
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Szerdai sportműsor: Magyar Kupa, Német Kupa, klub-vb
Szerdán folytatódnak a labdarúgó Magyar Kupa nyolcaddöntői, az angol élvonalban elmaradt meccset pótol a Manchester Unit...
Max Verstappen újabb győzelmével biztossá tette második világbajnoki címét a Formula–1-es Japán Nagydíjon. Bár a szuzukai futam a tervezettnél rövidebbre sikerült, nem csak Verstappen bajnokavatása és annak furcsa körülményei miatt maradhat emlékezetes. Sebastian Vettel megvillantotta magát még utoljára, Pierre Gasly azonban kemény pillanatokat élt át a verseny elején. A korábbi versenyigazgató, Michael Masi pedig talán végre továbbléphet, hiszen Verstappennek idén sem sikerült átlagosnak mondható módon világbajnokká válnia. Íme, az F1-legek a Japán GP-ről!
Az utóbbi időben szimulátoron is az egyik legsikeresebb Formula–1-es versenyző a Ferrari pilótája, aki tavaly a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt győzte le házon belül. Charles Leclerc sokoldalú figura, akit a tragédiák sem kerültek el. Ezekből is erőt meríthet a következő tíz évre, amelyben várhatóan a Max Verstappennel való rivalizálása határozza meg az F1 világát. A Képes Sport portréja.
Charles Leclerc igazi üstökösként robbant be a Formula–1-be, és már első szezonja derekán azt pedzegetik, jövőre Kimi Räikkönen helyét foglalhatja el a Ferrariban. A monacói születésű versenyző emellett nagyon jó kapcsolatot ápolt Ferrari egyik legnagyobb reménységével, a francia Jules Bianchival is, és elmondása szerint, ha lehetősége nyílik bajnoki címre, akkor azt az ő tiszteletére akarja megnyerni.
A Liberty Media tovább folytatja a Formula–1 megreformálását, legutóbb a pontrendszer került napirendre. Az amerikai vezetőség ugyanis ki szeretné terjeszteni a pontszerzők számát, így felvetődött, hogy az első tíz helyett egészen a tizenötödik pozícióig bezárólag kapnának bajnoki egységeket a pilóták. Sőt, azt sem zárták ki, hogy minden egyes, a futamot befejező versenyző pontokkal távozhat az adott nagydíjról. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso szerint az utóbbi ötlet megvalósításával a királykategória elvesztené a varázsát.
A hétvégén az Orosz Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság, a mezőnyt az idei versenynaptár második „legifjabb” szereplője, a Szocsi Autodrom fogadja. Noha, mindössze a 4. F1-es GP-t rendezik a Fekete-tenger partján, a verseny megrendezésének történelme mégis közel 35 éves múltra tekint vissza – és akad némi magyar vonatkozása is.
Hiába próbálkoztak a csapatok a Kínai Nagydíj szombatra hozatalával, hogy ezzel biztossá tegyék a futam megrendezését, az FIA makacsul ragaszkodik az eredeti időponthoz, így továbbra is vasárnap helyi idő szerint 14 órára, magyar idő szerint 8 órára van kiírva az 56 körös viadal. Reméljük, az időjárás nem szól közbe.
A Ferrari egyik szponzora, a Santander közösségi oldalán minden bizonnyal idő előtt elszólta magát, s leleplezte az olasz istálló új, 2017-es autójának nevét.
Utcát neveznek el szülővárosában, Nizzában a 2014 októberében balesetet szenvedett, majd 2015 júliusában elhunyt Formula–1-es pilótáról, Jules Bianchiról.
Jules Bianchi családja megtette az első lépéseket a Formula–1 vezetőinek feljelentése felé. A 2014-es Japán Nagydíjon balesetet szenvedett francia pilóta tavaly júliusban halt bele fejsérüléseibe.
A Formula–1-es pilóták egyöntetűen kiállnak a pilótafülkékbe tervezett fejvédő merevítés mellett.
A hét végi Japán Nagydíjra árnyékot vet Jules Bianchi egy évvel ezelőtti balesete, amelyet azóta sem nézett meg az édesapja. Philippe Bianchi és családja számára megrázó hetek következnek, hiszen egy éve beszéltek utoljára a hosszú kóma után júliusban elhunyt versenyzővel.
Jules Bianchi és Justin Wilson halálát követően – mindketten súlyos fejsérülést szenvedtek – ismét a versenyautók még biztonságosabbá tétele jelenti a legfőbb szempontot a tervezők számára. Az Egyesült Államokban népszerű IndyCarban versenyző autók számára ebből a szempontból a vadászrepülők jelentik a követendő példát – a jövő hónapban kezdődnek a tesztelések –, míg a Formula–1-ben, ahol a jóval egyedibb karosszéria miatt nehezebb a kivitelezés, ezúttal a Mercedes tervezőasztalán készült el egy forradalminak tetsző ötlet.
Bernie Ecclestone szerint óriási szerencséje a Formula–1-nek, hogy a nyári szünet előtt ilyen jól sikerült a Magyar Nagydíj. Az F1 gazdasági vezetője arra is utalt, hogy nem feltétlenül van szükség átfogó szabálymódosításokra.
Sebastian Vettel nyerte meg a 30. Magyar Nagydíjat, a Ferrari német pilótája a két Red Bull, Kvjat és Ricciardo előtt ért célba egy fantasztikus verseny végén. A négyszeres világbajnok német pilóta a győzelem első pillanataiban sem feledkezett meg a héten eltemetett Jules Bianchiról.
A Formula-1 pilótái és istállói minden lehetőséget kihasználnak, hogy méltóképp emlékezzenek Jules Bianchira a 30. Magyar Nagydíj hétvégéjén.
A Magyar Nagydíj csütörtöki „nulladik” napja elsősorban Jules Bianchiról szólt, a versenyzők a sajtóeseményeken az egy hete elhunyt 25 éves francia pilótára emlékeztek. A hivatalos FIA-sajtótájékoztatón is elsősorban Bianchi volt a téma, de természetesen más is szóba került – Romain Grosjean még humort is csempészett a szomorú délutánba.
Az FIA csütörtöki jelentése szerint nem 92, hanem 254 g-s erő hatott Jules Bianchi fejére a tavaly októberi Japán Nagydíjon. A szövetség biztonsági tanácsának alelnöke szerint akkor sem lettek volna jobb esélyei a franciának a túlélésre, ha zárt lett volna az autója.
Jules Bianchi tragédiája a bizonyíték arra, hogy a Formula–1 még mindig veszélyes sportág – mondta a Magyar Nagydíjra készülő Lewis Hamilton, aki ott volt Nizzában a 25 éves francia keddi temetésén.
Kedden Nizzában végső búcsút vettek Jules Bianchi F1-es versenyzőtől, aki szombatra virradóra belehalt a tavalyi Japán Nagydíjon elszenvedett fejsérüléseibe. A gyászszertartáson ott volt a jelenlegi mezőny nagy része. Képgaléria.
A Formula–1-es csapatok az összes autóra #CiaoJules feliratot helyeznek el, így emlékeznek a tavalyi Japán Nagydíjon történt balesete során elszenvedett súlyos sérülései következtében a múlt hét végén elhunyt Jules Bianchira.