a finn sztár korábbi alakulatára is, de a Ferrari új reménysége gyorsan lezárta a kérdést. Elmondta, hogy csak a saját feladatára figyel, és nagyon jól érzi magát a Formula–1 történetének legeredményesebb csapatánál.

Persze, árulta el, jól tudja, még sokat kell dolgoznia ahhoz, hogy sikeres legyen, ám törekszik rá, s a tesztek során fellépő kisebb gondok nem zavarják. Állította továbbá, hogy máris kiváló a kapcsolata társával, Massával, hozzátéve, hogy a helyzet folyamatosan jobb és jobb lesz. „Remek srác, és a csapat hangulata is jó. Fontos ez, hiszen a napok nagy részét együtt töltjük" – jegyezte meg a Jégember.

Nem foglalkozott ugyanakkor a többi istállóval, így régi munkaadójával sem, azaz nem is volt hajlandó arra, hogy összevesse a Ferrarit és a McLarent. „Nincs értelme ennek, hiszen a múlton már amúgy sem változtathatunk. Boldog vagyok a mostani csapatomnál, örülök, hogy itt lehetek" – hangzott a „lehengerlő" válasz...

Láthatóan nem szeret(ett) jósolgatni, fogadkozni, és különben sem a szavak embere. Beszéljenek helyette a tettek, gondolhatta 2007 elején (is) – az idény végén pedig Kimi Räikkönennek hívták a világbajnokot...

KIMI, A HALLGATAG
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik