Az F1 fura figurája – mérlegen Romain Grosjean ellentmondásos pályafutása

Közel tíz idény után, 2020 végén befejeződött Romain Grosjean kalandos, ellentmondásos, különös Formula–1-es karrierje. Bár nyernie nem sikerült, sok szempontból mégis emlékezetesebb marad a története, mint sok futamgyőztesé.

Videó: amikor a Parabolicában történt baleset miatt lengett a piros zászló

A vasárnapi Olasz Nagydíjhoz hasonlóan 30 évvel ezelőtt is a Parabolicában történt baleset miatt lengették meg a piros zászlót a Formula–1-es futam közben. Az 1990. szeptember 9-én megtartott verseny elején Derek Warwick sodródott le az aszfalt melletti füves részre, majd Lotus-Laborghinijével a korlátnak csapódott, és autója felborulva csúszott vissza a pályára.

F1: Räikkönen sikerei majdnem csődbe vitték a Lotust

A Formula–1-be két év kihagyás után 2012-ben visszatérő Kimi Räikkönen a Lotusnál két győzelmet ért el, és 15-ször állhatott dobogóra, és ezek az eredmények majdnem csődbe vitték az istállót, mivel a finn szerződése értelmében minden megszerzett világbajnoki pont után 50 000 euró bónuszt kapott – számolt be róla a versenysorozat hivatalos honlapján Heikki Kulta, a 40 éves finn versenyző F1-es pályafutását végigkísérő finn újságíró.

F1: Jim Clark körhátrányból állt az élre, de aztán jött az utolsó kör

A Nemzeti Sport Formula–1-es magazinjában sorrendbe állítottuk a sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. A haláleseteket és súlyos sérüléseket kizártuk a kritériumok közül, inkább azokra összpontosítottunk, amelyek drámai fordulatait, előzéseit máig emlegetjük, illetve amelyek a világbajnoki csata szempontjából is kulcsfontosságúak voltak. Online sorozatunkban a húsz legjobbat vesszük sorra, a 16. helyre az 1960-as évek leggyorsabb versenyzője, Jim Clark egyik legjobb teljesítménye került.

F1: Stirling Moss eltüntette az 50 lóerős hátrányt Monacóban

A Nemzeti Sport Formula–1-es magazinjában sorrendbe állítottuk a sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. Azokra összpontosítottunk, amelyek drámai fordulatait, előzéseit máig emlegetjük, illetve amelyek a világbajnoki csata szempontjából is kulcsfontosságúak voltak. Online sorozatunkban a húsz legjobbat vesszük sorra, ám ezúttal kivételt teszünk. A húsvétvasárnap 90 évesen elhunyt Stirling Moss legnagyszerűbb győzelmére emlékezünk a ranglista 45. helyéről.

F1: Nigel Mansell óriási hajrája után 14 ezredmásodperc döntött

A Nemzeti Sport Formula–1-es magazinjában sorrendbe állítottuk a sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. A haláleseteket és súlyos sérüléseket kizártuk a kritériumok közül, inkább azokra összpontosítottunk, amelyek drámai fordulatait, előzéseit máig emlegetjük, illetve amelyek a világbajnoki csata szempontjából is kulcsfontosságúak voltak. Online sorozatunkban a húsz legjobbat vesszük sorra, a 17. helyen Nigel Mansell parádés jerezi hajrája áll, az angolnak 14 ezredmásodperc hiányzott Ayrton Senna legyőzéséhez.

Mérnöki kreativitás, hosszú pályák, őrült tempó, feláldozható pilóták

A csúcskategória a hetvenes években lenyűgöző technológiai fejlődésen ment keresztül – fájdalom, ennek ütemét a gyerekcipőben járó biztonsági intézkedések nem követték, így az évtizedre a tragédiák árnyéka vetül. A Formula–1 hét évtizedéről szóló, a Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás-mellékletében indított sorozatunk harmadik része.

Brit hatalomátvétel után technikai forradalom – tragikus balesetekkel

Az első évtized kissé zavaros időszaka után a hatvanas években kezdett stabilizálódni a világbajnoki sorozat, ami a brit-szász versenyzők és csapatok elsöprő sikerét, valamint a töretlen technikai fejlődést hozta magával. A Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás-mellékletében indított sorozatunk második részében a Formula–1 hatvanas évekbeli időszakát tekintjük át.

