F1: megérkezett az új Toro Rosso Honda – kép

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.02.21. 18:37
null
Filmes napnak indult, leleplezték az új Toro Rossót (Fotó: Toro Rosso)
A Toro Rosso a filmes napját teljesítette ma az olaszországi Misanóban, s ennek keretein belül összesen 100 kilométert teljesíthetett a Honda-erőforrással felszerelt, STR13 kódjelű gép. Az első kiszivárgott kép elterjedése után pedig úgy döntött a gárda, hogy már a hétfőre tervezett hivatalos leleplezés előtt megmutatja az új autóját.

Az olasz kicsapat a V6-os motorok bevezetése – vagyis 2014 – óta kisajátította a konstruktőri hetedik helyet, azonban a látszólagos állandóság mögött az erőforrások és a versenyzői felállás terén folyamatos változások zajlottak az évek során. A Renault-t Hondára cserélő, a nevét megváltoztató, és tavaly négy különböző párosítással induló alakulat azonban nem bánná, ha a múlt évihez hasonló festést kapó, már glóriával felszerelt, STR13 kódjelű konstrukcióval az elfoglalt pozíció is változna. Igaz, az elmozdulás irányát leginkább az olasz-japán együttműködés sikeressége határozhatja meg.

Az istálló 2017-ben a Carlos Sainz, Danyiil Kvjat duóval vágott neki a szezonnak, miközben három további felállást kipróbálva végül az idei párost is alkotó Pierre Gasly, Brendon Hartley kettőssel zárta az évet. A gárda teljesítménye eközben úgy esett vissza, ahogyan a párosa cserélődött: Sainz és Kvjat 53 egységgel, míg az átmeneti, illetve a véglegesített duó nulla ponttal járult hozzá a konstruktőri hetedik helyhez.

Az alakulat eredményére azonban nagy befolyást gyakorolt a 13 nullázás is, amely mellett összesen 8 versenyen ért célba mindkét STR12, míg kettős pontszerzést csupán 2 alkalommal könyvelhetett el az olasz kiscsapat. Ezen a mutatón a tavaly még rosszabb kiesési arányt elkönyvelő Honda-erőforrás hivatott javítani, ami miatt sokan azonnal leírták a Franz Tost vezette csapat 2018-as esélyeit.

Az új felálláson és motorbeszállítón kívül azonban van még egy kevésbé észrevehető, de annál fontosabb változás: az istálló hivatalos neve, amelyben a Red Bull mint névadó szponzor jelent meg. A teljes név így lett Red Bull Toro Rosso Honda, amely akár a Red Bull csapatának a Renault-motor utáni, és az Aston Martinnal közösen tervezett saját erőforrás előtti, vagyis az átmeneti időszakát készítheti elő, miközben a fiókcsapat értékesítésével a Honda gyári csapata is létrejöhet.

Az olasz-japán együttműködés sikeressége így alapjaiban határozhatja meg nemcsak a Toro Rosso, esetleg a Red Bull, hanem az egész Formula–1 elkövetkezendő éveit.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik