Nico Rosberg szerint semmit sem mond az időeredménye (Fotók: Action Images)

Érdekesen alakul a tesztelés alatti hangulat a Mercedesnél. A hét elejéig Nico Rosberg arról áradozott, mennyivel jobb az autó és a csapat a tavalyinál, míg Lewis Hamilton megpróbálta csillapítani a nagy bizakodást, hiszen a McLarennél megtapasztalhatta, milyen is az igazán jó autó. Aztán Hamilton szombaton 1:20.5 perces idejével az élen zárta a tesztnapot, és már arról beszél, hogy nem is olyan merész a futamgyőzelmekről beszélni.

JÖVŐRE HONDA-MOTORRAL MEGY A McLAREN?

A McLaren továbbra sem hosszabbította meg a 2013 végén lejáró motorszállítási szerződését a Mercedesszel, amit a német Auto Motor und Sport szaklap azzal magyaráz, hogy a wokingi csapat inkább összeáll az F1-be való visszatérést tervező Hondával. 

A német lap úgy tudja, hogy az 1.6 literes V6-os turbómotor fejlesztésével jól haladó Honda mérnökei már egyeztettek is a McLaren szakembereivel az erőforrás paramétereiről és az autóba illeszthetőségéről, de az istálló addig nem köti meg a szerződést a japánokkal, amíg nem kap garanciát arra, hogy valóban versenyképes lesz a motor. Így viszont egy évet csúszhat az együttműködés újrakezdése.

A McLaren 1988-tól 1992-ig már használta a Honda-motorokat, amelyekkel az első négy évben világbajnok lett, az utolsóban pedig másodikként zárt. A Honda a turbókorszakban is sikeres volt,1986-ban és 1987-ben a Williamsszel, 1988-ban a McLarennel nyert konstruktőr-vb-t az 1.5 literes V6-osával. A gyár 2008 végén elhagyta az F1-et, de a korszerű, hibrid technológiát alkalmazó motorok bevezetése miatt vissza akar térni a sportágba.

A Mercedesnek egyelőre a gyári csapatán kívül csak a Force Indiával van szerződése 2014-re, de még egy istállót ellátna V6-osaival.

Rosberg vasárnap 1:20.130-ra dolgozta le a körrekordot, de a déli szünetben, ahelyett, hogy megerősítette volna Hamilton derűlátását, visszafogottan beszélt az autóról.

„Természetesen vitathatatlan, hogy sokat javult a csapat tavaly óta, főleg az operációs területen, sokkal jobb a kommunikáció és a struktúra. Ám a sebességünkkel nagyon csínján kell bánni – mondta a német. – Biztos vagyok benne, hogy a riválisaink egy cseppet sem mutattak meg abból, amire valóban képesek. Ha előbb nem, Melbourne-ben kiderül. Hogy mást ne mondjak, a Red Bull nagy rejtély. Az mindenképp örömmel tölt el, hogy az első tesztnaptól kezdve könnyen vezethető volt az autó.”

A paddockból egyre többen vélik úgy, hogy a Mercedesszel számolni kell 2013-ban, Jenson Button is elismerően beszélt távozó csapattársa új istállójáról. Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke viszont úgy véli, ennyi tesztelés után is képtelenség feltérképezni az erőviszonyokat.

„Egyre közelebb vagyunk ahhoz a szinthez, amit szeretnénk elérni, de a többi csapat is fejlődik, és úgy tűnik, nagyon szoros lesz az élmezőny – mondta Boullier. – Nehéz megérteni, mi is történik valójában, hiszen egyes csapatok autói, például a Mercedesé, kevés üzemanyaggal versenyképesek, mások erőssége pedig a teli tankos menet. Azaz várhatóan más lesz az erősorrend az időmérőn és más a versenyen, s a hőmérséklet ingadozásáról még nem is beszéltünk.”

Az utolsó tesztnapon Rosberg délután hosszú, teli tankos meneteket teljesített, s általában is ez volt a jellemző, a csapatok a kedvükre alakíthatták programjukat, hiszen piros zászló sem szakította meg a körözést, s az időjárás is remekül alakult, a levegő 14-15, az aszfalt 22-24 fokos volt.

A szombati tesztnapot ételmérgezése miatt kihagyó Kimi Räikkönennek szüksége is volt a nyugodt délutánra a Lotusszal, hiszen a reggeli egyetlen bemelegítő köre után órákon át várt arra, hogy megjavítsák a váltóját. Az ebédszünet előtt az utolsó pár percre ki tudott menni a pályára, s futott néhány mért kört. Délután három órája volt arra, hogy felkészüljön az Ausztrál Nagydíjra, s az idő nagy részét az autóban is töltötte.

A finn nehéz tesztidőszakon van túl, a múlt héten is sokat vesztegelt a boxban, míg most szombaton egyáltalán nem ült be az E21-esbe.

A délutáni versenyszimulációkat negyedórával a teszt leintése előtt befejezték, ekkor lehetőség adódott azok előtt, akik még egy nagyot villantani akartak. Ki is ment mindenki a pályára, de a nagy forgalomban senki sem javította meg korábbi eredményét.

Így Rosberg zárta a legjobb eredménnyel a teszt barcelonai szakaszát, már csak az a kérdés, hogy ez a forma két hét múlva Melbourne-ben – ahol már mindenki megmutatja, mire képes – mire lesz elég a Mercedesnek?

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
4. NAP

  1. Rosberg           Mercedes         1:20.130   118 kör
  2. Alonso              Ferrari               1:20.494    108
  3. Button               McLaren            1:21.444   110
  4. Hülkenberg      Sauber              1:21.541   109
  5. Räikkönen        Lotus                 1:21.658   39
  6. Di Resta           Force India       1:21.664   106
  7. Maldonado       Williams           1:22.415   42
  8. Vettel                 Red Bull            1:22.514   84
  9. Bottas               Williams            1:22.524   21
10. Pic                     Caterham         1:23.115    110
11. Bianchi             Marussia           1:23.167   62
12. Ricciardo          Toro Rosso      1:23.628   72
13. Chilton              Marussia           1:24.103   45
Az eredmények nem hivatalosak

NÉZŐPONT: ILYENEK VOLTAK AZ AUTÓK BARCELONÁBAN

Ferrari
Lotus-Renault
McLaren-Mercedes
Red Bull-Renault
Sauber-Ferrari

 

Toro Rosso-Ferrari
Caterham-Renault