Vettel: Kezdem unni a sok műszaki hibát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.05.10. 18:48
null
Ma is Rosberg gratulált Hamiltonnak – lesz-e szerepcsere vasárnap? (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton amondó, még sohasem ült annyira erős autóban, mint amilyen az idei Mercedese, Nico Rosberg viszont unja, hogy mindig csak második csapattársa mögött. Sebastian Vettel a Red Bull sorozatos műszaki hibáit tartja unalmasnak. Fernando Alonso nem hisz benne, hogy a hetedik helyről indulva megismételhetné tavalyi győzelmét, Romain Grosjean biztos benne, hogy meglesznek a Lotus első idei pontjai. Kobajasi Kamui szerint pedig a Pirelli idei gumijai valójában kőből vannak.

 

Lewis Hamilton számára eddig ismeretlen területeket fedez fel a Formula–1-ben, először indul az első rajtkockából Spanyolországban, ahol a legutóbbi tíz futamból nyolcat az élről rajtoló versenyző nyert meg. A Mercedes pilótája az eddigi öt 2014-es időmérőből a negyediket nyerte meg, s már a 35. rajtelsőségénél tart F1-es karrierje során. Ha a versenyt is megnyeri, Nico Rosberg a második helyezésével sem tudja megtartani első helyét a vb-pontversenyben.

„Nehéz nap volt, Nico a szabadedzésen és az időmérő első két szakaszában remek volt, elbizonytalanodtam, meglehet-e a pole pozíció. Mindent ki kellett hoznom a kocsiból, hogy legyőzzem Nicót – mondta Hamilton. – Úgy érkeztünk ide, hogy nem tudtuk, mire számítsunk, az összes csapat rengeteg fejlesztést ígért. Nálunk is hatalmas az előrelépés, lenyűgöz és inspirál a csapat munkája. Még sohasem tapasztaltam ilyen magas szintű fölényt attól a csapattól, amelynél versenyeztem, le vagyok nyűgözve."

Nico Rosberg csak abban bízik, hogy a célegyenes elég hosszú ahhoz, hogy a rajtnál a második rajtkockából indulva le tudja gyorsulni csapattársát, és utána maga mögött tartsa.

„Persze, hogy nagyon csalódott vagyok, semmi élvezet sincs abban, hogy mindig második vagyok Lewis mögött. Jó volt az utolsó köröm, de Lewis jobb munkát végzett – szólt a német őszinte értékelése. – A verseny még nincs lefutva, a második hely nagyon közel van a tökéleteshez, csak egy jó rajt kell, és ha az élre tudok állni, nagyon nyitott lesz a csata."

Daniel Ricciardónak újabb remek hétvégéje van, mert bár a Mercedeseket nem tudta megközelíteni, a jelenlegi maximális célját, hogy a harmadik legyen, elérte.

„Rendben volt az időmérő, persze lehetett volna jobb is. Egy másodpercre vagyok az elsőtől, kisebb különbségre számítottam. Javultunk, de a Mercedes is előrébb lépett. Valahogy közelebb kell kerülnünk" – mondta az ausztrál.

Csapattársa, Sebastian Vettel rémálomszerű hétvégéje váltóhibával folytatódott. A harmadik szakaszig simán eljutott, Ricciardóval küzdhetett volna a harmadik rajtkockáért, de a váltója felmondta a szolgálatot – a világbajnoki címvédő nem számított arra, hogy ki kell cserélni a váltót, de végül ehhez a megoldáshoz kellett nyúlni, így kapott egy öthelyes rajtbüntetést is.

„Roppant csalódott vagyok, alig ültem az autóban ezen a két napon, az időmérőn a váltó mondta fel a szolgálatot – mondta Vettel. – Ahogy kijöttem a garázsból, kettes fokozatban nem volt ereje a motornak. Hármasba kapcsoltam, minden rendben volt, úgy gondoltam, így még simán teljesíteni tudom a körömet. Aztán mire az első kanyarhoz értem, az összes sebességi fokozat elszállt. Kezdem unni a sok műszaki hibát, remélem, nem sérült meg a váltó, és a tizedik rajtkockát megtarthatom." Hiába reménykedett...

Az idén nagyon ritkán láthatunk mosolygós képet Vettelről, ma nem
Az idén nagyon ritkán láthatunk mosolygós képet Vettelről, ma nem

A negyedik rajtkocka Valtteri Bottasé lett, a Williams finn pilótája – az egyike az eddigi összes versenyen pontot szerző négyesnek – abban bízik, jobb versenye lesz, mint Bahreinben, ahol a 3. helyről rajtolva hetedikként ért célba.

