
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Hétfői sportműsor: egy-egy olasz és spanyol bajnoki
Meglehetősen szűkös a hétfői sportkínálat: a labdarúgó NB II 21. fordulójában a Szeged a Győri ETO-t fogadja, az angol F...
Az F1-es mezőnyből utolsóként a Haas-istálló jelentette be, mikor mutatja be 2023-as versenyautóját – az amerikai istálló mindenkit megelőzve, január 31-én leplezi le új gépét, vagy legalábbis annak festését,
A hétszeres világbajnok brit Sir Lewis Hamilton szerződésének meghosszabbítását sugallta Toto Wolff, a Formula–1-es Mercedes csapatfőnöke egy szerdán megjelent interjúban.
Hivatalos oldalán jelentette be a MoneyGram Haas, hogy szerződést hosszabbított teszt- és tartalék pilótájával, Pietro Fittipaldival. A brazil versenyző 2019 óta erősíti az amerikai csapatot a Formula–1-ben.
Bár nagy valószínűséggel nem láthatjuk Formula–1-es futamon indulni Mick Schumachert 2023-ban, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint a Mercedes új tartalék versenyzőjének van esélye a visszatérésére.
Ahogy beszámoltunk róla, Fernando Alonso immár az Aston Martin versenyzőjeként szerepel a Formula–1-ben. A 41 éves spanyol remek formában van. Ezt bizonyítja az a videó, melyben a 20. szezonjára készülő plóta a reflexeit fejleszti.
A tavalyi pofon után óvatos optimizmussal készül a Mercedes a 2023-as idényre, amelyben a pattogás megszüntetésével végre előcsalná az autójában rejlő potenciált. A sikerre azonban nincs garancia.
Még a sanghaji verseny törlésével is minden idők legfárasztóbb, 23 fordulós F1-es idényét rendezik az idén, ráadásul sem időbeli eloszlásban, sem földrajzilag nincs optimalizálva a naptár.
Nagy fába vágja a fejszéjét James Vowles, mert nagyon mélyről kell felhoznia a Williamst, mindenesetre az elmúlt két évtizedben megszerezhette az ehhez szükséges tudást és tapasztalatot.
A Formula–1 vezetősége hivatalos közleményben erősítette meg, hogy nem pótolja a Kínai Nagydíjat, aminek értelmében az eredetileg tervezett 24 helyett 23 nagydíjat rendez meg a 2023-as idényben.
Az istállók a költségvetési plafon bevezetése óta a munkatársak cégcsoporton belüli áthelyezésével egyszerűen kijátszhatják a szabályokat. Erre hívták fel a figyelmet nemrég az Alpine-nál.
A Red Bull-istálló február 3-án mutatja be 2023-as autóját, az eseményre New Yorkban kerül sor.
Sem az F1, sem az istállók vezetői nem fogadták kitörő örömmel, hogy az Andretti a General Motors háttértámogatásával csatlakozna hozzájuk a jövőben. Az amerikai csapat csalódott.
A Formula–1-es Mercedes-istálló bejelentette, hogy február 15-én leplezi le a 2023-as világbajnokságon szereplő autóját, az F1 W14-et, amellyel Lewis Hamilton és George Russell indul a futamokon.
Az AMC Networks International együttműködésével készült „Lucky!” című sorozat Bernie Ecclestone-ról, a Formula–1 legismertebb vezetőjéről szól. Nevét a sportrajongóknak aligha kell bemutatni, közel negyven éven át vezette a száguldó cirkuszt, miután a FIA jogelődjével folytatott harcok után megkapta az F1 exkluzív kereskedelmi jogait.
Az Andretti Global és a General Motors (GM) csütörtökön bejelentette, közösen működtetett csapattal beszállnának a Formula–1-es világbajnoki sorozatba.
A Formula–1 hivatalos Twitter-oldala szavazást rendezett, amelynek keretében annak megállapítására kérték a követőiket, hogy döntsenek: melyek voltak 2022 legjobb versenyei. A győztes a Brit Nagydíj lett a brazil futamot megelőzve, s a Magyar Nagydíj is felkerült az ötös listára: a bahreini és a belga mögött az ötödik legjobb futam lett a tavalyi hungaroringi verseny.
Az Alpine F1-es csapat bejelentette, hogy február 16-án mutatja be 2023-as versenyautóját, az A523-at, amelyet a mezőny két francia versenyzője, Esteban Ocon és az AlphaTauritól érkező Pierre Gasly vezet majd.
Ahogy a legtöbb F1-es újságíró, úgy a csapatfőnökök és a versenyzőtársak is Max Verstappent választották meg 2022 legjobb pilótájának. A holland rekordhalmozását tekintve ez nem is csoda.
Bár a koronavírus-járvány 2022-ben már kevésbé szólt bele a nemzetközi autósport alakulásába, idén is akadtak nehezítő tényezők – elég csak az orosz–ukrán háborúra gondolni. A Formula–1-ben azonban végre megkezdődhetett az új korszak, ami a nagy izgalmak mellett kissé a 2010-es évek elejét hozta vissza, ugyanis a végeredményt tekintve egy Red Bull-versenyző dominanciájáról szólt az idény. A királykategóriát évekig uraló Mercedesnek 2022 csak a Formula–E-ben hozott világbajnoki címet, míg az év végén el kellett búcsúznunk Michelisz Norberték sorozatától, a túraautó-világkupától. Íme, a 2022-es idény legfontosabb történései a Nemzeti Sport által kiemelt nemzetközi szériákban!
A 2026-os csatlakozását követő harmadik évben szeretne a Forma–1-es futamgyőzelmekért harcolni a gyári Audi istálló, amelynél azt remélik, hogy a motorokra vonatkozó előírások módosítása miatt akár hamarabb is elérhetnek sikereket.