Kajak-kenu: Most már lendületből menni fog tovább – Takács Kincső

PIRCS ANIKÓPIRCS ANIKÓ
Vágólapra másolva!
2021.05.06. 18:27
Különböző téttel bíró futamokon mérhette fel aktuális formáját a hazai élmezőny, amelynek több tagja jövő héten már nemzetközi versenyen bizonyíthat Szegeden.
Különböző téttel bíró futamokon mérhette fel aktuális formáját a hazai élmezőny (Fotó: Földi Imre) – A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!

A kajak-kenusok kétnapos szegedi viadalán a legnagyobb tétje az olimpiai részvételért válogatózó női kenusok párosviadalának volt, ugyanakkor a csütörtöki C–2 500 méteres döntő ígérkezett a szezonnyitó megméretés legsimább futamának is. Nem volt kérdéses, hacsak az ég össze nem ér a földdel a Maty-éren – ami a szerdai futamok után lecsapó ítéletidőben gyakorlatilag megtörtént – a Balla Virág, Takács Kincső (Graboplast Győr) duó újabb lépést tesz Tokió felé.

Vélemények

„Nagyon elégedett vagyok, szerintem nagyon jó pályát mentünk annak ellenére, hogy reggel, és meglehetősen hideg időben rendezték a döntőt. A pálya közepén talán egy kicsi még maradt is bennünk. Arról, hogy miként alakul a párosunk jövője, most nem tudok nyilatkozni, a folytatásról Bodonyi Dóri dönt elsődlegesen; mindenesetre én nagyon örülnék neki, ha együtt maradhatnánk” – értékelt Kőhalmi Emese, a K–2 500 m győztese.

„Az elmúlt években fokozatosan építkeztünk a rövidebb távokról az ezer méterre. Egyénileg már jól állunk a munkában, de a páros mindig másik téma. Egy kicsit kitoltuk idén a vízre szállást, egy hónapja térdeltünk össze először. Nagyon hasznos volt a tájékoztató verseny, mert előjöttek azok a hibák, amelyek kiküszöböléséért kormányosként sokat tudok tenni a folytatásban” – fogalmazott Fekete Ádám, a C–2 1000 m győztese.

„Örülök, hogy az elrontott ötszáz méteres versenyt követően nyerni tudtam, mert a B-döntős szereplés után mentálisan nagyon nehéz lett nekem a tájékoztató viadal. Ötszázon a középdöntőben nem voltam koncentrált, és a rajtot is elrontottam, kétszázon minkét tényezőn jelentősen sikerült javítanom. A verseny megmutatta: keményen kell dolgoznom tovább az olimpiai válogatóig” – mondta Kárász Anna, a K–1 200 méter győztese.

Csütörtökre elcsitultak a hullámok, tükörsima győzelem helyett azonban a megszokottnál jóval szorosabb lett a befutó. A másodikként célba érő Gönczöl Laura, Opavszky Réka (PACS-PACS SE) kettős olyat hajrázott a végén, hogy a parton egyöntetű volt vélekedés: ha még húsz métert evezniük kell, a 2003-as születésű ifjú kenusok befogják a világbajnoki ezüstérmes klasszis győri egységet.

Belecsaptunk, »elkötöttünk«, most már lendületből menni fog tovább– summázta határozottan a viadalt Takács Kincső, hozzátéve, hogy a hosszú versenymentes időszak után nagyon várták már, hogy újra rajtgépe álljanak.–Az volt a cél az év első viadalán, hogy visszarázódjunk a versenyzésbe, mert a tavalyi kihagyás miatt elszoktunk az éles pályáktól. Megkaptuk azelső pályás érzést,kellőenrosszulisesett,remélemtúl vagyunk rajta.Most márkezdődhetaz igazi szezon.”

Balla Virág kifejtette: a párosversenyek mindig megnyugtatják, mert tudja, maximálisan rábízhatja magát a hajóban a társára.

Nagyon élveztem a döntőt, az első háromszáz métert legalábbis, az utolsó kétszáz már fájdalmasabb volt, mert besavasodtak az izmaim a végére. Sok új inger értbennünket két nap alatt,tesztelhettük magunkat egyesbenegy szembeszeles pályán, majdpárosbanideális körülmények között is versenyezhettünk– tette hozzá Balla.

A válogatási szabályok szerint amennyiben a győri páros a jövő heti hazai világkupán a másik magyar egység előtt ér célba, teljesíti a tervet, és további forduló nélkül készülhet az olimpiára.

A záró nap többi versenyszáma csupán felmérő viadal volt. A K–1 1000 méter világbajnoki címvédője, Kopasz Bálint (Graboplast Győr) utcahosszal előzte meg a mezőnyt.

Edzésből jöttem a versenyre, ezért is örülök nagyon, hogy egy jól sikerült ezer méter van a hátam mögött. Meghajtottam a döntőt, nem sok maradt bennem– értékelt Kopasz.– A világkupaversenyre már rápihenek, a testem felszabadultabb állapotban lesz, ezáltal még jobb formában tudok majd versenyezni. A vk-versenyre válogatóként tekintek, szeretnék jól szerepelni a várhatóan rendkívül erős mezőnyben.”

OLIMPIAI VÁLOGATÓVERSENY, SZEGED
NŐK
C–2 500 m:
1. Balla Virág, Takács Kincső (Graboplast Győr) 2:00.040, 2. Gönczöl, Opavszky (PACS-PACS SE) 2:00.367, 3. Bragato, Kisbán (Tiszaújvárosi KKSE, Lágymányosi Spari) 2:03.645

TÁJÉKOZTATÓ VERSENY, SZEGED
FÉRFIAK
K–1:
1. Kopasz Bálint (Graboplast Győr) 3:35.867, 2. Kós (Kajak-Kenu Club Szarvas) 3:40.283, 3. Gál (Szolnoki KKK) 3:40.306.
C–2 1000 m:1. Hajdu Jonatán, Fekete Ádám (DKSE Dunaújváros, UTE) 3:43.073, 2. Zombori, Kocsis (MVM Szeged) 3:44.895, 3. Slihoczki, Szőke (DKSE Dunaújváros, Lágymányosi Spari) 3:46.445.
NŐK
K–1 200 m:1. Kárász Anna (MVM Szeged) 41.316, 2. Kiss B. (UTE) 41.650, 3. Lucz A. (UTE) 42.288
K–2 500 m:1. Kőhalmi Emese, Bodonyi Dóra (KSI SE, Szolnoki KKK) 1:48.311, 2. Rendessy, Biben (UTE, KSI SE), 3. Douchev-Janics, Fazekas-Zur (Graboplast Győr, Merkapt-Mekler SE) 1:51.133