
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Csütörtöki sportműsor: pályán a Juve és a Real Madrid
Csütörtökön két jó meccset is láthatunk a tévében. A Juventus a Lazióval találkozik az Olasz Kupában az elődöntőbe jutás...
Az FIA közzétette a 2019-es Formula–1-es csapat- és pilótalistát, amelyből kiderül, hogy az eddig Force Indiaként ismert, indiai színekben induló csapat a jövőben Racing Point névvel szerepel.
A Force India bejelentette, hogy Sergio Pérez mellett Lance Stroll lesz a pilótája a 2019-es Formula–1-es idényben.
Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak az Abu-Dzabiban megrendezett kétnapos Formula–1-es teszt második napján, a monacói ráadásul megjavította Sebastian Vettel keddi idejét is. Carlos Sainz Jr. eközben bemutatkozott a McLarennél, míg Danyiil Kvjat is megkezdte újra a munkát a Toro Rossóval. A Williamsnél ezúttal George Russell autózott jobb időt a Yas Marina Circuiten.
Miután kivizsgálta a Nemzetközi Automobil-szövetség a Haas által benyújtott óvást, úgy döntött, hogy nincs alapja a Force Indiát ért vádaknak, ezért elutasítja az amerikai istálló óvását.
A Formula–1-es konstruktőri világbajnoki címet idén is megszerző Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzését követően elismerte, hogy az idén még a Racing Point Force Indiánál versenyző Esteban Ocon lesz jövőre az istálló harmadik számú versenyzője, egyben tesztpilótája is. Ezzel végül sikertelenül zárult a Mercedes azon próbálkozása, hogy francia védencének a 2019-es szezonra versenyzői ülést szerezzen valahogy az F1-es mezőnyben.
Az idén inkább a pályán kívül került szembe egymással a Haas és a Force India – a vita főként a Formula–1 bevételeiből járó részesedés miatt alakult ki, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt azonban más miatt nyújtottak be az amerikaiak óvást a Force India ellen.
Lewis Hamilton hiába aratott győzelmet a Formula–1-es Brazil Nagydíjon, mégsem ő, hanem Max Verstappen és Esteban Ocon összeakadása, majd annak utóélete került a figyelem középpontjába. Az üggyel kapcsolatban a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is elmondta a véleményét, sőt egyenesen idiótának minősítette a Force India-pilótát, akit egy futamra el is tiltana.
Lewis Hamilton győzelmével, valamint Max Verstappen és Esteban Ocon balhéjával ért véget a Brazil Nagydíj hétvégéje. A versenyt követően természetesen mindannyian megszólaltak, de a harmadik helyen célba érő Kimi Räikkönen is elmondta a véleményét az igencsak izgalmas futamról.
A tervek szerint szélesebb, közel kétméteres első szárnyak érkeznek 2019-ben, a csapatok szerint azonban semmi értelme nincs az új elemnek, ráadásul igencsak megnöveli a költségeiket. Míg a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 20 000 eurónak tartja az új első szárny megtervezésének költségeiket, a Red Bull szerint ez az összeg akár a 15 millió eurót is elérheti.
Annak érdekében, hogy elkerüljék az utóbbi években a csapatokat érintő egyre gyakoribb támadásokat a Brazil GP hétvégéje alatt, a korábbiaknál jelentősebb biztonsági intézkedéseket hajtanak végre a helyi hatóság és a csapatok Interlagosban.
Továbbra sincs könnyű helyzetben Esteban Ocon, akinek szinte biztosna távoznia kell a Force Indiától, és Toto Wolff úgy véli: talán csak a 2020-as szezont illetően tud segíteni, hogy a fiatal versenyző megfelelő üléshez jusson a Formula–1-ben.
A Formula–1-es idény vége felé közeledve egyre több csapatnál eldől, kik vezetik az istálló jövő évi autóit. A Force India éppen tegnap jelentette be, hogy az egyik pilótája jövőre is Sergio Pérez lesz, ami azt jelenti, hogy Esteban Oconnak minden bizonnyal mennie kell a csapattól, mivel az istállót szezon közben felvásárló Lawrence Stroll fia Lance Stroll foglalhatja el a helyét. A francia tehát csapatot keres, és könnyen lehet, hogy éppen a Williamsnél talál magának 2019-es ülést – habár azért akadnak nehézségek ez ügyben.
Ahogy azt sejteni lehetett, Sergio Pérez jövőre is a Racing Point Force India versenyzője lesz. A mexikói a hatodik szezonját kezdheti meg 2019-ben az idén kissé átalakult istállóval.
Két hónappal azután, hogy tulajdonosváltás történt a Force Indiánál – melynek új neve így Racing Point Force India lett –, az istálló a háta mögött hagyhatja a korábbi vezetők által felhalmozott nehézségeket és tartozást.
Három rajthelyes büntetéssel és két büntetőponttal sújtották Esteban Ocont, amiért a harmadik szabadedzés alatt nem lassított le kellően a piros zászlós jelzésnél. A Force India versenyzőjének 8. helyét így Sebastian Vettel örökölte meg a rajtrácson.
Miután a Szingapúri Nagydíj első körében ütköztek a Force India versenyzői, az istállónál újra érvénybe lépett az a szabály, amely nem engedni Esteban Oconnak és Sergio Péreznek, hogy egymással csatázzanak a versenyeken. Előbbi mellesleg azt is elárulta, hogy idő előtt távoznia kell-e a Force Indiától a tulajdonosváltás miatt.
Könnyen lehet, hogy a szezon végén ülés nélkül marad Esteban Ocon. A Force India versenyzője lehet ugyanis az áldozata az istálló tulajdonosváltásának – a helyzetéről kifejtette a véleményét a szingapúri versenyhétvége előtt.
A Ferrari ma hivatalosan bejelentette, Charles Leclerc, Sebastian Vettel párossal áll rajthoz 2019-ben, míg a maranellóiaktól távozó Kimi Räikkönen a Saubernél folytatja. Ezzel már csak kilenc ülés maradt szabad az idei őrült pilótapiacon, amiből úgy tűnik, legalább további kettő rövidesen gazdára talál. Ugyanis amíg Sergio Pérez elmondta, a soron következő Szingapúri Nagydíj előtt szeretné tisztázni a jövőjét, addig Esteban Ocon elkeseredett üzenetet osztott meg a közösségi oldalán.
Az eső már az Olasz Nagydíj pénteki napján is okozott némi nehézséget a versenyzők és a csapatok számára, szombat reggel ráadásul ismét megérkezett az égi áldás, így a harmadik szabadedzés kezdetekor még néhol vizes volt a monzai pálya. Újabb eső nem érkezett az utolsó tréning ideje alatt, így az időmérős körök kerültek a főszerepbe. Az élen Sebastian Vettel végzett a Ferrarival, a második Lewis Hamilton (Mercedes) lemaradása mindössze 0.081 másodperc volt, míg a harmadik Kimi Räikkönené szűk 2 tized.
Nagy balesettel kezdődött az Olasz Nagydíj második szabadedzése, amely az elsővel ellentétben száraz pályán zajlott már. A legjobb időt a hibázó és autójával a falnak is koccanó Sebastian Vettel érte el, míg a második csapattársa, Kimi Räikkönen lett. A német vb-riválisa, Lewis Hamilton eközben harmadikként zárt, mögötte Valtteri Bottas, illetve a Red Bull és Force India kettőse végzett. Folytatás holnap délben a harmadik szabadedzéssel.