
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Vasárnapi sportműsor: FTC–Újpest és Inter–Milan
A hét utolsó napján derbit rendeznek a labdarúgó NB I-ben: Ferencváros–Újpest élőben az NSO-n! A Zalaegerszeg a Mezőköve...
A háromszoros Formula–1-es világbajnok Niki Lauda első szolgálati Ferrarija 207 ezer euróért (87 millió forint) kelt el egy szerdai árverésen.
A Mercedes Formula–1-es istálló úgy döntött, hogy a székhelyén, Brackley-ben a háromszoros világbajnokról, Niki Laudáról nevezi el a gyárt átszelő utat.
Továbbra sincs szerencséje hazájában a monacói Charles Leclerc-nek. A Ferrari F1-csapatának versenyzője a Grand Pix Monaco Historique nevű, régi, legendás F1-es járgányokat felvonultató rendezvényen Niki Lauda egykori autóját, egy 1975-ös Ferrari 312-est vezethetett, azonban a célegyeneshez közeledve megcsúszott, és a falban kötött ki.
A múlt hétvégén megrendezett Történelmi Monacói Nagydíj nemcsak az előző évszázad leghíresebb F1-es versenyautóit repítette a pályára, hanem korábbi pilótákat is a rajtrácsra állított. Azonban nem mindegyik csapatnak sikerült szerencsésen a régi időket felidéző futam: az ikonikus Ferrari-pilóta, Niki Lauda 47 éves versenyautóját ugyanis összetörték a verseny alatt.
Lewis Hamilton a Török Nagydíjon beállította Michael Schumacher megközelíthetetlennek hitt rekordját, és megszerezte hetedik világbajnoki címét. A mérföldkő kapcsán összegezzük, szakmai szempontból kik járultak hozzá leginkább ahhoz, hogy a pilóta ilyen magaslatokba jutott.
A Mercedes idén sorozatban hetedszer hódította el a Formula–1 konstruktőri vb-címét – hasonló a széria történetében eddig soha egyetlen istállónak sem sikerült. Rávilágítunk a történelmi siker hátterére.
Dominic Thiem és Ivona Dadic lett az év legjobb sportolója az osztrák sportújságírók szavazatai alapján. A csapatoknál a Szoboszlai Dominikot is foglalkoztató Red Bull Salzburg végzett az élen.
Sok hete már, hogy a koronavírus-járvány miatt legfeljebb takaréklángon éghet a sportélet. A járvány egy időre otthonainkba kényszerített minket, sok bajnokságot befejezettnek nyilvánítottak, még többet elhalasztottak. A The Athleticnél gondoltak egyet, majd kikérték több mint 120 munkatárs véleményét a legjobbnak vélt sport tematikájú filmekről. Sok száz műre érkezett szavazat, ezek értékelése után összeállították minden idők 100 legjobb alkotását. 12 részes sorozatunkban ezeket mutatjuk be, majd természetesen szót ejtünk a legjobb magyar filmekről is, illetve azokat is górcső alá vesszük, amelyek lemaradtak a The Athletic listájáról. Lássuk a 70–61. helyezettet!
A Nemzeti Sport Formula–1-es magazinjában sorrendbe állítottuk a sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. Azokra összpontosítottunk, amelyek drámai fordulatait, előzéseit máig emlegetjük. Online sorozatunkban a húsz legjobbat vesszük sorra, ám ezúttal kivételt teszünk. Ma lenne a versenynaptárba visszatérő Holland Nagydíj, amelyre legutóbb 1985-ben került sor – Niki Lauda legutóbbi győzelme a listánkon a 49.
A csúcskategória a hetvenes években lenyűgöző technológiai fejlődésen ment keresztül – fájdalom, ennek ütemét a gyerekcipőben járó biztonsági intézkedések nem követték, így az évtizedre a tragédiák árnyéka vetül. A Formula–1 hét évtizedéről szóló, a Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás-mellékletében indított sorozatunk harmadik része.
Egyéves lemaradásom van a nyilatkozatokkal, úgyhogy íme, az elmúlt esztendő fennmaradt anyagai, Emiliano Salától a Puskás Arénáig.
Az idén hatodik Formula–1-es világbajnoki címét megnyerő Lewis Hamilton a minap egy interjúban beszélt az idén májusban elhunyt Niki Laudáról. Arról, mekkora hatással volt rá a háromszoros világbajnok osztrák, valamint felidézte az utolsó találkozásukat is.
Izgalmakból 2019-ben sem volt hiány a nemzetközi autósportban. Lewis Hamilton a hatodik világbajnoki címét szerezte meg a Formula–1-ben, míg Michelisz Norbert révén magyar bajnoki cím született a WTCR-ben. Az idény már hivatalosan is véget ért – zárásként összeszedtük, mi is történt 2019-ben a Nemzeti Sport Online által kiemelten követett sorozatokban és magában a sportágban.
A Mercedes korábbi ügyvezető igazgatója, Nick Fry több érdekességet is megosztott hamarosan megjelenő könyvében, amelyben felfedte, a német gárda eleinte Nick Heidfeldet szerette volna szerződtetni Lewis Hamilton helyett. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig nemrég azt árulta el, ők is hozzájárultak ahhoz, hogy az immár ötszörös világbajnok brit az „ezüstnyilaknál" kötött ki.
Versenyzői karrierje után felvirágoztatta légitársaságát, majd különböző szerepkörökben visszatért az F1-es boxutcába is. Legendáját az életéről készített film élesztette újjá, szakmai pályafutását a Mercedesnél elért sikerek tették teljessé.
A McLarent is a csúcsra vezetve lélegzetelállító belharcban szerezte meg harmadik vb-címét 1984-ben, ám egy évvel később végleg szögre akasztotta a bukósisakot. Senki volt, amikor érkezett, legenda lett, mire távozott. Niki Lauda életéről írt sorozatunk 6. része.
Ivan Kmotrík, a Slovan Bratislava elnök-tulajdonosa a legritkább esetben ad interjút, a Nemzeti Sporttal azonban kivételt tett. A beszélgetés során szóba kerültek csallóközi gyökerei, a magyar–szlovák futballkapcsolatok és az általa megálmodott kelet-európai szuperliga ötlete is. Az interjút a lap szombati, Hosszabbítás című mellékletében olvashatják.
A Niki Lauda életét bemutató, a Nemzeti Sport szombati Hosszabbítás-mellékletében megjelenő sorozatunk 5. részében arról írunk, hogy a Brabhamnél töltött második idénye végén, Montréalban a szabadedzés közben lett elege az F1-ből, visszahajtott a garázsba, aztán hazament. Majd’ két évig még a tévében sem nézte a versenyeket, Ron Dennisnek azonban sikerült meggyőznie a visszatérésről.
A Ferencváros vízilabdacsapata minden megnyerhető trófeát begyűjtött, Varga Zsolt sikeredzőnek tehát azt a kérdést tettük fel, hogyan lehet felülmúlni még az ötcsillagos idényt is. Világi Oszkár ötödik éve működteti a Dunaszerdahelyi AC futballcsapatát, a felvidéki klub tulajdonosával arra kerestük a választ, hogyan lehet felépíteni Közép-Európában egy üzletileg, szakmailag is sikeres futballklubot.
Magabiztosan robogott az újabb vb-cím felé, a nürburgringi Zöld Pokolban viszont majdnem odaveszett a lángok között. Csodával határos visszatérése után egyetlen ponttal bukta el a trófeát, de 1977-ben megkaparintotta. A Nemzeti Sport Hosszabbítás című sorozatában indított, Niki Lauda életéről szóló sorozatunk negyedik része.