Vettel még sohasem tudott nyerni hazai versenyén (Fotó: Action Images)

 

RED BULL

Sebastian Vettel

Egyre több helyen hangzik el, hogy Vettel még sohasem nyert júliusban, márpedig a csapata (osztrák licenc ide vagy oda, a Milton Keynes-i központ miatt a Brit GP-n van otthon a Red Bull) és a saját hazai versenyét is évről évre ekkor rendezik meg. Silverstone-ban valóban jobbnak tűnik nála Mark Webber, de a Német GP-s nyeretlenségért inkább Vettel okolható.
Kilátások. Az elmúlt három évben Vettel volt második, harmadik és negyedik is hazájában, de a tendencia nem alakul kedvezően. Ám a tavaly egyértelműen jelentkező hazai görcsösséget illene legyűrnie.

„Hockenheim mindössze fél órára van a szülővárosomtól, a futamon ezért ott lesz a családom és sok ismerősöm is, akik előtt mindig különleges érzés versenyeznem. Különböző szériákban is versenyeztem már a pályán, de nem tudtam még megnyerni a Német GP-t, de természetesen nagyon szeretném..."

Mark Webber

59. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Annak ellenére is kevesen hisznek Webber világbajnoki hadjáratában, hogy 16 ponttal megelőzi csapattársát, általános nézet, hogy Vettel előbb-utóbb vissza fogja előzni az ausztrált. Ám az új szerződését a múlt héten aláíró Webber csúcsformában van, és komolyan gondolja, hogy a 2010-es idényhez hasonló szezonja lehet, jobb befejezéssel.
Kilátások. Két éve silverstone-i győzelme után szürke versenye volt Hockenheimben (a 4. helyről indulva 6. lett), amely az egymást váltó két német pálya közül egyértelműen kevésbé fekszik neki.

 

McLAREN

Jenson Button

A Brit GP után újabb olyan verseny következik, amelyen még sohasem állt dobogóra, és mivel a formájában semmiféle javulás nem tapasztalható (hét pont a legutóbbi hat versenyen), nehéz arra gondolni, hogy most megváltozik a helyzet.
Kilátások. A McLaren Silverstone-ban a nagy esőzések miatt nem tudta tökéletesen alkalmazni fejlesztéseit, amelyektől az egész csapat sokat vár. Button szerint fordulópont lehet a Német vagy a Magyar GP.

„Sok múlik ezen a két viadalon, nagyon fontos, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, és hogy tökéletesen felkészüljünk az időmérőre és a versenyre. Több van a kocsiban, mint amit Valenciában és Silverstone-ban mutattunk, de nem tudjuk pontosan, hol állunk az erősorrendben."

Lewis Hamilton

A futam 2008-as győztese 100. nagydíjrajtjára készül, amelyen az ünneplésen kívül a valenciai és silverstone-i sikertelenség után nagy szüksége lesz a jó eredményre, hogy ne kerüljön kilátástalan helyzetbe az összetettben.
Kilátások. Szintén a csapat fejlesztéseiben bízhat. 2009-ben a gyatra idénykezdet után Németországban jött el a pillanat, amely során elhitte, hogy futamot nyerhet, s bár az idén nem volt reménytelen a helyzete, az utóbbi hetek után hasonló élményre lesz szüksége.

 VASÁRNAPRA KITISZTUL AZ IDŐ
Az F1-es mezőnynek Hockenheimben nem kell annyira hűvös idővel számolnia, mint a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon, de kánikula sem lesz. Az időjósok szerint a hétvége során nemigen emelkedik 24 Celsius-fok fölé a hőmérséklet, és a pénteki, valamint szombati edzésnapon az eső sem elképzelhetetlen. Az esős verseny viszont kizárható. Péntekre változóan felhős időt jósolnak, délután az eső valószínűsége 40 százalék lehet, a hőmérséklet 20-22 Celsius-fok lesz. Szombaton láthatjuk a legkevésbé a napot, a sűrű felhőkből az eső valószínűsége 60 százalék, a hőmérséklet a péntekihez hasonló lesz. A verseny napjára várhatóan kitisztul az ég, és minimális, legfeljebb öt százalék lesz az eső valószínűsége. Ez lesz a legmelegebb nap, 24 fok köré emelkedhet a hőmérséklet, a napsütés miatt az aszfalt ezúttal is a verseny napján lehet a legmelegebb, ami fejtörést okozhat a csapatoknak.

„El sem hiszem, hogy már a századik versenyemre készülök, ez is azt bizonyítja, hogy az F1-ben rohan az idő. A pályáról annyit, hogy mindig is bánni fogom, hogy nem versenyezhettem a klasszikus vonalvezetésén, amelyen a hosszú egyenesek bevitték az erdőbe a pilótákat, és óriási sebességgel hatalmas csatákat vívtak.”

