
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Szerdai sportműsor: magyar–francia a kézi vb-n, NB I, PL
Szerdán két NB I-es meccset nézhetünk a televízióban: a Kisvárda a Mol Fehérvárral, a Ferencváros a Budafokkal találkozi...
Ahogy arról beszámoltunk, könnyen lehet, hogy elhalasztják a március 21-re kitűzött Formula–1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjat Melbourne-ben a koronavírus-járvány miatt, s ha valóban így történik, akkor az is előfordulhat, hogy a március elejére kitűzött idény eleji teszt helyszíne és időpontja is megváltozik. Mindeközben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szerint korántsem normális az év első fele.
A Renault versenyistálló reményei szerint már idén, az Abu-Dzabiban december közepén esedékes idényzárót követő teszten vezetheti autóját a spanyol Fernando Alonso, aki kétéves kihagyást követően tér majd vissza az F1-es világbajnokság mezőnyébe.
A Formula–1-es világbajnok Lewis Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas a jövő héten visszatér a versenypályára.
Bár a Mercedes minden tekintetben az élen zárta az idei F1-es tesztidényt, a megbízhatósági problémák beárnyékolták a szereplését, s Lewis Hamilton nem is titkolta, aggódik a melbourne-i nyitó hétvége előtt. Hozzá hasonlóan a Ferrari csapatfőnöke is többször kifejezte az aggályait, a maranellóiak teljesítményét azonban több szempontból is nehéz vizsgálni, és az FIA-val kötött furcsa megállapodás is új megvilágításba helyezi Mattia Binotto szavait. A Racing Point azonban bátran lehet optimista, jelenleg úgy tűnik, a középmezőny élén kezdi az évet.
Valtteri Bottas (Mercedes) zárt az élen a 2020-as téli tesztidény utolsó napján. A második Max Verstappen (Red Bull) lett, igaz, a holland egy keverékkel keményebb gumikon futotta a legjobbját, ami 1 tizeddel maradt el a finn idejétől. Harmadikként a délelőtt leggyorsabb Daniel Ricciardo végzett a Renault-val, míg a negyedik pozíciót az összesen 181 kört teljesítő Charles Leclerc foglalta el.
A Williams csapatfőnöke, Claire Williams kissé frusztrált, hogy több motorproblémájuk is adódott az eddigi tesztnapok során, és reméli, nem lesz újabb meghibásodásuk.
Az Alfa Romeo harmadik versenyzője, Robert Kubica zárt az élen a második barcelonai teszt első napján. A lengyel délelőtti idejéhez Max Verstappen (Red Bull) került a legközelebb, míg a harmadik Sergio Pérez lett a Racing Pointtal. Legszorgalmasabb versenyző Romain Grosjean volt, míg a csapatok közül a Mercedes tette meg a legnagyobb távot. A körözést háromszor kellett piros zászlóval megszakítani.
A Mercedes szakembereinek meggyőződése, hogy az önmagát egyelőre leíró Ferrari altatott az első teszthéten, a másik riválisnál, a Red Bullnál azonban úgy gondolják, valóban gondok lehetnek a maranellóiaknál, s jelenleg előttük járnak.
A Mercedes minden tekintetben az élen zárt az első barcelonai teszten, ám mint utóbb kiderült, a németeknél sem ment minden simán, motorcserére kényszerültek.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto megosztotta, most kevésbé optimista, mint egy évvel ezelőtt az első teszthetet követően, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel azonban pozitívabban nyilatkozott az SF1000-esről.
Valtteri Bottas délelőtti körét senkinek sem sikerült felülmúlnia a harmadik barcelonai tesztnap második felében. Bottas mögött ráadásul Lewis Hamilton végzett a köridőket rangsoroló listán, így a Mercedes ismét kisajátította az első két helyet. A Ferrarinál több probléma is előjött a nap folyamán, és Sebastian Vettelnek csak a a tesztelés legvégén sikerült elérnie a 100 megtett kört. A versenyzők közül egyébként Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) volt a legszorgalmasabb.
