Mark Webber nagyon örült pole pozíciójának
(Fotó: Action Images)

„A mai időmérő edzés még Spához képest is különleges volt.  Mintha ki-be kapcsolták volna az esőt, ami nagyon nehézzé tette a versenyzést, végig a határon autóztam” – kezdte a kvalifikációt követő sajtótájékoztatót a legjobb időt elérő Mark Webber.

„Ezen a pályán másképp viselkedik az autónk, mint más helyszíneken. Egyes szakaszokon jók tudunk lenni, másokon kevésbé” – mondta az edzéselső ausztrál arra a felvetésre, miszerint Spában a hosszú egyenesek miatt a Red Bulloknak nincs meg az az előnyük a többi csapattal szemben, ami a technikásabb pályákon, mint például a Hungaroringen, megvan.

Az edzésen második helyen záró brit Lewis Hamilton az utolsó pillanatban előzte meg Robert Kubicát. „Az időjárás kiszámíthatatlan volt, ilyen körülmények között igazán jó eredménynek tartom, hogy az első sorból indulhatok holnap. Nagy élmény itt versenyezni, de nehéz jóslatokba bocsátkozni a futamot illetően, hiszen holnap is sok függ majd az időjárástól” – nyilatkozta a McLaren egyszeres világbajnok pilótája.

BÜNTETÉS ROSBERGNEK, GLOCKNAK ÉS BUEMINEK IS
Nico Rosberget és Timo Glockot is büntetéssel sújtotta a Belga Nagydíj versenybizottsága, így mindkét német autóversenyző öt hellyel hátrébb, azaz a 15. és a 20. pozícióból kénytelen rajtolni a vasárnapi futamon. Rosberg váltócsere miatt került hátrébb, Glock pedig azért, mert az időmérő első szakaszában szabálytalanul feltartotta a japán Jamamoto Szakont.
A versenybírák a németeken kívül Jarno Trullit is megbüntették, az olasz versenyzőnek azért kell 4400 eurót befizetnie, mert a bokszutcában nem tartotta be a sebességkorlátozást.
Ismeretes, Michael Schumacher 10 helyes rajtbüntetése értelmében a 21. helyről rugaszkodhat neki a viadalnak. Esti fejlemény: a svájci Sébastien Buemi sem úszta meg büntetés nélkül – igaz, csak három hellyel sorolták vissza –, így 16.-ként rajtolhat (Kovalainen, Rosberg és Trulli ezzel előrébb került eggyel).

A Renault-val szereplő Kubica nem volt csalódott amiatt, hogy Hamilton a hajrában elé tudott kerülni. „Esős és száraz körülmények között is jól mentünk. A végén már látszott, nem lesz időnk arra, hogy visszaelőzzük Hamiltont, de ennek ellenére jó eredményt értünk el, és azzal is elégedett vagyok, hogy az F-csatornánk jól működött” – fogalmazott a sajtótájékoztatón az időmérőt a harmadik helyen befejező lengyel versenyző. (Érdekesség, hogy a Renault másik pilótája, az orosz Vitalij Petrov egyetlen kört sem tudott menni, így az utolsó helyről lesz kénytelen rajtolni.)

Fernando Alonso a rossz gumistratégiával indokolta, hogy nem tudott előrébb végezni, mint a 10. hely. „Az utolsó szakaszban új szettet kaptam, mert úgy gondoltuk, hogy a végén lesz a legjobb az új, de elkezdett esni az eső. Mindenki két készletnyi könnyű gumival próbálkozhatott, csak én nem, pedig az autó formája nem a tizedik helyre volt ítélve” – magyarázta a spanyol pilóta, aki szerint a futamon előrébb léphetnek.


 

FORMULA–1
BELGA GP, MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
 1. Mark Webber Red Bull-Renault
 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
 3. Robert Kubica Renault
 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
 5. Jenson Button McLaren-Mercedes
 6. Felipe Massa Ferrari
 7. Rubens Barrichello Williams-Cosworth
 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes
 9. Nico Hülkenberg Williams-Cosworth
10. Fernando Alonso Ferrari
11. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
12. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes
13. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
14. Nico Rosberg Mercedes   
15. Jarno Trulli Lotus-Cosworth
16. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 
17. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari
18. Bruno Senna HRT-Cosworth
19. Jamamoto Szakon HRT-Cosworth
20. Timo Glock Virgin-Cosworth  
21. Michael Schumacher Mercedes
22. Pedro de la Rosa Sauber-Ferrari
23. Lucas di Grassi Virgin-Cosworth
24. Vitalij Petrov Renault