 

FERRARI

Fernando Alonso

Bombaformában érkezett Németországba a spanyol, aki két éve Felipe Massa segítségével nyert Hockenheimben, és csapattársa javuló formáját látva nem elképzelhetetlen, hogy ezúttal is igénybe veheti a brazil támogatását.
Kilátások. A legutóbbi öt versenyből négyet a dobogón zárt, és semmi sem utal arra, hogy Hockenheimben esélytelen volna erre. A kaotikus idény egyik biztos pontjává vált, mindenhol számolni kell vele.

Felipe Massa

Javuló formája, no meg Webber Red Bullnál maradása miatt egyre inkább úgy tűnik, hogy jövőre is a Ferrarinál marad, de a Scuderia nem akarja, hogy elkényelmesedjen, s ezt a honlapjára feltett hivatalos csapatblogban tudatta a nyilvánossággal.
Kilátások. A 2009-es hungaroringi balesete óta egyszer került közel a futamgyőzelemhez: két éve itt, amikor a csapat rászólt, engedje el Alonsót. A csapatutasítás látszólag nagyobb törést jelentett a karrierjében, mint az egy évvel korábbi súlyos sérülése, de mostanában úgy tűnik, ki tudja heverni.

HOCKENHEIMRING

A pálya adatai:
Hosszúság: 4.574 km
Teljes versenytáv: 67 kör (304.458 km)
Pályacsúcs: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:13.780 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2004)

A tavalyelőtti verseny:

Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)
Futamgyőztes: Fernando Alonso (1:27:38.864; Ferrari)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)

Hivatalos honlap: www.hockenheimring.net

„Nagyon fontos nekem a világbajnoki pontverseny, és tudom, hogy a jelenlegi 13. helyezésemnél többre vagyok hivatott. A célom, hogy az év végéig a legjobb hatba vagy a legjobb ötbe verekedjem magam.”

 

MERCEDES

Michael Schumacher

Massához hasonlóan a legutóbbi versenyeken kezdte el gyűjtögetni a pontokat, igaz, előtte korábban is adódott lehetőség erre, úgyhogy nála ez nem a formáját, hanem inkább a szerencséjét tükrözi.
Kilátások. A hockenheimi pálya 2002-es átépítése után a páros években megnyerte a hazai versenyét, de visszatérése évében, 2010-ben csak kilencedik lett. Az idén már bebizonyította, hogy képes a dobogóért csatázni, Hockenheimben is ez lesz a célja.

„Német pilótaként lehet tudni, hogy az összes szurkoló mögötted áll, ami kiváló érzés, és még jobban tud motiválni. Sok Mercedes-dolgozó lesz a nézőtéren, és szeretnénk őket boldoggá tenni, hogy mindenkinek legyen oka végén az ünneplésre" – mondta Schumacher, aki 2006-ban még utolsó németként tudott nyerni a versenyen.

Nico Rosberg

Nemrég bemutatott kiváló menetelése véget ért, a vb-pontversenyben visszacsúszott a két Lotus-pilóta közé, ami a két autó teljesítményét látva még mindig hízelgő számára.
Kilátások. Silverstone-ban sokkal többet vártunk a Mercedestől annál, amit nyújtani tudott, Rosberg a korábbi éveit idézve szürkült bele a középmezőnybe, pedig előtte már a vb-címről beszéltek a csapatnál. Ha ezúttal sem áll dobogóra, bebizonyosodik, hogy túl korai volt a derűlátás.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen

A legutóbbi hat versenyen pontot szerzett, aminél csak a vb-éllovas Alonso aktív sorozata hosszabb. Megbízhatóságának köszönhetően feljött a vb-pontverseny ötödik helyére, a legújabb célpontja pedig a gyengélkedő Hamilton.
Kilátások. A Lotusnak egy igazán jó időmérő edzésre van szüksége ahhoz, hogy futamgyőzelmet arasson. Ha sikerül egy körön is felvennie a versenyt a Red Bull és a Ferrari autóival, meglehet a diadal.

Romain Grosjean

Csapattársa is kiváló formát mutat, mégis egyre többen látják úgy, hogy Grosjean a csapat hosszú távú reménysége – ennek jele volt, hogy például Valenciában a francia kapta meg a gárda egyetlen új első légterelőjét.
Kilátások. A rendszeresen rajtbalesetekbe keveredő Grosjean Silverstone-ban azt mondta, akkor kerülhetné el az incidenseket, ha az első sorból rajtolna (Jackie Stewart szerint más útja is van ennek, s ezt illetően felajánlotta, hogy elbeszélget Grosjeannal). Hockenheimben biztosan nem fog, mert váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják. Újfent reszkethet a középmezőny.

A TOVÁBBI CSAPATOK
 FORCE INDIA

Paul di Resta

 

A Brit Nagydíj első körében Grosjeannal ütköző skót még mindig nem talált új menedzsert Lewis Hamilton édesapja helyett, de a Jenson Button által nemrég létrehozott menedzseriroda másik vezetője már felajánlotta segítségét a pilótának, aki iránt van érdeklődés legalább egy élcsapattól.