Kimi Räikkönen zárt az élen az első barcelonai teszt második napján, mögötte a sokáig vezető Sergio Pérez és a renault-s Daniel Ricciardo következett. A legszorgalmasabb versenyző a falazó Romain Grosjean lett, míg csapatként a Mercedes tette meg a legtöbb kört. A német gárda azonban nem ezzel, hanem a trükkös megoldásával hívta fel magára a figyelmet, és szolgáltatta a nap legforróbb témáját.
A szokásoknak megfelelően idén is Barcelonában kezdődött az év a Formula–1-es csapatoknak és versenyzőknek: szerdán rendezték az F1-es tesztidény első napját a Circuit de Catalunyán, ahol a címvédő Lewis Hamilton teljesítette a leggyorsabb kört, Max Verstappen kétszer is megforgott, a Ferrarit meg máris szerelni kellett. Az AFP fotóügynökség fotósainak képeiből válogattunk az első nap galériájába.
Szerdán reggel kezdetét veszi az első tesztnap, így a figyelem a Circuit de Catalunyára összpontosul, ahol a csapatok megkezdhetik a felkészülést a soron következő Formula–1-es idényre.
George Russell volt a leggyorsabb az F1-es Abu-dzabi GP-t követő kétnapos teszt második napján. A Williams versenyzője a Mercedest vihette pályára szerdán, és Valtteri Bottas keddi elsősége után az élen is tartotta a W10-est. Russell mögött Charles Leclerc zárta a tesztnapot, a monacói pilóta után azonban a piros zászlót is lengetni kellett, ugyanis az utolsó órákban összetörte a Ferrarit.
Nem vasárnap hajtottak utoljára pályára a 2019-es F1-es autók, ugyanis a csapatok még részt vesznek Abu-Dzabiban egy kétnapos teszten, amelyen főként a Pirelli felkészülését segítik a következőre szezonra. A keddi napon Valtteri Bottas (Mercedes) volt a leggyorsabb.
Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a második kollektív évközi teszt első napján Barcelonában. A Mercedes versenyzője ráadásul 1.4 másodperccel volt gyorsabb a másodikként záró Charles Leclerc-nél. A harmadik helyen Danyiil Kvjat végzett a Toro Rossóval, a legszorgalmasabb pedig a Williams tesztpilótája, Nicholas Latifi volt. Kétszer is lengetni kellett a piros zászlót.
A Formula–1-nek tavaly búcsút intő Fernando Alonso is részt vett a 2019-es kiírás első idényközi tesztjén Bahreinben, ahol a McLaren idei versenygépét vezetve tesztelt a Pirellinek. A spanyol bár meglehetősen elégedetten nyilatkozott utolsó F1-es csapata fejlődéséről, elmondta, ez még korántsem elég ahhoz, hogy visszatérjen a királykategóriába.
A Williamsszel a versenyhétvégéken általában a mezőny végén helyet foglaló George Russell a Mercedesben kapott lehetőséget az első idényközi teszt második napján Bahreinben, ahol alig néhány perccel a kockás zászló megjelenése előtt az élre kormányozta a W10-est. A kedden még Ferrarit vezető Mick Schumacher eközben az Alfa Romeónál folytathatta a munkát, míg Fernando Alonso újra McLarenbe ült.
A hétszeres F1-es világbajnok, Michael Schumacher fia, Mick Schumacher kedden ölthette magára először a Ferrari overallját és tehette meg az első métereit az olasz gárda idei gépével. A jelenleg a Formula–2-ben versenyző német elmondása szerint azonnal otthon érezte magát a maranellóiaknál, amely csapattal édesapja öt bajnoki címet szerzett és minden idők legsikeresebb versenyzőjévé vált. Az érzelmes pillanatokkal kapcsolatban pedig Fernando Alonso is megszólalt, aki annak idején a rekordbajnokkal is ádáz csatákat vívott a versenypályákon.