F1: vegyesek Kubica érzései a tesztjét követően

Ralibalesete óta először tesztelhetett kedden F1-es autót Robert Kubica. A királykategóriában korábban hetvenhat versenyen rajthoz álló pilóta egy 2012-es Lotus-Renault-t próbálhatott ki Valenciában, melyet követően beszélt a benyomásairól.

F1: hiába a második hely, a Ferrari kaszálja a legtöbbet

Az Autosport.com kimutatása szerint az idén az F1-es csapatok közül a Ferrari kapja a legtöbb pénzt a Formula One Management 2015-ös bevételeiből.

F1: a Renault bejelentette, felvásárolta a Lotust

A Renault elnöke, Carlos Ghosn hivatalosan is bejelentette, hogy a 2016-os szezonra saját istállóval térnek vissza a Formula–1-be. A francia cég ugyanis felvásárolta a Lotust.

F1: a Red Bull és a Toro Rosso sorsa nem a Renault-n múlik

A Red Bull és a Toro Rosso akkor is a Formula–1-ben marad, ha a Renault vezetősége úgy dönt, mégsem vásárolja fel a Lotust, és kiszáll az F1-ből.

F1: három csapat sorsa múlik a Renault jövő heti döntésén

Nico Rosberg attól tart, motorja miatt nem fogja tudni megnyerni az Abu-dzabi Nagydíjat. A német autójában régi V6-os Mercedes dübörög, és érzi, hogy hátrányban van csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben az egyenesekben. A Renault-nak súlyosabb problémája van, a Red Bull-lal megújított motorszállítási szerződése miatt újabb vitája támadt Bernie Ecclestone-nal, s előfordulhat, hogy mégis kiszáll az F1-ből. ezzel a Lotust, a Red Bullt és a Toro Rossót is magával rántaná.

F1: Ecclestone fizette a Lotus számláit az Abu-dzabi Nagydíjra

Bernie Ecclestone, a Formula–1 legfelsőbb vezetője biztosította a Lotus szereplését a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra. A részletek még nem teljesek, de tekintettel a Renault átvételére és az elhúzódó tárgyalásokra, a csapat nem tudta kifizetni a nagydíjjal járó számlákat.

F1: a Renault elkezdte a Lotus-központ meghódítását

Hamarosan visszatér a Lotusból jövőre Renault-vá változó istállóhoz Bob Bell, az istálló korábbi technikai igazgatója és csapatfőnöke, aki a múlt héten felmondott a Manornál, ahol június óta tanácsadóként dolgozott.

F1: újonc csapattársat kap Maldonado 2016-ban – hivatalos

Az F1-es Lotus-istálló bejelentette, hogy idei tartalék pilótája, a brit Jolyon Palmer lesz Pastor Maldonado csapattársa 2016-ban. A csapat várhatóan a Renault kezébe kerül.

F1: Ecclestone 3.5 literes motorral segítené ki a Red Bullt

Előfordulhat, hogy jövőre nem az eredetileg 2016-ra előírt szabályoknak megfelelő motor tartja a sportágban a Red Bull-istállót – és talán a Toro Rossót, valamint a Lotust is. Bernie Ecclestone ugyanis azon ügyködik, hogy megoldást találjon e három csapat gondjaira.

F1: a Mercedes partnerei nem kapnak a legújabb motorból

A Mercedes úgy döntött, hogy nem ad a tőle motort vásárló istállóknak a legújabb fejlesztésű erőforrásából, amelyet az Olasz Nagydíjon vetett be először. Így a Williams, a Force India és a Lotus is a legelső fejlesztésű 2015-ös hajtóművet kapja meg.

F1: a Renault-nak december 7-ig meg kell vennie a Lotust

A Lotus csődeljárásáról döntő londoni bíróság úgy döntött, az F1-es csapat tulajdonoságak és a Renault-nak december 7-ig nyélbe kell ütnie az istálló többségi részesedésének adásvételét.