Nico Hülkenberg

 

A Német Nagydíj előtt vele és Timo Glockkal nem számolnak azok, akik hazai pilótákat várnak a dobogóra, pedig a Force India az elmúlt versenyeken egyre több jelét adta annak, hogy odaérhet a pódiumra, Ám ehhez az idény előrehaladtával egyre több szerencse kellene.

 SAUBER

Kobajasi Kamui

 

Sergio Pérez két dobogós helyezése, valamint a silverstone-i boxutcában történő baleset után törvényszerű volt, hogy elindulnak a pletykák a japán esetleges év végi leváltásáról. Kobajasinak jó eredmény kell ahhoz, hogy elhallgattassa ezeket a szóbeszédeket, mert még a végén valóra válnak.

Sergio Pérez

 

Elképesztő sebességet mutatott a Brit Nagydíjon, egészen addig, amíg Pastor Maldonado ki nem lökte. Érthető volt a venezuelaival szembeni dühe, de Hockenheimben javíthat. A csapat is azok közé tartozott, amelyek a brit eső miatt nem tudták tökéletesíteni fejlesztéseik hatását, és a Német GP-n finomhangolnak.

 TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

 

Mark Webber új szerződése miatt egyelőre bezárult a Red Bullhoz vezető kapu a Toro Rosso pilótái előtt, a legjobb esetben 2013-ban is a faenzai gárdánál kell bizonyítaniuk.

Jean-Éric Vergne

 

A szakmában sűrűsödő bírálatok ellenére a napokban megnyugtató dicséretet kapott Franz Tost csapatvezetőtől. Az osztrák szakember szerint a jobb autó lenne a fejlődés kulcsa.

 WILLIAMS

Pastor Maldonado

 

Silverstone-ban folytatta ámokfutását, pedig nem volt reménytelen helyzetben. Nem csoda, hogy néhányan úgy vélik, Sir Frank Williams autójával Fernando Alonso ugyanúgy vezetné a vb-t, mint a Ferrarival, és a spanyol kiegyensúlyozottsága hiányzik.

Bruno Senna

 

A brazil pilóta a Brit Nagydíj után megkapta a Lorenzo Bandini-díjat, amellyel a motorsportban elért eredményeit honorálták. Bruno Senna ettől az elismeréstől azt várja, hogy esetleg lendületet kap ettől az idény hátralévő részére.

 CATERHAM

Heikki Kovalainen

A finn pilótának az idény végén lejár a szerződése, és a legutóbbi hírek szerint a Sauber szeretné a soraiban tudni.

 

 Vitalij Petrov

 

Petrovéknak minél több időt kell eltölteniük a hockenheimi pályán, hogy tovább tudják tesztelni a Brit GP-re készített fejlesztéseket.

 HRT

Narain Karthikeyan

 

Karthikeyan szerint nagy fejlődésen ment keresztül a csapat F1-es debütálása óta, és mára bizonyította, hogy helye van a száguldó cirkuszban.

Pedro de la Rosa

 

A HRT semmilyen új fejlesztéssel nem készült a Német GP-re, de a spanyol pilóta reméli, így is a legtöbbet tudják kihozni a jelenlegi autóból.

 MARUSSIA

Timo Glock

 
Glock talán az egyetlen német pilóta a mezőnyben, akinek a Marussiával semmi esélye sincs hazai pályán a pontszerzésre.

 

Charles Pic

 

Pic még a 2010-es GP2-es futamon a pole pozícióból indulva a harmadik helyen zárta a futamot, és bár hasonló eredményben most nem reménykedhet, az istállónál bíznak benne, hogy tovább tudnak fejlődni.


A VB ÁLLÁSA
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
  1. Fernando Alonso 2 5 9 129
  2. Mark Webber 2 2 8 116
  3. Sebastian Vettel 1 3 7 100
  4. Lewis Hamilton 1 4 8   92
  5. Kimi Räikkönen 3 8   83
  6. Nico Rosberg 1 2 6   75
  7. Romain Grosjean 2 5   61
  8. Jenson Button 1 2 5   50
  9. Sergio Pérez 2 4   39
10. Pastor Maldonado 1 1 2   29
11. Paul di Resta 5   27
12. Michael Schumacher 1 4   23
13. Felipe Massa 4   23
14. Kobajasi Kamui 4   21
15. Bruno Senna 5   18
16. Nico Hülkenberg 4   17
17. Jean-Éric Vergne 1     4
18. Daniel Ricciardo 1     2

  KONSTRUKTŐRÖK 
1. Red Bull-Renault 216
2. Ferrari 152
3. Lotus-Renault 144
4. McLaren-Mercedes 142
5. Mercedes   98
6. Sauber-Ferrari   60
7. Williams-Renault   47
8. Force India-Mercedes   44
9. Toro Rosso-Ferrari     6