Négy vb-aranyat nyertek a magyar hölgyek vasárnap délelőtt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.08.10. 07:32
null
Lakatos Zsanett (elöl) és Takács Kincső először lett világbajnok a felnőttek között (Fotó: MTI)
Négy aranyérmet nyertek a magyar kajak-kenus hölgyek a moszkvai világbajnokságon vasárnap délelőtt. A Lakatos Zsanett, Takács Kincső kenu páros kezdte az aranygyűjtést, majd Kozák Danuta és a Szabó Gabriella, Csipes Tamara kajak kettős folytatta, végül Kárász Anna és Vad Ninetta 200 méteren diadalmaskodott. A férfiak három ezüsttel és egy bronzzal gazdagították a mieink éremtermését.

Féltávnál a fehérorosz kettős még majdnem két és fél másodperces előnnyel vezetett a második helyen haladó magyar duó előtt, Lakatos Zsanett és Takács Kincső azonban a második 250 méteren még inkább belehúzott, és meg sem állt az aranyéremig. A Graboplast Győri VSE kenusai – akik a tavalyi vb-n ezüstérmesek lettek – az idei brandenburgi Európa-bajnokságon hasonló forgatókönyv szerint szerezték meg az első helyet az azóta a párosuk egyik tagját kicserélő fehéroroszok előtt.

„Készültünk rá, hogy a fehéroroszok nagyon bekezdenek, de nem féltünk, mert tudtuk, hogy erős a finisünk. Nem nézelődtünk, azt hoztuk, amit tudtunk, és erre még a versenydrukk is rásegített” – magyarázta Takács Kincső.

„Hihetetlenül boldogok vagyunk, mert ez az első világbajnoki címünk. Nagyot hajtottunk a végén, nem is éreztük, hogy ekkora erő van bennünk” – tette hozzá Lakatos Zsanett.

Amilyen jól kezdődött, ugyanolyan jól folytatódott a vasárnapi program, Kozák Danuta ugyanis megvédte világbajnoki címét K–1 500 méteren. Egyik legnagyobb riválisa, az új-zélandi Lisa Carrington nagyon beragadt a rajtnál, de nem sokkal később már ő haladt elöl. Az utolsó 200 méteren azonban jött a már megszokott ritmusváltás Kozáktól, ez pedig általában aranyat ér. Most is így lett!

„Nagyon jól elkaptam a rajtot, talán most sikerült a világbajnokságon a legjobban. A verseny előtt nagyon izgultam, alig aludtam az éjszaka, de a pályán végig higgadtnak éreztem magam. Az első száz méteren hallottam az edzőm hangját, kiabált, hogy ne engedjem el Lisa Carringtont. Amikor indítottam éreztem, hogy legalább fél hajót adtam, de végig támadott. Sokat erősödött tavalyhoz képest, nagyot lépett előre, de én még többet, és remélem ez hosszú távon így is marad” – magyarázta Somogyi Béla versenyzője a döntőt követően.

Kozák Danuta

Talán tényleg túlzás lett volna, ha a nap harmadik A-döntőjében is magyar győzelem születik, pedig nem sok hiányzott hozzá. Konkrétan 161 ezredmásodperc, ennyivel szorult ugyanis Dombvári Bence K–1 500 méteren a dán René Holten Poulsen mögé. A Budapesti Honvéd kajakosának az ezüstérem is a legjobb világbajnoki szereplését jelenti a felnőttek között.

„Sajnálom, hogy nem jött össze az első hely, mert ebben a döntőben az is benne lehetett volna, mondom ezt úgy is, hogy a felkészülésem nem úgy sikerült, ahogyan szerettük volna. Óriási ellenfeleket győztem le ezen a napon, de a fő cél az ezer méter lett volna. És hát tudjuk, hogy az nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna. Jövőre mindenképpen javítani fogok” – mondta Dombvári Bence.

A pályafutása első felnőtt vb-jén részt vevő 19 éves Khaut Kristóf a kenu egyesek 500 méteres döntőjében hatodik lett. Az aranyat a brazil Isaquias Queiroz dos Santos szerezte meg, aki szombaton az 1000 méteres fináléban a cél előtt beborult a vízbe. Ezúttal nem volt szüksége berúgásra, nagy fölénnyel előzte meg az ezüstérmes német Sebastian Brendelt is.