„Nehéz hétvégém van, kellemes meglepetés a negyedik rajthely. Sokat változtattunk a beállításokon, és bevált, sokkal jobban érzem az autót. Nagyon fontos a jó rajthely, mert nehéz előzni, várom a versenyt. A Mercedes verhetetlen, a Red Bull sem lassú, de nagy csata lehet mögöttük" – mondta Bottas.

Honfitársa, Kimi Räikkönen hozzá hasonlóan egész hétvégén kikapott csapattársától, ám az időmérőn elé tudott kerülni. Persze ez nem vigasztalta, a hatodik helyezésnél többet várt.

„Nem tudok örülni annak, hogy Fernando elé kerülök a rajtrácson, ha a harmadik és a negyedik rajtsorról beszélünk. Sokkal boldogabb lennék, ha az első két sorban lennénk, és a győzelemért csatáznánk. Erre azonban még várni kell" – mondta a 2007-es világbajnok.

Fernando Alonso tavaly rekordot döntött Barcelonában, az ötödik rajthelyről indulva nyert, ilyen hátulról még senkinek sem sikerült. Vasárnap tovább javíthatja a csúcsot, de ezzel ő sem számol.

„Borzasztóan nehéz verseny lesz, harcolok az autóval az egész hétvégén. Nincs tapadásunk, de, ahogy látom, ez a probléma mindenkit érint. Nem érzem kényelmesnek a kocsit – mondta Alonso. – Nem lesz könnyű a hetedik helyről indulva versenyezni, de remélem, néhány helyet javíthatok. A kocsi hátulját négyszer, ötször vagy hatszor módosítottuk, de még mindig nem tökéletes. Pedig életbevágó lenne, hogy stabil legyen az autó hátulja, és újra bízzak benne."

Alonso csak a boxutcai parkoláskor kerül ilyen közel a Mercedesekhez
Alonso csak a boxutcai parkoláskor kerül ilyen közel a Mercedesekhez

Luca di Montezemolo ismét elmondta, mennyire csalódott.

„Nem számítottam rá, hogy ennyire lemaradunk, az év elején azt hittem, versenyképesek leszünk. Meg kell értenem, hol a probléma gyökere, és javulnunk kell anélkül, hogy elveszítenénk a hidegvérünket. A szakmai stáb azt ígérte, Kanadában erősebbek leszünk" – mondta a Ferrari elnöke.

A Ferrarit aggaszthatja, hogy már a Lotus is megvillantott valamit abból, amit még a téli felkészülés elején ígért, Romain Grosjean az 5. rajtkockát szerezte meg egy aerodinamikai szempontból nagyon fontos pályán.

„Rendkívüli siker, hogy a harmadik sorból rajtolhatok, ide tartozunk, és még többet ki lehet hozni az autóból – mondta a francia. – Érdekesnek ígérkezik a verseny, nehéz előzni, de óvni kell a gumikat. Arra számítok, hogy megszerzem a csapat első pontjait 2014-ben."

Alonso a 10. helyen jutott a harmadik szakaszba a második etapból, és talán kiesett volna, ha Pastor Maldonado az első szakaszban nem töri össze a Lotusát, hiszen addig jól alakult a hétvégéje.

„Végre esélyem volt egy jó rajthelyre, de megcsúszott az autó, és a falnak csapódott. Meg kell nézni, mi történt, és fel kell készíteni az autót a versenyre. Versenyképesek vagyunk, sok friss gumim maradt, lesz keresnivalóm" – bizakodott a venezuelai.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

44. SPANYOL NAGYDÍJ
A helyszín: Circuit de Barcelona-Catalunya
A pálya hossza: 4655 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 66 kör (307.104 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:19.954 (Rubens Barrichello, Brawn, 2009)
Tavalyi pole pozíció: 1:20.718 (Nico Rosberg, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:26.217 (Esteban Gutiérrez, Sauber)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Felipe Massa (Ferrari)
Eddigi versenyek Barcelonában: 23
Győzelmek a pole-ból: 17
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2013) 5.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Räikkönen 2-2, Vettel, Button, Massa, Maldonado

