
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Pénteki sportműsor: topligák, NB I; Davis-kupa Tatabányán
Puskás Akadémia–Vasas mérkőzéssel péntek este megkezdődik a labdarúgó NB I 18. fordulója, és rendeznek mérkőzést az ang...
A Ferrari korábbi brazil versenyzője, Felipe Massa azt mondta, örömmel töltené el, ha egy újabb Schumacher csatlakozna pilótaként a Formula–1 mezőnyéhez.
A tavasz elején megjelent Nemzeti Sport Formula–1-es magazinban sorrendbe állítottuk a világbajnoki sorozat első hetven évének 70 legjobb, legemlékezetesebb versenyét. Online szériánkban a koronavírus-járvány miatt elhalasztott idénykezdet miatt elkezdtük sorra venni a húsz legjobbat, és a tényleges idénykezdés hetére elérkeztünk az első helyezetthez. A listánk élén a 2008-as Brazil Nagydíj áll a drámai világbajnoki finisével.
Az elektronikus motorral hajtott formulaautók számára kiírt Formula E sorozat a hatodik idényére elég stabil ahhoz, hogy a szériához korábban csatlakozó gyártók után újabb két német sikermárka, a Mercedes és a Porsche is részt vegyen benne. Az FE egyelőre nem versenytársa a Formula–1-nek, de nem véletlen, hogy a Le Mans-programját felszámoló Porsche az elektromotoros gépek mellett döntött.
Amikor március 17-én az ausztráliai Melbourne-ben található Albert Park versenypályáján magyar idő szerint reggel negyed hét előtt öt perccel kialszanak a zöld lámpák, Robert Kubica 8 év 4 hónap és 3 nap után újra Formula–1-es versenyen indul. A lengyel a 2010-es idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon vett részt legutóbb, majd 2011. február 6-án súlyos ralibalesetet szenvedett, ám évek kitartó munkájával sikerült visszaküzdenie magát a száguldó cirkusz világába. Ennek apropóján sorra vesszük azokat a pilótákat, akik súlyos sérülés, baleset után tértek vissza, vagy adott esetben kerültek be a Formula–1 mezőnyébe.
A Ferrari legutóbb 2008-ban nyert konstruktőri címet, miközben úgy tűnik, a csapat nyeretlenségi sorozata idén is tovább folytatódik. A marnellóiak korábbi versenyzője, Felipe Massa pedig úgy véli, az áll a gárda rossz szériája mögött, hogy egyszerűen nem képes megbirkózni a győzelmi kényszer miatt érzett nyomással.
Felipe Massa kilenc évvel ezelőtt szenvedett súlyos balesetet a Magyar Nagydíjon. Az akkor Ferrarival versenyző brazil pilóta utána már nem vezetett Formula–1-es autót abban az évben. Az évforduló alkalmából az Instagramon jelentkezett egy poszttal.
Max Verstappen szombaton a harmadik szabadedzés utolsó tíz percében hajszolta tovább a körrekordot, amikor az uszoda kijáratánál jobb elsőjével eltalálta a falat, és szinte teljes pontossággal megismételte a 2016-os Monacói Nagydíj versenyén elkövetett hibáját. Sergio Pérez szerint ez is jól mutatja, a holland azóta sem tanult az esetből, miközben Helmut Marko és Christian Horner is kritikusan beszélt pilótájáról. A Red Bull háza táján pedig ez egyáltalán nem jó előjel, hiszen az elmúlt években több fiatal reménység karrierje futott zsákutcába a „vörös bikák” kegyetlen iskolájában.
Az elektromos formaautók világbajnoki sorozatában (Formula E) tér vissza az autóversenyzéshez Felipe Massa, korábbi F1-es pilóta, aki három évre szóló szerződést kötött a Venturi csapattal, s a 2018–2019-es szezonban csatlakozik új istállójához.
20 verseny, 13 dobogó, 5 győztes pilóta, 435 előzés, 527 élen töltött kör, 4.071.400 kilátogató néző, megtört nyeretlenségi sorozatok, beállított és megdöntött rekordok, felére csökkent dominancia és jelenleg is futó szériák – avagy a 2017-es Formula–1-es szezon a számok nyelvén elmesélve.