Dombi Rudolf és Boros Gergely jó eséllyel várhatta a K–2 500 méteres döntőjét, és 498-499 méternél még vezetett is, ám szlovák ellenfeleik végül 16 ezredmásodperccel megelőzték őket.

„Sajnos már a kétszázas váltóverseny miatt bekerült egy plusz bójasor, és én ezt elnéztem, korábban tettem le a lapátot. Ha nincs ez, akkor most aranyérmünk lenne, de a bosszúság ellenére is nagyon örülünk ennek az eredménynek, látjuk, hogy vannak esélyeink a jövőt illetően” – mondta Dombi Rudolf.

Szabó Gabriella és Csipes Tamara a szám Eb-címvédőjeként vágott neki a női K–2 500 méter fináléjának, és ezúttal sem volt jobb náluk. A szerb Moldovan testvérek sokáig vezettek, ám a végére bekötöttek, és a magyar kettős végül fél másodperces előnnyel szerezte meg az aranyérmet.

„Hosszú volt ez az év, sokat küzdöttünk ezért az eredményért, és ennek a párosnak múltja is van, így nagyon örülök ennek az eredménynek – pityeregte el magát Szabó Gabriella. – Kétszáznál eltemettem magunkat, majd valahol százötvennél elindultunk és az utolsó ötven méteren nyertük meg a versenyt. Tizedre két egyforma kétszázötvenet mentünk, az edzőink mindig erről beszéltek nekünk, és ezt most meg is valósítottuk.”

Szabó Gabriella és Csipes Tamara

Férfi C–2 1000 méteren Vasbányai Henrik és Mike Róbert volt a címvédő, ezúttal be kellett érniük az ezüstéremmel. Román riválisaik, Liviu Dumitrescu és Victor Mihalachi ugyanis hatalmas előnyre tettek szert, és a mieink hiába indítottak óriási hosszú hajrát, már nem tudták utolérni őket.

„Mondanám, hogy száz százalékig elégedett vagyok az ötszáz méter után, és tényleg örülök ennek az ezüstéremnek is. Amikor eveztünk fel a rajthoz, volt némi reményünk arra, hogy szembe szeles pályánk lesz, de sajnos megfordult, és így a románok kibírták ezt az őrült menetet. Robi kétszázötven méterrel a cél előtt hoppolt, de én még korainak tartottam, nem mertem bevállalni. Lehet, hogy ha rászánom magam, most aranyunk lenne. De a lényeg, hogy nem most, majd Rióban kell nyerni” – magyarázta Vasbányai Henrik.

Férfi K–4 1000 méteren cseh győzelem született, a portugálok lettek a másodikak, a harmadik helyen a magyar kvartett ért célba. A Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel egység olimpiai számban gazdagodott éremmel.

„Három boldog négyes állt fel a dobogóra, mindannyian örültünk az éremnek, nagy fegyvertény, hogy már három éve folyamatosan ott tudunk lenni a döntőben. Ez egy megnyert bronzérem volt, és hiszem, hogy ha így együtt tudunk dolgozni, jövőre még fényesebb érmet hozhatunk” – mondta Pauman Dániel.

A 200 méteres döntőkben sokáig nem született kiemelkedő magyar eredmény, a vége azonban tökéletesre sikerült. Kozák Danuta elrontotta a rajtot, márpedig ilyen rövid távon ez végzetes hiba. Hozzá hasonlóan hatodik lett C–1-ben Lakatos Zsanett, a Lantos Ádám, Nagy Péter kenus duó ötödikként ért célba, míg a Molnár Péter, Bán Kristóf kajak kettes kilencedikként. Utolsóként a női K–2 döntőjére került sor, amelyben Kárász Anna és Vad Ninetta többek között a címvédő német duót megelőzve a legjobbnak bizonyult!

