
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Szerdai sportműsor: pótlással rajtol az NB I-es „tavasz”
Szerdán ismét NB I-es mérkőzést nézhetünk a televízió képernyőjén: a Ferencváros a DVTK-t fogadja, a találkozóról élő sz...
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport-világtanácsa elfogadta a Formula–1-es világbajnokság jövő évi versenynaptárát, melyben rekordot jelentő 23 futam szerepel, közte augusztus 1-jén a Magyar Nagydíj.
A W Series, a kizárólag nők számára kiírt formulaautós sorozat nyilvánosságra hozta jövő évi előzetes versenynaptárát, amelyből kiderül, hogy a széria nyolc F1-es nagydíj – köztük a magyar – betétfutamaként zajlik majd.
A Formula–1 vezetősége hivatalosan megerősítette a 2021-es versenynaptár tervezetét: a 36. Magyar Nagydíjat augusztus 1-jén rendezhetik meg a Hungaroringen.
Jövőre várhatóan augusztus első hétvégéjén rendezik meg a Formula–1-es Magyar Nagydíjat.
Gyulay Zsolt tíz éve kezdte a munkát a Hungaroring élén, azóta sem unatkozott egyetlen percet sem – igaz, a körideje sem sokat javult. De nem is ez a célja. Ugyanakkor büszke a csapatára, arra, hogy évről évre magas színvonalú versenyeket rendeznek.
A Ferrari csapatfőnöke szerint az alapoktól kell újra elkezdeni a munkát azután, hogy pilótáik közül Sebastian Vettel a hatodik, Charles Leclerc pedig csak a 11. helyen zárt vasárnap a 35. F1-es Magyar Nagydíjon.
Lewis Hamilton szezonbéli második győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon, de hazánk Formula–1-es versenye más miatt is emlékezetes maradhat. Max Verstappen például már a rajt előtt gondoskodott az izgalmakról, míg a pálya egyik kivetítőjén a 2016-os világbajnok, Nico Rosberg is feltűnt néhány másodpercre a futam alatt. Lando Norris az eddig nem túl hosszú F1-es karrierje során már sokak szívébe lopta be magát, de az, amit a csapatáért tett a futam után, megmutatja, hogy valóban egyedülálló tagja a mezőnynek.
A Mercedes imponáló teljesítménnyel kezdte a 2020-as idényt, miközben Lewis Hamilton egymás után két nagydíjon versenyzett bomba formában. A Ferrari versenyzői, Sebastian Vettel és Charles Leclerc úgy véli, csakis Valtteri Bottas lehet képes megállítani a címvédőt, a németek csapatfőnöke, Toto Wolff azonban szkeptikus, és kiemelte, hogy a Red Bull úgy tudott versenyképes lenni vasárnap, hogy egész hétvégén szenvedett a Hungaroringen.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko érdeklődve várja a Renault által a Racing Point ellen benyújtott óvás eredményét, hiszen úgy véli, amennyiben szabályosnak minősítik az RP20-as kifogásolt részeit, akkor a jövőben több csapat is hasonló útra fog lépni.
A vasárnapi Formula–1-es Magyar Nagydíjon a Haas-istálló két ponttal gazdagodott – legalábbis a leintés pillanatában még azt hihettük. A futam után viszont beidézték az amerikai csapatot a sportfelügyelők, mert a gyanú szerint a vezetést segítő tiltott segédeszközt használt mindkét autó a felvezető körben.
Lewis Hamilton a Stájer Nagydíj után a Hungaroringen sem talált legyőzőre, amivel átvette a vezetést a csapattársától a világbajnoki pontversenyben. A Mercedes pilótája úgy érzi, karrierje egyik legélvezetesebb futamát teljesítette a Hungaroringen, Valtteri Bottas azonban lehangolónak tartja, hogy hamar le kellett mondania a futamgyőzelemről. Max Verstappen reméli, hogy a második helyével ki tudta engesztelni a szerelőit, akiknek kevesebb mint fél óra alatt kellett megjavítaniuk az autóját, miután összetörte azt a rajtrácsra vezető körén. Charles Leclerc nem érti, miért változott a Ferrarija teljesítménye folyamatosan a hétvégén.
Bő másfél órával a leintés után a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hivatalos honlapján megjelent közlemény szerint a Renault-istálló megóvta a Magyar Nagydíj végeredményét, mert véleménye szerint a Racing Point két autója a szabályokkal ellentétes, a FIA Sportszabályzatának több pontját is megsérti.
Lewis Hamilton győzelemre tudta váltani a pole pozícióját a Magyar Nagydíjon, elsőségét senki sem veszélyeztette. Hamilton mögött Max Verstappen ért célba, akinek úgy sikerült dobogóra állnia, hogy a futam előtt, a rajtrácsra menet kissé össze is törte a Red Bullját. A pódium legalsó fokára Valtteri Bottas állhatott fel.
Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája elmérte a 12-es kanyart és belecsúszott a gumifalba a rajtrácsra menet a Hungaroringen. Verstappen első szárnya leszakadt és valószínűleg a felfüggesztése is megsérült a bal első kerekénél. Némi tanácstalanság után folytatni tudta a körét és visszagurult a rajtrácsra. A 35. Magyar Nagydíjat élőben ITT tudja követni.
Lewis Hamilton győzelemre tudta váltani a pole pozícióját a Magyar Nagydíjon, elsőségét senki sem veszélyeztette. Hamilton mögött Max Verstappen ért célba, akinek úgy sikerült dobogóra állnia, hogy a futam előtt, a rajtrácsra menet kissé össze is törte a Red Bullját. A pódium legalsó fokára Valtteri Bottas állhatott fel.
George Russell a Magyar Nagydíj időmérőjét követően vette védelmébe a Red Bullnál eddig nem túl jó teljesítményt nyújtó Alexander Albont. A Williams-versenyző kijelentése azonban nem tetszett a thaiföldi csapattársának, Max Verstappennek, aki azt üzente pilótatársának, foglalkozzon inkább saját magával.
Lewis Hamilton vághat neki a pole pozícióból a 35. Magyar Nagydíjnak. A Mercedes versenyzője meglepődött az előnyükön – főleg a Red Bull-lal szemben –, vele ellentétben Valtteri Bottas elismerte: a Mercedes sokkal a többi Formula–1-es csapat előtt jár. Max Verstappen nem érti, mitől esett vissza autója teljesítménye a Hungaroringen, míg a Ferrarinál látják a fejlődés első jeleit.
George Russell nagyon sajnálja F1-es kollégáját, Alexander Albont, aki egyelőre kicsit sem teljesít kimagaslóan Max Verstappen csapattársaként. A williamses Russell szerint a Red Bullnál hamar ki kellene találni, hogyan javíthatnának Albon helyzetén, hiszen a folyamatos lemaradása miatt a thaiföldi pilóta „idiótának tűnik”.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szombaton a Hungaroringen találkozott Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökével, valamint Chase Careyvel, a nemzetközi jogtulajdonos Formula One Group vezérigazgatójával.
Jánvári Zsolt, a Williams F1-es csapatának magyar rendszertechnikusa dagadó kebellel hallgatja majd a Himnuszt a futam előtt, de elismerte, nagyon furcsa az idei Magyar Nagydíj a kihalt paddockban, az ismerős arcok nélkül.