
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Hétfői sportműsor: egy-egy olasz és spanyol bajnoki
Meglehetősen szűkös a hétfői sportkínálat: a labdarúgó NB II 21. fordulójában a Szeged a Győri ETO-t fogadja, az angol F...
Felszámolták az orosz Marussia sportautógyárat, de a Formula–1-es csapat ettől függetlenül tovább üzemel – írta az orosz Ria Novosztyi.
Jean Todt FIA-elnöknek és a Mercedes-istálló vezetőinek is elegük van abból, hogy sokan a 2014-es F1-et bírálják. A napokban Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója lesújtó véleményt alkotott a sorozatról, míg Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke Todttal és Bernuie Ecclestone-nal akart találkozni Bahreinben, hogy az F1 új szabályainak módosításairól beszéljenek.
Sergio Pérez Malajziában nem tudott elrajtolni, és a boxutca faláról nézte végig a sepangi futamot, így külső szemlélőként, autós rutinnal spékelve alapos kritikát fogalmazhatott meg a versenyzésről. És a hangokról még csak egy szót sem ejtett.
A hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal elrajtol a Formula-1-es világbajnokság idei szezonja. Az NSO Tv beharangozó riportjában a vasárnap reggel 7 órakor kezdődő futamot élőben közvetítő Magyar Televízió helyszíni tudósítója Bobák Róbert soha nem látott élményről számolt be, míg a Nemzeti Sport szakújságírója szerint az első futamon képet kaphatunk a teljes mezőnyről és az erőviszonyokról.
Pénteken magyar idő szerint hajnali 2.30-kor kezdetét veszi az idénynyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzése, amely előtt természetesen mindenki elmondta, mit vár az első versenytől és az új szezontól. Alább közöljük a várakozásokat.
Az elmúlt években Sebastian Vettel és a Red Bull sikersorozata láttán többen is elfordultak a Formula–1-től, amelyben a holt szezonban régóta várt változások következtek be. Az F1-nek szüksége volt az átalakulásra, a V8-as szívómotorok ideje is lejárt, s Vettel negyedik világbajnoki címét követően éppen a legjobbkor kavarodott fel az állóvíz. Az, hogy a hajtóművek átalakítását leginkább szorgalmazó Renault elmaradt riválisaival szemben a fejlesztések során, további izgalmat csempészhet az idénybe, amely látványosnak, kiszámíthatatlannak és izgalmasnak ígérkezik. Íme, tíz ok, ami miatt nem szabad kihagyni.
A legvérmesebb sportrajongók bizonyára írogatták már ceruzával a nagyobb események, tornák során az eredményeket házi gyártmányú papírtáblázataikba - a Nemzeti Sport Online most ezen összeállítások tökéletes digitális verzióját kínálja olvasóinak.
A Formula–1-es csapatoknak gumikat szállító Pirelli a téli tesztelés lezárulta után közölte, hogy sikerült tartósabbá tenni az abroncsokat a 2013-as szezonban használtaknál, így kevésbé befolyásolják a gumik az autók teljesítményét. A keverékek teljesítménye közötti különbség nőtt, de a Pirelli az idén láthatóan igyekszik a háttérbe húzódni.
Szerdától szombatig Bahreinben köröznek a Formula–1-es csapatok, a második, idény előtti kollektív teszten már a kilométerek mellett a másodpercek is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, azaz a gyakorláson előtérbe kerül a teljesítmény, és talán az erőviszonyok árnyalatai is felsejlenek. A Jerezben szenvedő Red Bull és az első tesztet kihagyó, először nyilvánosan köröző Lotus biztosan fókuszba kerül.
Bár a jerezi Formula–1-es teszt után a versenyzők elismerték, hogy lassabbá váltak az autók a tavalyiaknál (erről a tavalyinál öt másodperccel gyengébb időeredmények is tanúskodtak), Andy Cowell, a Mercedes motorfejlesztésért felelős igazgatója elismerte, hogy ez nem a hajtóműveken múlik, az 1.6 literes turbómotorok ugyanis az energiaátalakítókkal együtt erősebbek a tavalyi idényig használt 2.4 literes szívómotoroknál.
Bernie Ecclestone, a Formula–1 gazdasági vezetője Nico Rosberget tartja a 2014-es Formula–1-ews idény favoritjának.
Niki Lauda nem érti, miért panaszkodik Bernie Ecclestone az új Formula–1-es szabályok miatt, miközben ő is rábólintott ezekre a módosításokra.
Bernie Ecclestone levélben fordult azzal a javaslattal a Formula–1-es csapatokhoz, hogy ne csak a szezonzáró Abdu-dzabi Nagydíjon, hanem az Egyesült Államokban és Brazíliában megrendezendő versenyeken is duplázzák meg a pontokat.
A Force India VJM07 bemutatásával folytatódott Jerezben az első 2014-es Formula–1-es tesztnap. A csapat korábban már közölt grafikát az autóról (ez jótékonyan takarta a „hangyászorrot"), most pedig kigördítette a pályára a dominánsan fekete új gépet. A jerezi tesztnapról élő tudósításban számolunk be az NSO-n!
A Mercedes után percekkel a Red Bull Racing is leleplezte új Formula–1-es versenyautóját, a Red Bull RB10-est. A 2013-as évadban taroló Red Bull több más istállóhoz hasonlóan a jerezi teszt első napján mutatta be autóját – a tesztnapról élő, szöveges tudósítással jelentkezünk!
A Mercedes Formula–1-es istálló a jerezi teszt előtt bemutatta 2014-es versenygépét, a W05-öst. Az ezüst autó kigördülése csak a nap első bemutatója – a nap eseményeit élőben követhetik az NSO-n! A Mercedes orrkoncepciója a Ferrariéhoz hasonlatos, a csapat az autón a #KeepFightingMichael felirattal üzen a síbalesete után mesterséges kómában fekvő Michael Schumachernek.
Keddtől péntekig Jerezben tartják meg a Formula–1-es csapatok első 2014-es kollektív tesztjét. Az istállóknak háromszor négy napjuk lesz arra, hogy felkészítsék új, V6-os turbómotort is magába foglaló hajtóművel felszerelt autóikat a 19 futamos idényre, ennek harmadát a héten Dél-Spanyolországban teljesítik. A Lotus kivételével mindenki ott lesz, s ezúttal valóban nem kapnak fontos szerepet az időeredmények, a lényeg az elején az új, változatos külsőt kapó autók és a motorok hangjának megismerése lesz.
Bár még az FIA nem tette közzé a 2014-es Formula–1-es rajtlistát, több pilóta is megosztotta a választását a közösségi oldalakon, így sejthető, ki milyen számmal indul az idényben, illetve karrierje hátralévő részében.