A karácsony a szeretet ünnepe, és ilyenkor az egész évben egymással harcoló F1-es versenyzők szíve is meglágyul kissé: a sportág vezetői arra kérték a pilótákat, karácsony alkalmából ajándékozzák meg egymást, és a Ferrari párosát kivéve mindenki örömmel eleget is tett a felkérésnek.
Az 500 Milhas de Kart elnevezésű neves brazíliai gokarteseményen vett részt saját csapata színeiben a Formula–1-ből az idei szezon végén visszavonult Felipe Massa. Az alakulatot viszont a futamot követően kizárták, Massa egyik csapattársa, Rodrigo Dantas ugyanis az ütközésüket követően összeverekedett Tuka Rochával. A két pilótát a biztonsági személyzetnek kellett szétválasztania, ám ehhez a vártnál több időre volt szükségük, így Dantas és Rocha „akcióját” jó ideig figyelhette a közönség.
Befejeződött a Formula–1 2017-es szezonja. Az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon véget ért a McLaren és a Honda házassága, Felipe Massa végleg elbúcsúzott, az F1 pedig új logót kapott. Humoros esemény is történt szép számmal, ahogy azt pedig korábban már megszokhatták, mi megmutatjuk a hétvége legjobb képeit, videóit, mémjeit, avagy íme, az F1-leg!
A Formula–1-es Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén pályafutása negyedik edzéselsőségét szerezte meg a Mercedes pilótája, Valtteri Bottas, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. Harmadik helyen, több mint fél másodperccel lemaradva a Ferrari pilótája, Sebastian Vettel zárt.
Sebastian Vettel győzelmével zárult a vasárnapi Brazil Nagydíj. A versenynaptár utolsó előtti állomásán azonban így is Felipe Massáé volt a rivaldafény, aki utoljára vezethetett éles körülmények között F1-es autót a hazájában. Vessünk egy pillantást a hétvége legjeire, vagyis a legjobb pillanatokra, képekre, mémekre!
Vélhetően utolsó Brazil Nagydíján van túl Felipe Massa, a Williams versenyzője. A hazai pályán hetedikként célba érő brazil tökéletesen elégedett mai teljesítményével, sőt, egyenesen úgy érzi, mintha parádés győzelmet aratott volna.
A Ferrarival versenyző Sebastian Vettel nyerte meg az F1-es Brazil Nagydíjat. A második helyen Valtteri Bottas végzett, harmadikként Kimi Räikkönen ért célba. A bokszutcából rajtoló Lewis Hamilton lett a negyedik.
Ha így folytatja, szép lassan a Williams brazil pilótája, Felipe Massa a legrövidebb ideig tartó világbajnoki regnálás (38 másodperc...) kitüntető címe után lassan benyújthatja igényét a legtöbbször nyugdíjba vonuló F1-es pilóta titulusára is. Azt követően ugyanis, hogy a 36 éves brazil pilóta egy éve bejelentette visszavonulását, azonnal vissza is tért az idei szezonra, s miután a múlt hét végén közölte, az idény végén újfent befejezi a Formula–1-ben, már arról beszél, hogy igazából ő csak egy év szabadságra készül.
Bár a Mercedes és Lewis Hamilton egy hét leforgása alatt lezárta mindkét bajnoki címért folyó csatát, maradtak még befejezetlen „ügyek” a 2017-es kiírásban. Sebastian Vettel, elvesztve minden esélyét az ötödik vb-elsőségre, komoly harcot vív Valtteri Bottasszal az „ezüstéremért”, miközben a konstruktőröknél négy istálló között dúl háború az ötödik pozícióért. A házon kívüli viaskodások azonban csapaton belül is érdekes helyzeteket teremthetnek, hiszen a fennmaradó nagydíjak jövő évi ülésekről, alakulaton belüli alá-fölérendeltségi viszonyokról dönthetnek, miközben egyesek – kivéve a visszavonuló Felipe Massát – a következő szezon alapköveit fektethetik le.
Felipe Massa bejelentette, hogy a 2017-es szezon végén befejezi Formula–1-es pályafutását.
Felipe Massa szerint Robert Kubica és Paul di Resta szerződtetése is visszalépés lenne a Williams számára, ha csapata úgy döntene, hogy lecseréli őt a 2018-as szezonra.