Kárász Anna és Vad Ninetta

„Anna iszonyúan berajtolt, én pedig lemaradtam. A rajtunk nagyon rossz volt, de hamar behoztuk őket. Igaz, az elején egy kicsit kételkedtem, hogy ebből mi lesz” – mondta Vad Ninetta.

„Száz méternél nagyon jó volt a hopp, éreztem, hogy elöl vagyunk, csak a végén bizonytalanodtam el egy kicsit, hogy végül is hányadik helyen zártunk. Nagyon boldogok vagyunk, de majd a váltó után tudunk igazán leengedni, addig még koncentrálni kell” – mondta Kárász Anna.

Kora délután a 4x200 méteres váltók küzdelmeiben a férfikajakosok győztek, a kenusok bronzérmesek lett, míg a női kajakosok a negyedik helyen zártak.

KAJAK-KENU VB, MOSZKVA

K–4, 1000 M
1. Csehország 2:46.724
2. Portugália 2:46.939
3. Magyarország (Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel) 2:48.039

C–1, 200 M

2. Darina Kasztcsjucsenka, Kamila Bobr (Fehéroroszország) 2:04.562
3. Natalija Maraszanova, Oleszija Romaszenko (Oroszország) 2:06.719

A TOVÁBBI PROGRAM
13.00: A 4x200 méteres váltók selejtezői. Férfi K–1 2x400 méter (Dudás Miklós, Tótka Sándor, Hérics Dávid, Nádas Bence); férfi C–1 4x200 m váltó (Lantos Ádám, Nagy Péter, Korisánszky Dávid, Hajdu Jonatán); női K–1 4x200 m váltó (Lucz Dóra, Tóth Dzsenifer, Kárász Anna, Vad Ninetta). 15.00: A 4x200 méteres váltók döntői

MOSZKVA 2014, KAJAK-KENU-VB
K–1 5000 M
Csontos Csaba 8.
K–1 1000 M (olimpiai szám)
Dombvári Bence 17. (B-döntőben 8.)
K–1 500 M
Dombvári Bence 2.
K–1 200 M (olimpiai szám)
Dudás Miklós 18. (B-döntőben 9.)
K–2 1000 M (olimpiai szám)
Hufnágel Tibor, Kökény Roland 5.
K–2 500 M
Dombi Rudolf, Boros Gergely 2.
K–2 200 M (olimpiai szám)
Molnár Péter, Bán Kristóf 9.
K–4 1000 M (olimpiai szám)
Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel 3.
Váltó
Dudás Miklós, Hérics Dávid, Nádas Bence, Tótka Sándor 1.
C–1 5000 M
Vajda Attila 2.
C–1 1000 M (olimpiai szám)
Vajda Attila 3.
C–1 500 M
Khaut Kristóf 6.
C–1 200 M (olimpiai szám)
Nagy Péter 12. (B-döntőben 3.)
C–2 1000 M (olimpiai szám)
Vasbányai Henrik, Mike Róbert 2.
C–2 500 M
Vasbányai Henrik, Mike Róbert 5.
C–2 200 M
Lantos Ádám, Nagy Péter 5.
C–4 1000 M
Kiss Tamás, Vass András, Varga Dávid, Sarudi Pál, 3.
Váltó
Hajdu Jonatán, Korisánszky Dávid, Lantos Ádám, Nagy Péter 3.
NŐK
NK–1 5000 M
Csay Renáta 3.
NK–1 1000 M
Csipes Tamara 2.
NK–1 500 M (olimpiai szám)
Kozák Danuta 1.
NK–1 200 M (olimpiai szám)
Kozák Danuta 6.
NK–2 1000 M
Medveczky Erika, Sarudi Alíz 3.
NK–2 500 M (olimpiai szám)
Szabó Gabriella, Csipes Tamara 1.
NK–2 200 M
Kárász Anna, Vad Ninetta 1.
NK–4 500 M (olimpiai szám)
Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Kárász Anna, Vad Ninetta 1.
Váltó
Kozák Danuta, Kárász Anna, Lucz Dóra, Tóth Dzsenifer 4.
NC–1 200 M
Lakatos Zsanett 6.
NC–2 500 M
Lakatos Zsanett, Takács Kincső 1.