Jenson Button (8.): – Nagyon kis tapadás volt, ráadásul az első szakaszban az autó egyensúlya sem volt rendben, kapkodva próbáltunk kezdeni valamit vele, hogy jobb legyen. Még nem tökéletes, de a nyolcadik rajthely nem rossz, és még egy készlet lágy gumit is megspóroltunk, amit előttünk senki sem tett meg.
Felipe Massa (9.): – Nagyon csalódott vagyok a köröm miatt, a 10-es kanyar előtti fékezéskor kiment a kocsi hátulja, ami az én hibám volt. Végig nagyon jól ment a vezetés, a legfontosabb pillanatban azonban hibáztam.
Nico Hülkenberg (11.): – Javítottunk az autón, a 11. rajthely korrekt eredmény, de van egy extra készlet közepesen kemény gumink, ami jól jöhet vasárnap a nagy stratégiai csatában.
Sergio Pérez (12.): – Nagyjából erre számítottunk, némi szerencsével meglehetett volna a harmadik szakasz. Tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz, de bizakodnunk kell a verseny előtt.
Danyiil Kvjat (13.): – Ma ennyire telt, de lehetett volna jobb is. A verseny vasárnap lesz, láttunk ,már rá példát, hogy innen indulva is pontot szereztünk.
Esteban Gutiérrez (14.): – Ennél többre ma nem volt esély. Sikerült beállítani az új kasztnit, némi finomhangolás után meglesz az a pár tized, amellyel az első tízbe kerülhetünk.
Kevin Magnussen (15.): – Már az első szakaszban éreztem, hogy nincs minden rendben a motorral. Továbbjutottam, a második szakasz elején kimentem, de nem lett jobb a helyzet, és emiatt úgy döntöttünk, kímélem a motort, és a boxban maradok.
Adrian Sutil (16.): – Néha kegyetlen az időmérő. Rossz irányba indultunk el a beállításokkal, a szabadedzésen túl hidegek voltak az abroncsok, az időmérőn viszont túlhevültek. Ha eltaláljuk a beállításokat, biztosan sikerül a második szakaszba jutni.
Max Chilton (17.): – Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, a második köröm elég jó lett. Látszik a munkánk eredménye, közelebb vagyunk a Sauberhez, és magunk mögött hagytuk a Caterhamet.
Jules Bianchi (18.): – Borzasztó, hogy miután a második köröm tökéletesen alakult, a 10-es kanyarban elfékeztem magam, és ugrott a kör. Pedig nem volt elérhetetlen a második szakasz, egyértelmű, hogy már nem hátrafelé, hanem előre kell néznünk.
Marcus Ericsson (19.): – Örülök, hogy legyőztem a csapattársamat, de annak nem, hogy ennyire elmaradtunk a Marussiáktól.
Kobajasi Kamui (20.): – Sajnos ennél többre nem telik. Jobbat szeretnénk, de egyértelmű, hogy nincs választásunk. Az abroncsok túl kemények, mintha kőből lennének, nem gumiból. Olyan köröket megyünk, mint az alacsonyabb kategóriások, és mindez a gumik miatt van, az autó sokkal többet tudna.
Jean-Éric Vergne (22. – büntetés után):
– Stratégiai döntés volt, hogy nem mentem ki a második szakaszban. Az első hely úgysem lett volna meg, úgyhogy minek erőlködjek? Spóroltunk a gumikkal, hogy a lehető legjobb állapotban maradjanak a versenyre, amelyen totális támadást indítok.

SPANYOL NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit Mercedes
2. Nico Rosberg német Mercedes
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
14. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes
15.
Sebastian Vettel**
német
Red Bull-Renault
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari
17. Max Chilton brit Marussia-Ferrari
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault
21.
Jean-Éric Vergne*
francia
Toro Rosso-Renault
22. Pastor Maldonado*** venezuelai Lotus-Renault
*tíz rajthelyes büntetés veszélyes boxutcai elengedés miatt
** öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt
*** a Q1-ben nem volt ideje, versenybírói döntéssel az utolsó rajtkockából indul
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.232 átlag: 196.229 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.400 0.168 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:26.285 1.053
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:26.632 1.400
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:26.960 1.728
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.104 1.872
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.140 1.908
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.335 2.103
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:27.402 2.170
10. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault idő nélkül
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:27.685
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:28.002
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:28.039
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:28.280
15. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes idő nélkül
16. Jean-Éric Vergne*
francia
Toro Rosso-Renault
idő nélkül
17. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:28.563
18. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:29.586
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:30.177
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:30.312
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:30.375
22. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault idő nélkül
*tíz rajthelyes büntetés
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik