
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Hétfői sportműsor: Veszprém–Szeged kézidöntő, 2. felvonás
Hétfő este lejátsszák a férfi kézilabda NB I döntőjének második mérkőzését, ezúttal a Veszprém lesz a házigazda, az els...
Danyiil Kvjat, a Toro Rosso, a Red Bull és az AlphTauri korábbi F1-es versenyzője hivatalos Twitter-csatornáján jelentette be, hogy idén a hosszútávú autós gyorsasági világbajnokságban (WEC) szereplő Prema Racing csapatánál indítja újra tavaly megszakított pályafutását.
Pénteken elkezdődött a 2022-es hosszútávú autós gyorsasági világbajnokság (WEC), amelynek első futamán volt egy hatalmas baleset, és a vége sem hétköznapi módon alakult. Videó!
Mint beszámoltunk róla, a múlt héten a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) úgy döntött, hogy az orosz-ukrán háború miatt az orosz és a fehérorosz csapatok nem vehetnek részt az általa szervezett sorozatokban, de bizonyos feltételek teljesítése esetén a versenyzők semlegesként ott lehetnek a versenyeken. Egybehangzó sajtóértesülések szerint a hosszútávú autós gyorsasági világbajnokságon (WEC) szereplő korábbi F1-es versenyző Danyiil Kvjat azonban nem írta alá az FIA vonatkozó előírásait.
A hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) a hivatalos Twitter-oldalán tett közzé egy videót, amelyen Fernando Alonso – korábbi WEC-világbajnokként – F1-es autóval, nevezetesen az Alpine-jával gurul ki a Le Mans-i pályára.
Bár a visszatérése előtti utolsó Formula–1-es idényében Fernando Alonso a királykategória mellett más sorozatban is indulhatott, 2021-ben erre nagy valószínűséggel nem lesz lehetősége. A kétszeres világbajnoknak és alpine-es csapattársának, Esteban Oconnak ugyanis jelenleg nem megengedett ez a fajta szórakozás.
Hét versenyzőt, köztük három korábbi Formula–1-es pilótát nevezett meg a Peugeot, amely 2022-ben tér vissza a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnyébe.
A kétszeres Formula–1-es világbajnok Fernando Alonso kihívásokra vágyik, ezért az idei Le Mans-i 24 órás verseny után otthagyja a WEC (World Endurance Championship) sorozatot.
A hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) Silverstone-ban rendezett 6 órás futamáról a leintés után kizárták mindkét Toyotát.
A Toyotával az élről induló Fernando Alonso, Nakadzsima Kazuki, Sébastien Buemi trió nyerte meg a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) 2018–2019-es idényének első versenyét, a belgiumi Spa-Francorchamps pályáján rendezett hatórás futamot. Alonsóék gyakorlatilag rajt-cél győzelmet alkottak, miután a másik LMP1-es Toyotát (Mike Conway, José María López, Kobajasi Kamui) az időmérő után megbüntették egy adminisztrációs hiba miatt és csak egy körrel később kezdhette a viadalt.
A hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) 2018–19-es idénye ezen a hétvégén kezdődik a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályáján, és a szezon első időmérőjén már túl is jutott a mezőny. Ezen a korábbi F1-es pilótákkal, Nakadzsima Kazukival és Sébastien Buemivel egy csapatot alkotó Fernando Alonso által is vezetett Toyota végzett az élen – miután a legjobb időt futó Mike Conway, José Maria Lopez, Kobajasi Kamui trió Toyotáját egy adminisztrációs hiba miatt az időmérő után az idejét törölték. Az időmérőn Pietro Fittipaldi balesete borzolta a kedélyeket, a korábbi kétszeres F1-es világbajnok, Emerson Fittipaldi unokája kiegyenesítette az Eau Rogue kanyart, nagy sebességgel a gumifalba csapódott és mint később kiderült, mindkét lábát eltörte.
A Formula–1-es Amerikai Nagydíj miatt nem tud részt venni Fernando Alonso a WEC (World Endurance Championship) Fudzsiban rendezendő futamán. A sorozat irányítói és a Toyota emiatt a versenyhétvége előrehozását fontolgatja.
Ahogy azt sejteni lehetett, Fernando Alonso indul az idei Le Mans-i 24 órás versenyen, sőt, a WEC (World Endurance Championship) szinte teljes szezonjában megméreti magát – erősítette meg a spanyol pilóta F1-es csapata, a McLaren.
A WEC-ben szigorú szabály vonatkozik arra, hogy mindössze két szerelő vehet részt a kerékcsere folyamatában, így kreatívabbnak kell lenniük a leggyorsabb módszer megtalálásakor, mint például az F1-es szerelőknek. Az alábbi videóban látható porschés szerelő azonban látszólag könnyedén emeli fel egy kézzel az abroncsot, pedig annak tömege csaknem 20 kg. Nem kis izomerő kell ehhez!